וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני סכנין ניצחה את מכבי נתניה 1:2

15.9.2007 / 21:20

העולה החדשה הפתיעה את סגנית האלופה, מוט ברזל שזרקו אוהדי נתניה פגע בחזהו של אלישע לוי, ההתאחדות תעמיד את הקבוצה לדין

במכבי נתניה זכרו היטב כיצד הגיעה בעונה שעברה בני סכנין, מהליגה הלאומית, והדיחה אותה מגביע המדינה, במשחק בית לעיני אוהדיה הרבים. אז אמנם הערב (שבת) היה זה מפגש ליגה, אבל נתניה לא הצליחה להעניק מעט נחת לאוהדיה, משום ששוב היתה זו סכנין שיצאה מהקופסה כשידה על העליונה, והפעם עם ניצחון 1:2.

אלישע לוי יכול לשלוח זר פרחים למכבי חיפה על שויתרה על שחקנה מאור בוזגלו, והעבירה אותו לסכנין. הקשר המחונן ליהטט על כר הדשא, ועשה ככל העולה על רוחו. בוזגלו בישל את שערה הראשון של סכנין, והשלים את השמחה כשכבש בעצמו את השני, ובסופו של דבר היה האחראי העיקרי לשלוש הנקודות שצברה העולה החדשה.

המחצית הראשונה נפתחה בסערה, ורק יכולתם הטובה של שני השוערים מנעה מהצופים לראות שערים נכבשים. יבוריאן זיעזע את משקופו של שטראובר כבר בדקה ה-6, ובעבר השני מאיר כהן הדף כדור אדיר של בונדאה. הקשר הפולני לוקאש סורמה ערך הופעת בכורה בהרכב סכנין, שהשתלטה על המשחק ככל שנקפו הדקות. בדקה ה-37 בונדאה תיקל בחריפות את ג'ון קולמה, הרוחות התלהטו על כר הדשא, והשופט חיים יעקב ניסה להרגיע את המשחק שהפך פיזי יותר ויותר. בסופו של דבר העולה החדשה מצאה את הרשת המקומית משער של פטי בדקה ה-41, וירדה למחצית ביתרון 0:1.

סכנין פתחה נהדר את המחצית השנייה והלחץ שלה הניב שער של מאור בוזגלו בדקה ה-59. נתניה הלחוצה ניסתה להגיב, אך הגנתה של העולה החדשה לא איבדה את העשתונות. אוהדי נתניה לא אהבו את יכולתם החלשה של שחקניהם והשליכו חפצים אל הדשא, עד ששער של בן דיין (82) הרגיע אותם והם חזרו לעודד את קבוצתם. העצבים נסקו ועל סף סיום, פטי ובן דיין החליפו מהלומות ברחבה כשנאבקו על מיקום, אולם השופט חיים יעקב התעלם מהיארוע.

מהלך המשחק

דקה 6 - אילייה יבוריאן קיבל כדור בקצה הרחבה הנתנייתית, אך שיגר כדור חלש לידיו של לירן שטראובר.

דקה 9 - בונדאה הרים כדור מדוד לרחבת סכנין, דדי בן דיין נגח והכדור חמק בסמוך לקורת שערו של מאיר כהן.

דקה 16 - חאליילה מצא את יבוריאן במרכז הרחבה, החלוץ בעט וולה אדיר שהרעיד את משקוף שערו של שטראובר, והתוצאה נותרה מאופסת.

דקה 21 - בונדאה שיחרר פצצה מ-25 מטרים, אבל מאיר כהן הדף נפלא לקרן.

דקה 29 - בעיטה חופשית של מאור בוזגלו עשתה דרכה אל חיבורי שערו של שטראובר, אבל השוער הנתנייתי ליטף את הכדור בקצות אצבעותיו, ובעזרת המשקוף, הדף אותו לקרן.

דקה 41 - גול! מאור בוזגלו הרים כדור לתיבת ה-5 של נתניה, יא יא פטי הניף את רגלו ועם שפיץ הנעל קבע 0:1 לסכנין.

דקה 59 - גול! מאור בוזגלו בעט כדור חופשי, כ-25 מטרים אלכסונית מצד שמאל, והכדור השטוח נעצר רק ברשת של שטראובר. 0:2 לסכנין.

דקה 82 - גול! קרן של נתניה מצאה את בן דיין במרכז הרחבה, והמגן נגח קשתית לחיבורי שערו של מאיר כהן כדי לצמק עבור נתניה ל-2:1.

מכבי נתניה: לירן שטראובר, לואיס מרין, אבי סטרול, דדי בן דיין, קלמי סבן, ז'נו בונדאה (ג'ורג' בה, 62), תמיר כהן, סטניסלב אנגלוביץ' (אמיה טגה, 46), סבסטיאן רוזנטל (יחיאל צגאי, 72), אוקוצ'ה, איתי שכטר.

בני סכנין: מאיר כהן, עבד רבאח, יא יא פטי, ליאוניד קרופניק, חמד גנאיים, ג'ון קולמה, לוקאש סורמה, באסם גנאים, חאלד חאליילה, מאור בוזגלו (ליאנדרו סימיוני, 90), איליה יבוריאן.

"המטרה נשארה בעינה - להישאר בליגה" (אריק רחמיאן)

בתום ההפסד לסכנין, הבעלים של מכבי נתניה דניאל יאמר, ירד מכר הדשא עם פנים נפולות ועשה דרכו לחדר ההלבשה יחד עם חבר ההנהלה קובי בלדב. "סכנין היתה ראויה לנצח", אמר יאמר, "אנחנו נבדוק כיצד קרו הדברים, ונתקן כדי לחזור לדרך הנכונה".

מאמן נתניה, ראובן עטר, לא אהב את העובדה שקבוצתו שיחקה ללא התלהבות: "לא נראינו טוב מן הפתיחה. סכנין הביכה אותנו במתפרצות, למרות שדיברנו על כך לפני המשחק ונערכנו לכך. קבוצה שסופגת שני שערים מכדורים נייחים ראויה להפסיד".

"היום משחק ההגנה וההתקפה לא תפקדו, וזאת בלשון המעטה, ולמעשה האחד גרר את השני למשחק חלש. סכנין היתה נלהבת יותר ממכבי נתניה, וזה לא מאפיין אותנו, אבל כשלא נלחמים ולא רצים מספיק על מגרש, יש תופעות לוואי, שבסופו של דבר מתבטאים במשחק ובתוצאה".

עטר התבקש להתייחס לשחקני החיזוק הזרים שמאכזבים עד כה. "אני מתייחס לכל הקבוצה, ולא לשחקנים כאלו ואחרים. כל השחקנים לא סיפקו את הסחורה, ואין זה משנה אם מדובר בזרים או ישראלים". במכבי נתניה מאוכזבים מהיכולת החלשה שהציג הקשר סטניסלב אנגלוביץ', שהוחלף במחצית. בקופסה יעקבו אחר השתלבותו המקצועית של השחקן במשחקים הבאים, ולא מן הנמנע שאם לא ישפר את יכולתו, הוא ייחתך בחלון ההעברות בינואר.

המצטיין במגרש, קשרה של בני סכנין , מאור בוזגלו: "אלישע לוי עשה עבודה מצוינת והכין אותנו היטב לקראת המשחק, באנו ועשינו את העבודה כמו שהיינו צריכים". בוזגלו התייחס ליכולתו האישית: "אני עובד קשה באימונים ואני רוצה לבצע את מה שאני יודע במגרש. יש לסכנין קבוצה טובה ופייטרית שיודעת לעבוד קשה, אבל עדיין המטרה נשארה בעינה - להישאר בליגה. כל מה שמעבר לכך זה בונוס עבורנו".

מאמן סכנין, אלישע לוי: "אני חושב שעשינו ניצחון חשוב, מעבר לשלוש הנקודות, היה לנו חשוב להראות את הדרך לניצחון. יש לנו קבוצה צנועה וטובה שבאה לשחק במגרש שקשה לנצח בו, ולשמחתי הקבוצה הטובה שהיתה היום על המגרש, בסופו של דבר גם ניצחה. אני חושב שצריך להישאר עם הרגליים על הקרקע ולא צריך להשתגע. בסך הכל סימנו אותנו כקבוצה שתרד ליגה, אבל בינתיים צברנו כבר 7 נקודות, שזה מצוין עבורנו. זה מראה שאנו מצויים בדרך הנכונה".

לוי: "חטפתי את זה בחזה מאוד חזק" (דור בלך, "הארץ")

במכבי נתניה חוששים מעונש רדיוס, לאחר שאוהדי הקבוצה זרקו חפצים למגרש, קראו קריאות גזעניות במהלך המשחק ובסיום זרק חלק מגדר הברזל של היציע לכיוונם של אלישע לוי וחיים יעקב. מוט הברזל אף פגע בחזהו של מאמן סכנין.

"חטפתי את זה בחזה מאוד חזק", מספר לוי, "יש לי סימן כחול, מזל שזה לא פגע לי בראש או בחיים יעקב. אני מקווה שמצלמות המשטרה זיהו את הזורק ויתפסו אותו, כי זה נזרק בחוזקה ועם קצת פחות מזל זה יכול היה להרוג בן אדם".

תובע ההתאחדות, עו"ד שלום אבן עזרא, החליט להעמיד לדין את מכבי נתניה באשמת פגיעה ע"י אוהדים, לאחר שהשופט חיים יעקב ציין בדו"ח השיפוט שלו כי : "לאחר סיום המשחק, ברדתי לכיוון חדר ההלבשה, הבחנתי בחפץ (סורג) חד מברזל, אשר נזרק מכיוון יציע אוהדי מכבי נתניה ופגע בחזהו של אלישע לוי, מאמן בני סכנין".

רק לפני שריקת המשחק ציינו במגרש את יום ההגינות הבינ"ל של פיפ"א, אולם נראה כי נתניה תשלם ביוקר על המשחק אתמול. במועדון התאכזבו גם מכמות הקהל, שלא הגיע בכמויות למרות ההוזלה במחירי הכרטיסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully