וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די-מאק והמטאטא מכוונים לתואר

רן לטוביץ' ותומר ספירשטיין

18.9.2007 / 15:22

המסטולים ממשיכים להתכונן לטקסי סוף העונה, ומסתכלים על עוד שני מועמדים לפרס ההייזמן: דארן מקפאדן מארקנסו ובריאן ברום מלואיוויל

לפני שבועיים הצגנו בפניכם את המועמד הראשון לפרס ההייזמן, קולט ברנאן. השבוע נציג לכם שני מועמדים נוספים. נתחיל בראשון, שלא רק שנראה כמועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר לזכייה, אלא גם הגיע בשנה שעברה למקום השני בתחרות (והפסיד כאמור לטרוי סמית'), ואם ייצא לדראפט השנה יש לו סיכוי לא רע להיבחר במקום גבוה. ההייפ סביבו כל כך גדול, שקבוצתו אף הקימה עבורו אתר אינטרנט משלו. הוא לא רק גדול, הוא גם חזק כמו ליינבקר, ואפילו לדניאן טומלינסון אמר שהוא הרץ הטוב ביותר במכללות היום. תכירו את די-מאק, דארן מק'פאדן מארקנסו.

סטטיסטיקה: בשנת הפרשמן שלו רץ די-מאק 176 פעמים ל-1,113 יארד ו-11 ט"ד, בשנתו השנייה כבר רץ 284 פעם ל-1,647 יארד ו-14 ט"ד, ובשנתיים הללו הוא לא פימבל אף לא פעם אחת. לא מספיק? קבלו את הנתון הבא – בשנה הראשונה הוא תפס 14 כדורים ל-52 יארד ובשנה השנייה קפץ ל-149 יארד ב-11 תפיסות וט"ד. עדיין לא מתרשמים? מה לגבי מסירות – בשנה ראשונה השלים מסירה אחת מתוך שתיים ל-13 יארד, ובשנה השנייה כבר השלים 7 מתוך 9 ל-69 יארד, 3 ט"ד ואיבוד אחד (רייטינג של 230), כך שאם אתם לא רוצים אותו בתור רץ אחורי, אולי הברס ייקחו אותו בתור ק"ב (פחות טוב מרקס הוא בטוח לא). כבר במשחק הפתיחה של העונה הספיק די-מאק לסיים עם 151 יארד וט"ד על הקרקע, כמו גם מסירה של 42 יארד לט"ד באוויר. בשנה שעברה אף זכה בפרס דואק ווקר – הפרס לרץ האחורי הטוב ביותר במכללות – והפך בכך לסופמור הראשון שזכה בפרס.

השאלה הגדולה: האם שחקן מקבוצה שלא תגיע לאחד מהבולים הגדולים יוכל לזכות בפרס?

לא שאנחנו מזלזלים ברייזורבקס, אבל רק תסתכלו על הלו"ז הקשה שלהם ותראו למה אין להם סיכויים גבוהים להגיע לבול גדול – אובורן בבית, דרום קרוליינה בבית, טנסי בחוץ ולואיזיאנה סטייט בחוץ. אם ארקנסו תעבור את כל הקבוצות הללו (ובהנחה שלא תהיה מעידה בדרך) היא תתמודד על האליפות, ואז די-מאק יזכה בפרס בהליכה ברגליים קשורות. אבל בואו נהיה ריאליים לרגע – כן תומר, זה אומר להניח את הבירה בצד – אין לארקנסו הרבה סיכויים לנצח את כל ארבעת המשחקים האלו, שלא לדבר על לקחת את ה-SEC. ארקנסו תיתן עונה טובה מאוד, אבל בתקופה שבה ה-SEC כל כך, אבל כל כך חזק, לארקנסו יהיה קשה מאוד, על גבול הבלתי אפשרי, לעבור את הקונפרנס הזה בשלום.

השורה התחתונה: עתידו של מק'פאדן שזור בעתידה של ארקנסו. אם הרייזורבקס יצליחו להגיע לבול גדול, קשה לראות מישהו מנצח את די-מאק בקרב על ההייזמן. מצד שני, אם ארקנסו יסיימו באמצע הטבלה, פירוש הדבר שמק'פאדן לא הצליח להביא את הקבוצה שלו לעבור את האקסטרה מייל הזה, שזה מה שמחפשים בזוכי ההייזמן, ואז הבחירה תהיה תלויה בהישגי האחרים. אל תשכחו – השחקן אמור להיות הגורם המשמעותי בהצלחת הקבוצה. בינתיים, אגב, מצבו של די-מאק דווקא לא רע – למרות ההפסד באלבאמה, מק'פאדן נתן הופעה מרשימה, ובכלל מתחילת העונה הוא נותן תצוגות יפות מאוד, כך שגם אם ארקנסו ייפלו עוד, אבל די-מאק ימשיך להציג מספרים כפי שהוא עושה כרגע, יש לו סיכוי לא רע לזכות בתואר.

כל מטאטא יורה

עם כל הכבוד לעונת הראנינג בק שהוכרזה בקול תרועה כבר באזור יולי השנה בכל מדורי הספורט באמריקה, רוב הזוכים בשנים האחרונות היו ונשארו הקוורטרבקים (ליתר דיוק, 12 מ-20 הזוכים האחרונים). לכן אי אפשר לבצע שום סקירה של זוכים פוטנציאלים בלי להתייחס לקווטרבק הנהדר של לואיוויל, בריאן ברום.

מי אתה, מר ברום היקר?

ברום מציג מימדים מרשימים של 102 קילוגרמים המפוזרים על מסגרת אידיאלית למוסר של 1.93 מטר. הוא נולד ב-23 לספטמבר 1985( כן כן עוד מעט יומולדת), הוביל את תיכון טריניטי בקנטאקי ל-3 אליפויות מחוזיות בין 2001 ל-2003, שבהן מסר מעבר ל-20 אלף יארד באוויר ול-119 טאצ'דאונים. החשיפה שקיבל הובילה להצעות למלגה מקנטאקי, נוטרדאם (רק דמיינו אותו היום מוביל את ההתקפה העצובה של צ'ארלי ווייס), טנסי, אלבאמה, נברסקה ועוד רבות ומפורסמות מאריות הקולג' פוטבול באמריקה. הוא הופיע כג'וניור בתיכון על העמוד הראשון של "ספורטס אילוסטרייטד", ונבחר למר קנטאקי ב-2003 (נראה לנו שזה אומר שהוא קיבל אספקה לכל החיים של עוף מהקולונל אבל לכו תדעו), ולבסוף, הוא בחר לשחק קרוב לבית בלואיוויל וקריירת הקולג' המפוארת שלו החלה.

ברום נבחר לשחקן הפרשמן ההתקפי של השנה בביג איסט בעונתו הראשונה, למרות שלא פתח באף משחק. בעונתו השנייה כבר מסר ל-2,883 יארד ו-19 טאצ'דאונים, אך נפצע שני משחקים לסיום העונה ולא השתתף בהפסד לוירג'יניה טק בגייטור בול של 2006.

בעונתו השלישית נפצע ברום כבר במשחק השני באגודל והחסיר חודש של משחקים. זה לא הפריע לו להצעיד את הקרדינלס לאורנג' בול של 2007 ולהיות מועמד להייזמן. הוא השלים בעונה שעברה 199 מסירות מתוך 313 ל-3,049 יארד ונבחר ל-MVP של האורנג' בול, כשסיים את משחק הניצחון מול וויק פורסט עם 311 יארד ב-24 השלמות מתוך 34 המסירות שמסר. הוא התלבט קשות אם לצאת לדראפט 2007 שמומחים חזו לו בחירה בסוף הסיבוב הראשון עד אמצע השני ולבסוף החליט להישאר לעונתו האחרונה ולנסות להוביל את הקרדינלס לאליפות ה-BCS. ערוץ ESPN דירג אותו בתחילת העונה כסיניור קוורטרבק מספר אחת באמריקה.

השורה התחתונה: לפני הכל, צריך לזכור שברום עדיין לא השלים עונה שלמה ללא פציעות (למרות שאף אחת מאותן פציעות לא הייתה רצינית). שוב קשה להפריד במירוץ הזה בין הצלחת השחקן להצלחת הקבוצה. טרוי סמית זכה בשנה שעברה בגדול, אבל צריך לזכור שהבאקאייז סיימו בלתי מנוצחים את העונה הסדירה. בהשוואה לק"ב האחרים שמועמדים, ברום מעמיד מספרים מצויינים ונופל אולי רק מברנן, שצריך לזכור שמשחק מול הגנות הרבה, אבל הרבה פחות טובות מאלה שברום מתמודד נגדן על בסיס שבועי. ההגנה של ברום לא מזכירה בשום דבר הגנה של קבוצה אלופה, ולכן הדרך לזכייה בבול משמעותי תהיה אך ורק דרך ההתקפה אותה מוביל ברום.ההפסד שבוע שעבר בקנטאקי פוגם באופן ניכר בסיכויי הקרדינלס לאליפות. ניצחון בשני המפגשים עם ראטגרז ובווסט וירג'יניה יכול להחזיר אותם למרוץ ללואיזיאנה, וייקח גבוה גבוה את ברום במירוץ להייזמן.

הפינה לשיתופכם

בשבועיים האחרונים קיבלנו לא מעט קישורים לקטעי וידאו די מגניבים של פוטבול מכללות – אם זה מהלך ה- fake statue of liberty של דיקסון מול מישיגן, מעודדות היוטס עושות שכיבות אחרי עוד ט"ד מול הברואינס או איזה קטע של אריזונה סטייט שיוריד לנו את גרייזס מהגב – וחשבנו שהבחירה תהיה די קשה, אבל הקטע שהחלטנו לבחור להראות לכם דווקא לא ממש קשור לספורט, או לפוטבול, וזו גם הסיבה שבחרנו בו.

יום שבת האחרון היה באמת זוועתי מבחינת שידורים – המשחק היחידי ששודר באי.אס.פי.אן היה של וירג'יניה נגד צפון קרוליינה, משחק שאמנם נגמר במתח, אבל בחייאת – לא היה מה לראות, ואלמלא היו לנו טי.וי.יו וסופקאסט לא היינו מצליחים לראות את טיבו ואת היוטס. למה אנחנו מספרים לכם את זה? כי הקטע שמקושר כאן הוא מה ששודר באי.אס.פי.אן במקום שידור של דרום קליפורניה – נברסקה. עכשיו, מנהלי אי.אס.פי.אן יקרים, לעובדה שיש לכם מגוון פרסומות מצומצם יותר מכמות השירים ברדיו צפון כבר התרגלנו. עם שידורי הבייסבול הבלתי נגמרים שלכם כבר השלמנו, ושלא תבינו אותנו לא נכון – כל ערוץ שמשדר ספורט שהוא לא כדורגל הוא ברכה (ולא שאנחנו לא רואים כדורגל, אבל כשזה כל מה שמשודר בערוצים הישראליים – הליגה הבלגית? – הגיוון הכרחי), אבל רבאק, מה ששודר באותו יום לא יכול להיקרא ספורט, ואין לו מקום זולת ערוץ הילדים (לפי התיאוריה של תומר, בכדי שענף כלשהו ייקרא ספורט, עליו לקיים שני תנאים מצטברים – שהמתמודדים יזיעו, ושתהיינה מעודדות). אז זה מה ששודר במקום פוטבול בשבת האחרונה. אגב, אתם מוזמנים להמשיך לשלוח לנו קישורים לקטעי וידאו הקשורים לפוטבול מכללות בצורה זו או אחרת, והבנו שהרבה תגובות נאצה לא התקבלו במערכת, אז גם אותן אתם מוזמנים לשלוח למייל שלנו.

והנה טיפ לסיום: בפעם הבאה שאתם יוצאים עם איזה חבר לשתות, ופתאום הוא מתחיל לדבר בטלפון ולייבש אתכם על הבר במשך כמה דקות טובות, תזמינו מהברמן שני צ'ייסרים – לכם תזמינו את הוויסקי הרגיל, ולו תזמינו איזה וויסקי ממש מעאפן, נגיד איזה אולד קליפר. אחרי שהוא ישתה את זה הוא כבר לא ייבש אתכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully