וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכדורסל בחו"ל יותר מתאים לי"

17.9.2007 / 19:00

דיוויד בלאט, אלוף אירופה הטרי, מסכם קיץ מטורף עם נבחרת רוסיה, שהסתיים בראש הפודיום: "עשינו דבר בלתי רגיל בתנאים קשים במיוחד. רק עכשיו אני מתחיל לעכל"

דיוויד בלאט כל כך עייף, שהוא החליט לוותר על קבלת הפנים הגדולה והקוקטיילים הנוצצים במוסקבה והמריא ממדריד הישר לביתו החדש שבאיסטנבול, שם יחגוג את זכייתו באליפות אירופה לאומות באופן פרטי יותר, עם אשתו כינרת וארבעת ילדיו. ככה בלאט מעדיף את זה: "בלי חליפות, בלי עניבות, בלי מצלמות, פלאשים או מיקרופונים. רק חולצה קצרה ונעלי בית", הוא אומר. וגם זה במידה שיצליח לקום מהמיטה בימים הקרובים.

"זה היה הקיץ הכי אינטנסיבי בקריירה שלי", מספר בלאט התשוש לוואלה! ספורט. "הטורניר הזה קשה בצורה בלתי רגילה. ההכנות קשות ואינטנסיביות, אבל זה כלום לעומת הטורניר עצמו. הפורמט שונה, יש יותר משחקים בפחות ימים ויותר קשה להגיע רחוק. שיחקנו תשעה משחקים ב-14 ימים. תנאים קשים מאוד. האמת שרק עכשיו אני מתחיל להבין מה באמת עשינו בשבועיים האחרונים, וכשאני חושב על זה אני מתמלא בגאווה ובאושר על ההישג הקבוצתי הזה. אני רואה איזה הד זה עושה בעולם הכדורסל ונחמד לדעת שגם בישראל, כי באמת אני ודני (גוט) מייצגים גם את המדינה. יפה לראות שזה מתקבל בצורה חיובית וטובה בארץ".

"לא היינו קבוצה של כוכבים, ובכל זאת הצלחנו"

לקחת נבחרת בינונית ואפורה, שכבר שנים לא צלחה את רבע גמר היורובאסקט, והפכת אותה לקבוצה לוחמת שמציגה הגנה מורכבת ומתואמת להפליא. זה הישג אדיר לכשעצמו.

"תראה, אני חושב שאם אתה מכיר את המטריה ויש לך שיטה ופילוסופיה שאתה יודע להנחיל, ואם אתה לא מפחד לתקשר ולהתחבר לשחקנים, אז כולם יגיבו טוב. אם, בנוסף לכל, יש לך גם בקבוצה מספיק כישרון, כפי שהיה לנו, אז אפשר לעשות דברים יפים. ברגע שהשחקנים מבינים שבדרך שלך אפשר להצליח, הם מגיבים בהתלהבות והולכים אחריך. וזה באמת מה שקרה. אני תמיד אומר בהרצאות שאני נותן: בכדורסל, אתה צריך להיות עצמך. אתה לא יכול להיות חיקוי של מישהו, אי אפשר לרמות. אתה עובד עם שחקנים אינטליגנטיים שמרגישים ברגע שאתה מנסה להיראות כמו מישהו אחר, ואז הם לא ילכו אחריך. אתה צריך להיות אמיתי, לדעת את החומר ולהעביר אותו הלאה בצורה נכונה".

הופתעת מהנבחרת שלך?

"אני חושב שהופתעתי מהתרומה של שחקני המשנה. לקחתי החלטה להביא לטורניר את זאכר פאשוטין, שהוא שחקן בן 32, לא ילד, שכמעט ולא משחק בצסק"א, אבל הוא נתן אליפות אדירה. קלע 10 נקודות ומעלה, לקח הרבה זריקות גדולות והוסיף חוכמה בהגנה. מורגנוב וסברשנקו נתנו יחד תרומה של סנטר אחד טוב, כי לא הגענו לטורניר עם הרבה גבוהים אמיתיים. הפתיעה אותי רמת החוכמה והאינטליגנציה שהצגנו במשחקים. פחדתי מזה בהתחלה. רצינו להכניס לסיסטם דברים שבדרך כלל לוקח הרבה זמן ללמד, אבל הצלחנו לבצע דברים די מתקדמים מבחינה שיטתית ועוד על הצד הטוב ביותר. בנוסף, אחד הדברים הגדולים ביותר בכל ההישג הזה הוא שלא היינו קבוצה של הרבה כוכבים, ובכל זאת הצלחנו".

בעבר ספגת ביקורות על הרוטציה הרחבה שהנהגת במכבי. היום כל אירופה עברה לשחק עם סגלים ארוכים ורוטציה עמוקה, הן ברמת הקבוצות והן ברמת הנבחרות.

"אני לא רוצה להגיד אם הקדמתי את כולם או לא, אבל בעיקרון אתה צודק. היום קבוצות משחקות עם רוטציות הרבה יותר גדולות, משחקות הרבה יותר מהיר ואגרסיבי וגם בונות את הסגלים שלהן, לפחות הקבוצות הגדולות, עם הרבה יותר שחקנים משמעותיים. זה כמובן משפיע גם על סגנון המשחק".

"הגישה של האנשים בארץ בהחלט יכולה להשתפר"

היום, יותר מתמיד, באיגוד הכדורסל הישראלי מכים על חטא.

"אמרתי מזמן שהתקדמתי ואין לי טענות כלפי אף אחד. אני לא שומר טינה. אני מאחל לנבחרת רק טוב וחושב שהיא עשתה טורניר גדול".

זכית לכותרות מפרגנות גם בארה"ב. זה בוודאי משרת את אספירציות ה-NBA שלך.

"בוא נגיד שאף אחד לא בא והציע לי ג'וב באמצע משחק, אבל בטוח שהחשיפה הזאת עושה משהו טוב. ב-NBA יכולתי להיות כבר כמה פעמים, אבל לא בתפקידים אטרקטיביים מספיק, ולכן זה עוד לא קרה. אולי זה עוד יקרה, מי יודע".

עם יד על הלב – לא כואב לך שאתה לא מאמן היום קבוצה ישראלית, אלא נאלץ לנדוד לחו"ל?

"תמיד טוב לי בארץ, למרות שבשנים האחרונות אני מעט מאוד בישראל. אבל גם טוב לי איפה שהמשפחה שלי נמצאת, והיא באיסטנבול היום, אז גם טוב לי באיסטנבול".

ובכל זאת, אתה מרגיש שלא מפרגנים לך מספיק בארץ?

"בימים האלה אני לא מרגיש מסכן, אני יודע שמפרגנים, אבל בגדול אני חושב שהגישה של האנשים יכולה להשתפר. זה בטוח. אבל נקודתית, בשבועות האחרונים, אני מקבל רק חום ותמיכה וזה מרגש אותי מאוד".

אולי, באופן אישי, קל לך יותר להצליח בחו"ל.

"לא יודע, אבל אני חושב שהכדורסל בחו"ל יותר מקצועני ויותר מתאים לי, לפחות מבחינת הבגרות והאופי שלי. אני איש מקצוע שמתייחס לעבודה בצורה מקצועית ביותר ורוצה לקבל את אותו פידבק מאלו שאני עובד איתם, שעוסקים במקצוע, ובחו"ל זה יותר מפותח. מקצועית, לעבוד במכבי תל אביב, לדוגמא, זה כיף אדיר, כי האנשים עובדים ונותנים את כל כולם. אבל מסביב, בקבוצות האחרות, זה לא בהכרח ככה, אולי למעט הפועל ירושלים".

אלו רגעי השיא בקריירה שלך?

"לשמחתי ולמזלי עברתי הרבה שיאים בקריירה, אבל אלו בהחלט ימים מיוחדים במינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully