וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "אנחנו משחקים חזק, ביחד ורק בשביל לנצח"

14.9.2007 / 0:20

רוסיה העפילה לחצי גמר היורובאסקט אחרי 71:75 על צרפת, בלאט מסביר את סוד הקסם. ספרד השפילה את גרמניה וגם היא בחצי הגמר

כל כך רצינו שנבחרת ישראל תפתח איתנו את השנה החדשה ברבע גמר אליפות אירופה בכדורסל, אבל זה לא קרה. אפשר לפחות להתנחם בשגרירנו ברוסיה, דייויד בלאט, שהוביל את הנבחרת שלו לחצי גמר האליפות במדריד. רוסיה ניצחה את צרפת במשחק רב תהפוכות 71:75 והפכה לנבחרת הראשונה באליפות, שהבטיחה את מקומה בפיינל פור.

ברבע הראשון של המשחק, היתרון נע בין שתי הקבוצות, אבל פתיחה מצויינת של טוני פארקר לצד יכולת פושרת של אנדריי קירילנקו, הובילו את הצרפתים ליתרון 21:23. דקות טובות של רוני טוריאף מלוס אנג'לס לייקרס וטאריק קירקסאי הובילו את צרפת ליתרון שיא של 34:40 ברבע השני, אבל הרוסים, שנעזרו בעיקר בניקיטה מורגאנוב, צימקו ל-42:39 בהפסקה.

הנבחרת הרוסית התעוררה ברבע השלישי וניצלה משחק הגנה מבולבל של צרפת, למרות שזו הובילה כבר ב-7 הפרש בתחילת הרבע. מטר שלשות של ויקטור חריאפה הביא את הרוסים לשיוויון 46:46. בשלב הזה, גם ההגנה הרוסית "נדבקה" בחורים ובוריס דיאן ניצל את זה כדי להחזיר לצרפתים את היתרון ולסגור את הרבע השלישי ב-53:56 לטובתם.

הרבע האחרון היה הרבע של ג'יי.אר הולדן, המתאזרח של הנבחרת הרוסית. זה התחיל בחמש נקודות רצופות שלו שהעלו את רוסיה ל-61:62 והמשיך בקור רוח שעשה לרוסים את המשחק במאני טיים, אחרי שקירילנקו יצא בחמש עבירות. ההתקפה הצרפתית איבדה כדורים פעם אחר פעם והולדן העלה אותם ל-64:67. טוני פארקר התעורר והישווה בשלשה ל-69:69, כשנותרה 1:30 דק' לסיום. מהשלב הזה, הנקודות הושגו רק מקו העונשין. 11 שניות לסיום הרוסים יכלו לסגור עניין כשהם היו ביתרון של 2 נקודות וזכאר פאשוטין נשלח לעונשין, אלא שהוא החטיא פעמיים. טוני פארקר נשלח לאותו מקום בצד השני, אבל קלע רק פעם אחת ופאשוטין, שעמד שוב על הקו 4 שניות לסיום, דייק וסגר עניין.

רוסיה תתמודד בחצי הגמר נגד המנצחת במשחק בין ליטא לקרואטיה.

ויקטור חריאפה הוביל את הנבחרת הרוסית עם 16 נקודות (4 מ-4 לשלוש) 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, ג'יי.אר הולדן הוסיף 15 וניקיטה מורגאנוב סיים עם 14. בוריס דיאו קלע 17 לצרפתים, טוני פארקר הוסיף 15.

"הדבר הכי טוב שקרה לי בניצחון הזה, זה שאף אחד לא יכול לשאול אותי יותר למה אני לא מצליח לעבור את רבע הגמר", אמר בלאט בסיום, "מה שניסיתי ללמד את הקבוצה הזאת זה שזו לא ואתה חבורה מהעבר ועלינו לשכוח את הכישלונות הקודמים. אנחנו עכשיו צריכים להתרכז בהווה ובעתיד".

"הייתי צריך להתגבר על מעט אגואיזם של השחקנים ועל מנטליות תבוסתנית. מצד אחד האגואים היו גדולים, מצד שני הם שיחקו עם מעט תשוקה", הסביר בלאט את סוד הקבוצתיות, "היום אתה מסתכל על הקבוצה הרוסית, ואתה רואה נבחרת שמשחקת חזק, משחקת ביחד ומשחקת בשביל לנצח".

ספרד - גרמניה 55:83

דיברו על דו קרב בין צמד הסקוררים פאו גאסול ודירק נוביצקי, אבל זו הייתה יותר השפלה, מצידו של נוביצקי. גאסול, אחיו וחריו לנבחרת שזכתה באליפות העולם האחרונה, היו די מתונים במחצית הראשונה, משהו שהזכיר את המשחק שלהם מלו ישראל. במחצית השניה הם כבר התפוצצו על הנבחרת הגרמנית וסגרו עניין כבר בתחילת הרבע השלישי, בדרך לניצחון 55:83.

גרמניה, שכבר הובסה פעם אחת באליפות על ידי סלובניה, הצליחה בתחילת המשחק להתגבר על השלשות הכל כך מעצבנות של גרבאחוסה וגם על נבארו שחזר מפציעה. זה עזר לה להשוות ל-20:20 בפתיחת הרבע השני, אלא שחוזה קלדרון, שחקן NBA נוסף, לקח את המושכות לידיים והוביל את הספרדים לריצה הראשונה שלהם במשחק, בדרך ליתרון 27:40 בהפסקה.

הספרדים פתחו את הרבע השלישי בריצה מטורפת ובתוך 6 דקות רודי פרננדז כבר היה אחראי להעלות את היתרון שלהם ל-20 נקודות. בשלב הזה, הגרמנים כבר התפרקו לגמרי והחלו לחשוב על משחקי הדירוג 5-8.

ספרד תתמודד בחצי הגמר מול המנצחת במפגש בין סלובניה ליוון.

חוזה קלדרון הוביל את קלעי ספרד עם 17 נקודות, נבארו ורודי פרננדז הוסיפו 12 כל אחד. נוביצקי סיים עם 11 ו-6 ריבאונדים בגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully