וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שראפובה בדרך לישראל?

14.9.2007 / 12:59

ישראל תארח את רוסיה בגביע הפדרציה, קוזנצובה וצ’קווטאדזה בדרך לחגיגת טניס בארץ, שראפובה עשויה להצטרף. פאר: "הקהל שלנו יכול לעשות את ההבדל"

בשורה מרגשת לחובבי הטניס בישראל. היום (שישי) נערכה הגרלת משחקי רבע הגמר בגביע הפדרציה, ובה נקבע כי נבחרת טניס הנשים של ישראל תארח את נבחרתה החזקה של רוסיה.

המשמעות היא שחובבי הספורט הלבן בישראל יזכו לראות כמה מהטניסאיות הטובות בתבל, כמו המדורגת שנייה בעולם, סבטלנה קוזנצובה, או החמישית, אנה צ'קווטאדזה. כמו כן, לאחרונה נטען כי גם מריה שראפובה עשויה להצטרף לנבחרת הרוסית, מה שעשוי להעלות את מפלס ההיסטריה. בנוסף, הנבחרת הרוסית כוללת שמות כמו דינארה סאפינה, אלנה דמנטייבה ונאדיה פטרובה. עם ארסנל כזה של טניסאיות, אין בכלל ספק שהרוסיות יהיו הפייבורטיות הברורות, אבל גם אין ספק שפאר ושאר הבנות ייתנו מלחמה לעיני איצטדיון מפוצץ. עדיין לא ידוע בדיוק היכן ייערך המפגש, למרות שמרכז הטניס ברמת השרון הוא בדרך כלל הבית למפגשי הדייויס אצל הגברים ב-30 השנים האחרונות.

ישראל, כזכור, העפילה לרבע הגמר לאחר שגברה על אוסטריה, והיא לוקחת חלק בין שמונה הגדולות לראשונה בתולדותיה. משחקיה של הנבחרת הישראלית - שכוללת את שחר פאר, ציפי אובזילר ויוליה גלושקו - ייערכו ב-2 וב-3 לפברואר.

עוד ברבע הגמר:
ארה"ב - גרמניה
איטליה - ספרד
סין - צרפת

אגב, בסוף השבוע הקרוב (שבת וראשון) תארח רוסיה במוסקבה את איטליה לגמר גביע הפדרציה. בשבת צ'קווטאדזה תשחק מול פרנצ'סקה סקיאבונה בעוד קוזנצובה תפגוש את מארה סאנטנג'לו. ביום ראשון אותן שחקניות ישחקו בהצלבה, ואם יהיה צורך במשחק הזוגות המכריע, אזי נדיה פטרובה ואלנה וסנינה תשחקנה מול סנטאנג'לו ורוברטה וינצ'י.

ארבע טניסאיות בעשירייה הראשונה

קפטן הנבחרת, עודד יעקב, נשמע היום מרוצה מההגרלה. "זה אירוע חסר תקדים בטניס הנשים הישראלי", אמר יעקב, "קודם משחק בית ושנית היריבה רוסיה, שיש לה הרבה שחקניות טובות מאוד. אני שמח בשביל הבנות שלנו, שאחרי שעשו דרך קשה לבית העליון במשחקי חוץ, הן יוכלו לשחק בבית מול הקהל הישראלי התומך, ואני שמח בשביל הקהל שיזכה לראות כזו נבחרת גדולה.

"ההגרלה היא קשה מאוד, זו נבחרת שבאופן קבוע מגיעה לשלבים הגבוהים של גביע הפדרציה. בסוף השבוע הזה היא מארחת במוסקבה את איטליה בגמר גביע הפדרציה של 2007. אבל אנחנו בשלנו, נמשיך לעשות את הכל כדי להתקדם, גם אם רוסיה תגיע לכאן כמחזיקת הגביע".

אבל עם כל הכבוד לאטרקטיביות של האירוע, יעקב ריאלי לגבי הסיכויים. לרוסיות יש ארבע טניסאיות בעשירייה הראשונה (קוזנצובה, שראפובה, צ'קווטאדזה ופטרובה) ועוד 12 טניסאיות במאייה הראשונה (כמו דמנטייבה, קירלינקו, זבונרבה, סאפינה). "רוסיה זה לא רק מאריה שארפובה", אומר יעקב, "שאמנם יהיה לה עניין לשחק בנבחרת ולהגיע לישראל מפני ש-2008 היא שנה אולימפית, זו נבחרת עם עומק חסר תקדים על כל אחת יש שתי מחליפות".

שחר פאר הגיבה גם היא להגרלה: "קיבלנו את הדבר הכי חשוב, וזה את הזכות לארח בבית. זו הנבחרת הכי קשה שיכולנו לקבל, אך הקהל שלנו יכול לעשות את ההבדל ולסייע לנו לעבור גם את המשוכה הגבוהה הזו".

ציפי אובזילר, המחבט מספר 2 של ישראל והשחקנית הוותיקה בנבחרת, לא נבהלת מהיריבה : "אני מאוד מאושרת מהעובדה שזה יהיה בבית, ידענו להתעלות במשחקים קשים בחוץ, אז אין סיבה שזה לא יקרה בבית. זה סיבוב ראשון בפדרציה גם לנו וגם להן, אני בטוחה שנגיע מוכנות. רוסיה זו נבחרת שאין לה סוף מבחינת כמות השחקניות, ישראל היא נבחרת שאין לה סוף מבחינת הנשמה, ולפעמים היא זו שקובעת".

עדיין לא הוחלט היכן ייערכו המשחקים

איגוד הטניס ביקש להבהיר: "לנוכח הפרסומים השונים בכלי התקשורת בדבר המקום בו תארח נבחרת הנשים של ישראל את נבחרת רוסיה, במסגרת רבע גמר גביע הפדרציה ב-2 בפברואר 2008, איגוד הטניס מבקש להבהיר שלא נערך כל דיון במוסדות האיגוד בנושא ומכאן שגם לא נתקבלה כל החלטה.

"כל פרסום מכל סוג שהוא, על קיום המשחקים שלא באצטדיון קנדה שבמרכז הטניס שברמת השרון, נעשה על אחריות המפרסמים בלבד.

"בסוף השבוע נבחרת הגברים של ישראל מארחת את נבחרת צ'ילה באצטדיון קנדה שבמרכז הטניס ברמת השרון, בו התקיימו ומתקיימים משחקי נבחרות ישראל ב-30 השנים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully