וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שימו לב לשחקנים המשלימים

מייק קרנון

16.9.2007 / 10:14

קרנון רואה איך בלי תמיכה גם שחקני NBA לא מגיעים רחוק באליפות אירופה, ומקבל השראה מגליקשטיין ומנסדורף לקראת צ'ילה

כאשר החלה אליפות אירופה 2007 הופנו עיניים רבות לעברם של ארבעה כוכבי NBA, בהנחה שיהיו הם אלה שיתנו את הטון ויובילו את נבחרותיהם לשלבים המכריעים. מבין הארבעה רק שניים הצדיקו את המוניטין – פאו גאסול (ממפיס), שנבחרתו ספרד תתמודד הלילה על מדליית הזהב נגד אנדריי קירילנקו (יוטה) ונבחרת רוסיה. ה-MVP של העונה הסדירה, דירק נוביצקי מדאלאס, יסתפק במקרה הטוב במקום החמישי עם נבחרת גרמניה בעוד שה-MVP של סדרת הגמר, טוני פארקר (סן אנטוניו), יתנחם אולי במקום השביעי ובהזדמנות נוספת להוביל את צרפת למשחקי בייג'ינג בטורניר הקדם אולימפי בשנה הבאה.

מסתבר שהעובדה שאתה כוכב על בליגה הטובה בעולם אינה מבטיחה דבר. לנוביצקי, מלך הסלים באליפות (23.1 נקודות) ושלישי בריבאונדים (8.3), פשוט אין שותפים ראויים בנבחרת גרמניה. לצרפת דווקא יש עוד שלושה שחקני NBA (דיאו, טוריאף ודיאוורה), אבל הם בלטו בחוסר היציבות שלהם ובמשחקם האנוכי.

לעומתם גאסול (19.4 נקודות, 6.1 ריבאונדים), מוקף בחבורה נהדרת של שחקנים אתלטים ומהירים, ולכן ספרד מועמדת להוסיף את התואר האירופי לתואר העולמי בו זכתה אשתקד. חבריו לנבחרת רוסיה של קירילנקו (18.1 נקודות, 9.0 ריבאונדים) פחות מוכשרים, אבל זו נבחרת הבנויה על משחק קבוצתי ומאומנת בצורה יוצאת מן הכלל ע"י דייויד בלאט, שכבר הבטיחה את הופעתה במשחקי בייג'ינג.

לליטא יש שחקן על ב-NBA, אבל זידרונאס אילגאוסקאס (קליוולנד) לא הגיע לספרד. שלושת השחקנים האחרים אינם שחקני חמישיה בקבוצותיהם וממוצע דקות המשחק שלהם נמוך: לינאס קלייזה (דנבר) 19, דאריוס סונגאליה (וושיגנטון) 19 ושרונאס יאסיקביצ'יוס (גולדן סטייט) 15 דקות. אלא שהתרומה של השחקנים הללו בנבחרת היא עצומה. שאראס הוא מלך האסיסטים באליפות, והמנהיגות שלו הובילה את ליטא למשחק על מדליית הארד והכרטיס הנוסף לבייג'ינג..

ליוון אין כלל שחקני NBA בסגל. אבל יש לה שחקנים מדהימים כמו תיאו פאפאלוקאס וניקולאוס זיסיס, שקלעו ביחד 16 נקודות בשש הדקות האחרונות נגד סלובניה, כאשר יוון חזרה מפיגור 58:42 בדרך לניצחון 62:63. הערב, מול הליטאים, ינסו אלופי אירופה היוצאים לזכות לפחות במדליית הארד ובמקום בטורניר האולימפי.

בחזרה לשנות ה-80

על הנייר זה לא כוחות. מצד אחד של הרשת נבחרת שמציבה את המחבטים מספר 7, 71 ו-106 בדירוג העולמי, אלופי אולימפיאדת אתונה ביחידים ובזוגות. מהעבר השני המחבטים מספר 105, 187 ו-199 בעולם. היתרון התיאורטי היחיד של ישראל מול צ'ילה הוא בזוגות עם אנדי רם ויוני ארליך מהמקום השישי בדירוג.

אלה היו פחות או יותר יחסי הכוחות בין נבחרות הכדורגל של ישראל ואנגליה. אבל אפשר להיות סמוכים ובטוחים שהחל מיום חמישי, במרכז הטניס ברמת השרון, התמונה תהיה שונה לחלוטין. ניצחון צ'יליאני 1:4 יתקבל כמובן מאליו. אבל לפרנאנדו גונזאלס וניקולאס מאסו צפויים חיים קשים הרבה יותר מאשר היו לסטיבן ג'רארד וחבריו בוומבלי. היו דברים מעולם בגביע דייויס כשנבחרות פייבוריטיות הופתעו ע"י נבחרות שעל הנייר לא היו להן סיכוי. וזה יכול לקרות גם השבוע.

גונזאלס, ששיחק השבוע בטורניר בייג'ינג, יגיע לנתב"ג, במקרה הטוב מבחינתו, ביום שלישי והג'ט לג עלול לתת אותותיו בעיקר אם יריביו יאלצו אותו למערכה חמישית. גם העובדה שבגלל יום הכיפורים המשחק יתפרס על פני ארבעה ימים, לא יוסיף למוראל של הדרום אמריקאים.

בכל מקרה הלחץ יהיה עליהם. לדודי סלע ולנועם אוקון אין הרבה מה להפסיד. עצם ההופעה במשחק על העלייה לבית העליון של גביע דייויס, היא הישג מצוין. בפעם הקודמת שזה קרה לנו (אוקטובר 1986), ניצחה ישראל את שוייץ במשחק חוץ באולם בבאזל 1:4. אז היו לנו את עמוס מנסדורף, שלמה גליקשטיין ושחר פרקיס. את שוייץ ייצגו יעקב לאסק, רולאנד שטאדלר ומרקוס גונטהארד.

שטאדלר נפצע ופרש במערכה החמישית כשגליקשטיין הוביל 3:4. מנסדורף גבר על לאסק 10:12 במערכה החמישית וקבע 0:2 לישראל. השוויצרים ניצחו בנקל במשחק הזוגות, ואז התייצב גליקשטיין למשחק המכריע נגד לאסק וניצח 9:11 במערכה החמישית.

עשרים ואחת שנים חלפו מאז. נבחרתו של הקפטן אייל רן תזכה הפעם לעידוד חם וקולני, שלבטח יעלה את מד הלחץ של האורחים. המטרה הראשונה חייבת להיות לזכות בנקודה ביום חמישי ואז לסמוך על אנדיוני (מאזן 3:8 בגביע דייויס) שיעשו בשבת את מה שמצפים מהם ולהגיע ליום ראשון כאשר המשחק "חי". לנו לא נותר אלא למלא כל מושב באצטדיון קנדה ולא להפסיק לעודד ולדחוף את השחקנים.

חומר למחשבה

1. שימי ריגר החליט שרבע גמר אליפות אירופה בכדורסל בין ליטא וקרואטיה הוא בדיחה. השידור שלו היה מקומם - צרחות, לעג לשחקנים ולמאמנים והומור מפוקפק. חבל שגם שדרית רצינית כמו מורן ברק נגררה אחריו. OH MY GOD!

2. איך זה שאסאפה פאואל מציב את שיאי העולם המדהימים שלו בתחרויות קטנות יחסית, אבל כשזה מגיע למשחקים האולימפיים ואליפויות עולם, הוא זוכה לכל היותר במדליית ארד?

3. איך זה שלואיס פיליפה סקולארי, מאמן נבחרת פורטוגל, שולח אגרוף לפרצופו של שחקן סרבי וטוען שאם זה מה שטוען השחקן אז הוא שקרן? מאוחר יותר, אחרי שראה את הצילומים, הוא מתנצל. עכשיו נראה איזה עונש, אם בכלל, תטיל עליו אופ"א.

4. עמיר תורג'מן, פרשן ספורט 2 במשחק ווסטהאם – מידלסבורו. "0:3 זה עוד מתקבל. 0:4 זו כבר ממש תבוסה". נו באמת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully