וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "מגיע לנו להיות אלופים"

16.9.2007 / 23:30

לאחר דרמה אדירה במדריד, ניצחה רוסיה של דיוויד בלאט 59:60 את אלופת העולם ומארחת יורובאסקט 07', ספרד, וזכתה במדליית הזהב. בלאט: "אני מספיק מוערך באירופה וארה"ב". ליטא זכתה בארד

לפני כשבועיים, כאשר דיוויד בלאט, מאמן נבחרת רוסיה, נשאל מה ייחשב עבורו להישג ביורובאסקט 07', הודיע הישראלי-אמריקאי כי יסתפק במקום בין שבע הגדולות באירופה, שאמור היה להספיק לכרטיס כניסה למוקדמות אולימפיאדת בייג'ינג. אולם הערב (ראשון), בסיומו של המסע המפרך, מצאו עצמם בלאט והרוסים על ראש הפודיום במדריד, לאחר שגברו 59:60 על אלופת העולם ומארחת הטורניר, ספרד, בתום דרמה נדירה ומרגשת. זה לא היה יפה לאורך רוב דקות המשחק, אפילו מכוער לפרקים, אולם רוסיה הצנועה עשתה היסטוריה, זכתה לראשונה בזהב מאז פירוק ברית המועצות ושלחה את אלפי הספרדים שמילאו את ההיכל במדריד לביתם, דומעים.

ספרד דווקא פתחה נהדר את המשחק וקלעה 22 נקודות ברבע הראשון, לעומת 11 בלבד של הרוסים, שנקנו רובן בייסורים. נראה היה שהספרדים, שאך בשבוע שעבר ניצחו בקלות יחסית את רוסיה, ישייטו לניצחון, אולם האורחים התאזנו ושבו עמוק יותר למשחק ככל שנקפו הדקות. לאחר שכיסתה ברבע השני והשלישי את הבור שכרתה לעצמה בעשר הדקות הראשונות, השוותה רוסיה את התוצאה והשלימה את המהפך כשעברה להוביל ברבע הרביעי. הספרדים השיבו מלחמה וטיפסו לחמש הפרש, 90 שניות לסיום, אולם נחנקו ברגעי הכסף ולא צברו נקודות עד הבאזר. רוסיה אמרה תודה, דייקה מהקו ונעלה את הצבע, וסל גדול של הולדן, שתי שניות לסיום, העניק לה את הגביע הנכסף.

קירילנקו, מי אם לא הוא, שוב הוליך את רשימת הקלעים בנבחרת רוסיה, עם 17 נקודות ו-5 ריבאונדים. סברשנקו קלע 10, הולדן ופונקראשוב הוסיפו 8 נקודות כ"א. בספרד בלטו קלדרון עם 15 נקודות, ופאו גאסול הנהדר, שסיפק דאבל-דאבל מפלצתי (14 נקודות, 14 ריבאונדים), אולם יתייסר רבות בחודשים הקרובים על ה-5 מ-12 העלובים שצבר מקו העונשין. גארבחוסה קלע 8 נוספות לספרדים.

"זו הרגשה נפלאה ויוצאת דופן להיות חלק מחבורה שעשתה את הבלתי ייאמן", אמר בלאט בסיום הגמר, "ידעתי, לאורך כל הטורניר, שאנחנו אחת הנבחרות הטובות שיש כאן, אבל לא רציתי להגיד שאנחנו יכולים לעשות את זה כדי לא להכניס את כולם ללחץ. התקדמנו צעד צעד, בצורה הנכונה והטובה, ובאמת-באמת שמגיע לנו להיות אלופי אירופה. אני גאה בכולם. מה משמעות התואר הזה עבורי? כבר יש לי מספיק הערכה בקרב אנשי כדורסל באירופה ובארצות הברית. אני תמיד שמח בחלקי והיום אני שמח עוד יותר, בשביל הצוות שלי ובשביל רוסיה כולה".

מחצית ראשונה

ספרד פתחה עם קלדרון, רייס, קרלוס חימנז, רודי פרננדז ופאו גאסול. רוסיה כללה בחמישייה את סאמוילנקו, הולדן, חריאפה, קירילנקו וסברשנקו. הספרדים היו חדים יותר למן הפתיחה: פרננדז קבר את השלשה הראשונה במשחק והוסיף נקודות מהקו, כשצליפה של קלדרון מחוץ לקשת ולייאפ של רייס קבעו 4:12 למארחים, 3:30 דקות במשחק. הרוסים נראו מבולבלים מול האזורית של הספרדים ולקחו זריקות לא אחראיות, מה שאילץ את בלאט להזעיק פסק זמן. קלדרון לא התרשם מההפסקה הקצרה וקבר שלשה נוספת מדאון-טאון. מורגנוב התקשה למצוא את הטבעת, אולם אז הקיץ קירילנקו מן התרדמת, השתחרר לראשונה משומריו והתרומם לדאנק. גם סרגיי מוניה דייק בשלשה, והשניים החזירו את הצבע לפנים של הרוסים עם 18:11, שתי דקות לסיום הרבע. ההגנה של בלאט התקשתה מול היכולות האופנסיביות המגוונות של הספרדים, כאשר נקודות מהקו של גאסול ובאזר-ביטר מטורף של קרלוס קאבזס נעלו את הרבע הראשון על 11:22 גדול לספרד.

הרוסים עלו לרבע השני ממוקדים הרבה יותר. הכדורים נותבו פנימה, לכיוונו של סברשנקו, שקלע 4 נקודות רצופות, אולם נענה בשלשה של גרבחוסה. נקודות של חריאפה הורידו ל-25:17, 4 דקות ברבע, וסל נוסף של סברשנקו קירב את הרוסים לכדי מינוס 6 בלבד, אבל קלדרון וחימנז, בשתי שלשות רצופות, עצרו את המומנטום הרוסי. קירילנקו המשיך לצבור נקודות וקבר שש רצופות, שקיזזו את ההפרש לכדי 31:25, 3:15 למחצית. גאסול אומנם קלע שלשה, אבל הספרדים נתקעו לפתע, חרף שליטתם המוחלטת בריבאונד. פונקראשוב וסברשנקו המשיכו לנגוס בהפרש, ובמחצית רק 31:34 לספרד.

מחצית שנייה

שתי הקבוצות התקשו למצוא את הטבעות בתחילת הרבע השלישי, אך גאסול וקלדרון התעוררו ראשונים וקבעו 31:40 לספרד, שתי דקות בתוך הרבע. קירילנקו צבר עבירה שלישית וירד לספסל. החליף אותו פונקראשוב, שדייק מחוץ לקשת. גאסול עשה נקודות ובלאט מיהר להשיב לפרקט את קירילנקו, שבסדרת מהלכים נפלאים (אסיסט לחריאפה, שלשה גדולה, חסימה נהדרת על רייס) צימק ל-42:39, 4 דקות לסיום הרבע. המשחק הפך מפוזר, אלא שקלדרון שוב היה שם כדי לפגוע מחוץ לקשת ולהזרים לספרדים אוויר לנשימה. החטאות שלומיאליות של פאשוטין עלו לרוסיה בנקודות מהעבר השני, אך דווקא אז, כשנראה היה שספרד בורחת, היו שם סברשנקו וחריאפה, משני אסיסטים רצופים של פונקראשוב, כדי לסדר רק 49:46, דקה וחצי לרבע. פאשוטין החטיא שלשה עם הבאזר. לא נרשם שינוי נוסף בתוצאה עד לסיום הרבע.

את עשר הדקות האחרונות של יורובאסקט 2007 פתחה רוסיה בדיוק מהמקום בו סיימה את הרבע הקודם. פאשוטין סוף סוף מצא את הטבעת בשלשה מיד עם פתיחת הרבע והשווה את התוצאה, ג'יי אר הולדן העביר מיד לאחר מכן את היתרון לידיים של הרוסים, אך קלדרון פגע לשלוש ועצר את הסחף. הלחץ החל לתת אותותיו בעשירייה שעל הפרקט ופונקראשוב קלע אחת מהקו כדי לשבור בצורת בת דקותיים, 52:52, 6 דקות לסיום. רוסיה המשיכה לאבד כדורים תחת הסל, והספרדים זכו לשתיים ושלוש הזדמנויות בכל התקפה. גאסול אסף נקודות מן הגורן ומן היקב כדי לסדר לספרד 52:55, 4 דקות לבאזר. המשחק הפך פיזי במיוחד, ונקודות הושגו בעיקר מהקו. חריאפה וסברשנקו יצאו בחמש עבירות, אבל גאסול לא ניצל את כל זריקות העונשין להן זכה. 2:30 לסיום הראה הלוח 54:56 למארחים. גאסול המשיך להיות האיש של הספרדים וקבע 54:59 משמעותי, 1:30 לסיום. רוסיה, למרות הכל, לא אמרה נואש. קירילנקו ומורגנוב עשו נקודות כדי להוריד למינוס אחת. 30 שניות לסיום יצאה ספרד להתקפה כשהיא ביתרון נקודה, 58:59, אולם הכדור הלך לאיבוד. רוסיה הלכה על כל הקופה והעבירה את הכדור לידיו של הולדן. האמריקאי אכל את השעון ובסופו של דבר עשה סל גדול, 2 שניות לסיום, שהחזיר את היתרון לרוסים. ספרד לקחה טיים אאוט והוציאה כדור מקו החצי, אולם זריקת התאבדות של גאסול התגלגלה על הטבעת ויצאה החוצה. 59:60 לרוסיה בסיום, דיוויד בלאט אלוף אירופה, מוסקבה צוהלת ושמחה.

סטטסיטיקה

קלעו לנבחרת רוסיה: אנדריי קירילינקו הוביל עם 17 נקודות, אלכסיי סברשנקו הוסיף 10, ג'יי אר הולדן ואנטון פונקרשוב קלעו 8 נקודות כ"א, ויקטור חריאפה תרם 7, ניקיטה מורגאנוב 4 וזכאר פשוטין וסרגיי מוניה התחלקו עם 3 נקודות כ"א.

קלעו לנבחרת ספרד: חוסה קלדרון 15 נקודות, פאו גאסול 14, חורחה גרבאחוסה 8, רודי פרננדז, פליפה רייס, קרלוס חימנז ומארק גאסול קלעו 5 נקודות כ"א וקרלוס קאבזס הוסיף 2.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

גם הליטאים על הפודיום

נבחרת ליטא, שנחלה הפסד בודד בטורניר, בחצי הגמר לרוסיה, סיימה שלישית לאחר שגברה 69:78 על אלופת אירופה היוצאת, יוון. היוונים, שאיכזבו לאורך חלקים נרחבים של הטורניר, עוד היו בתמונה בסיום הרבע הראשון (19:20 לליטא), אך הליטאים העלו הילוך ברבע השני וירדו למחצית ביתרון 7. היוונים לא הצליחו להדביק את הפער ברבע ברבע השלישי, וברביעי ברחה ליטא לפער דו-ספרתי (58:70), שהתברר כבלתי מחיק.

קשישטוף לברינוביץ' (18 נקודות, 3 ריבאונדים) היה בלתי עציר תחת הסלים. גם רמונאס שישקאוסקאס (13 נקודות, 4 ריבאונדים, 5 אסיסטים) המגוון, לינאס קלייזה (13 נקודות, 8 ריבאונדים) ושרונאס יאסיקביצ'יוס (11 נקודות, 5 אסיסטים) בלטו בשורות ליטא. ניקוס זיזיס (23 נקודות) ודמוס דיקודיס (10 נקודות, 4 ריבאונדים) היו היחידים שקלעו בספרות כפולות עבור יוון. דימיטריוס דיאמנטידיס הוסיף 7 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. תיאו פפאלוקאס הציג ערב חלש נוסף, עם 8 נקודות, 2 אסיסטים ו-2 איבודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully