וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: מה מכינה נברסקה ל-USC?

רן לטוביץ' ותומר ספירשטיין

13.9.2007 / 13:19

דרום קליפורניה ופיט קרול באים להתארח בארץ גידולי התירס, מישיגן ונוטר דאם יתכתשו על הכבוד ופלורידה ו-LSU ימשיכו לנצח

המחזור השלישי בפתח, מה שאומר שבסופו יסתיים גם הרבע הראשון של העונה. בשני מחזורי הפתיחה ראינו לא מעט הפתעות, חלקן טובות וחלקן של מישיגן, ולמרות שהמחזור הקודם סומן בתור ה-מחזור של העונה, המחזור הקרוב מביא בפנינו לא פחות משבעה משחקים גדולים וחשובים, שיעמידו במבחן את הקבוצות הגדולות, כמו גם משחקים ליתר הקבוצות שרוצות להתקדם בדירוג ולא ליפול להפתעות שעלולות לגמור להן את העונה. ביניהם יש לנו שלושה משחקים בין שתי מדורגות, אבל למה להתעכב על הפתיחה? בואו נתחיל.

המשחק המרכזי: דרום קליפורניה (1) – נברסקה (14)

סם קלר ונברסקה רשמו את הניצחון הראשון הגדול שלהם העונה בווייק פורסט, ובממוריאל סטדיום אמור להיות שמח. אין כמו ניצחון על המדורגת מספר 1 ביבשת כדי להחזיר את האטרף לפוטבול שקיים במדינה הזו (ובואו נודה באמת – אין הרבה מה לעשות שם חוץ מזה). קלר התחבר כצפוי לשיטה של ביל קאלהאן וזו בהחלט יכולה להיות ההפתעה של המחזור. מצד שני, מגיעים הטרויאנים – אמנם אחרי שבוע חופש, שיכול להוות מכשול בפניהם, אבל בכל זאת עם ההתקפה המאוזנת והקטלנית ביותר באמריקה. משחק בסקור גבוה מצוין לחבר'ה מקליפורניה, אך אם זה יתפתח למשחק של ההגנות לא יהיה פשוט להמר נגד הקבוצה הביתית. בקיצור – ברוכים הבאים למבחן הראשון של העונה לאלופה של כל הפרשנים (לא שלנו).

רן: אם יש מצב להפתיע את הטרויאנים מתישהו, זה בתחילת העונה. להמר נגד יו.אס.סי זה תמיד פתח לטעויות, אבל ת'כלס אם אני צודק אני אצא גדול. נברסקה +6 (כן, כן, אנחנו כותבים את זה אחרי הבילוי בפאב ולא לפני).

תומר: אם יש משהו שלמדנו משני המחזורים הקודמים, הרי שזה שכל דבר אפשרי. מצד אחד, נברסקה מחוזקת, על הגל, בבית, יכולה לתת פייט טוב לחבר'ה של פיט קארול, שנהנו משבוע חופש. אותו חופש, אגב, יכול גם לעזור להם לבוא רעננים וגם יכול להרדים אותם. באותה מידה, המשחק יכול להיות כל כך חד-צדדי, שהמשחק של אל.אס.יו מול וי-טק יראה כמותחן מסמר שיער ערווה. אם יש משהו שפיט קארול יודע לעשות, זה ללמוד מטעויות שלו ושל אחרים (רמז – טקסס), ולדעתי ההפתעה שאתה מריח זה הקבבים שדפקת במאנצ'. לכן, עד כמה שקשה לי להמר בעדם - קליפורניה +7, ואינשאללה שאני מפסיד בהימור שלי.

לא הולכים נגד פלורידה

טנסי (22) – פלורידה (5)

עזבו אתכם מהנקודות שספגה פלורידה בשבוע שעבר. זה אולי עשה קצת רושם על המדרגים, אבל לא עלינו. המתנדבים מגיעים למשחק קשה מאוד אצל הגייטורס, שיחסרו את אנדרה קאלדוול (הסיניור-רסיבר). הפסד של טנסי יגמור לה כנראה את העונה. הפסד של פלורידה... ובכן, למה להמר נגד פלורידה?


לואיוויל (9) – קנטאקי

חברים יקרים, ברוכים הבאים לגביע המושל – משחק היריבות הראשון של העונה. היריבות בין הקבוצות אולי לא מפורסמת ומרתקת כמו היריבויות האחרות (כמו אוקלהומה-טקסס או מישיגן-אוהיו סטייט), אבל בשנים האחרונות היריבות הזו הופכת למכוערת מתמיד – וזה בדיוק מה שאנחנו אוהבים. בשנה שעברה זה נגמר בפציעתו של מייקל בוש, שעבור חלק מאוהדי הוויילד-קאטס זה מה שהיה חשוב, והשנה בריאן ברום חייב להיזהר. שתי הקבוצות כרגע במאזן של שני ניצחונות ללא הפסד, וקנטאקי לא ניצחה מדורגת בטופ-10 כבר שלושים שנה. לא שזה משנה משהו לריץ' ברוקס, שמתגרה בקרד'ס בכל הזדמנות נתונה, או לאוהדי הכדורסל שזוכרים את עריקתו של ריק פיטינו לצד השני. לואיוויל חייבת להציג משהו מההגנה שלה, שנראית קטסטרופה, כדי לא להרוס עוד יום חג להתקפה שמדורגת ראשונה במדינה ולחזור לקרב על הטופ-5.

אוהיו סטייט (10) – וושינגטון

ההאסקיס מנסים להיכנס לדירוג, והבאקאייז נראים כמו צל חיוור של שנה שעברה, לפחות בחלק ההתקפי. אחרי הניצחון על בויזי סטייט בשבוע שעבר (ואולי יותר חשוב – הם הצליחו למנוע מאיאן ג'ונסון להיכנס לאנד-זון), וושינגטון חייבת עוד תצוגה הגנתית מול אוהיו סטייט הלא-מרשימה. המשחק הזה יכול ללכת לשני הכיוונים, ונראה שמי שתצליח להתגבר על הגנת היריבה תצא מנצחת ותראה איזה קונפרנס ישמור על כבודו (כרגע הפאק-10 צוחק על הביג-10). האם סגנית האלופה תצליח להרשים אחרי שלושה משחקים רצופים בהם לא עשתה משהו מיוחד בהתקפה, או שמא יתרון הביתיות ישחק תפקיד מכריע בכניסה של ההאסקיס לדירוג?


בוסטון קולג' (21) – ג'ורג'יה טק (15)

עוד משחק מרתק מבית היוצר האטלנטי. בוסטון נכנסה סופסוף לדירוג אחרי שני ניצחונות על יריבות מהבית, אחד מהם על האלופה היוצאת, ובתור פרס היא תתמודד מול הקבוצה הבכירה של הבית (אחרי שוי-טק ירדו למקום ה-18), שהרשימה מאוד בשני המשחקים הראשונים שלה. מאט ריאן נראה פנטסטי, אבל הוא יצטרך לנצח את בנט וצ'ויס, שמובילים את הבית בהתקפה, נקודות והרשאת נקודות (ומקום שני בהגנה), במשחק שנראה לא רק מרתק, אלא גם כנראה ייגמר בתוצאה גבוהה.


ארקנסו (16) – אלבאמה

המבחן הגדול של ניק סייבן הוא בחור מגודל בשם דארן מק'פאדן, שמגיע לאלבאמה כדי לנסות לדרוס את הקרימסון-טייד, שהציגו הגנת ריצה לא רעה בכלל בינתיים. כדי שאלבאמה יחזרו לימי הגדולה שלהם, הם יהיו חייבים מתישהו השנה לנצח קבוצה מדורגת, בטח שבבית. מנגד, ארקנסו מקווים ששבוע החופש לא יפגע בשאיפות הטופ-10 שלהם.

הלוזרים באים, הלוזרים באים

נוטר דאם – מישיגן

אחרי הפתיחה הגרועה ביותר בהיסטוריית שתי המכללות (זו הפעם הראשונה אי פעם שגם מישיגן וגם נוטר דאם ללא ניצחון אחרי המחזור השני), אפשר בקלות לקרוא למשחק הזה הלוזר-בול (או בעברית – גביע פרס). שתי הקבוצות בעלות מספר הניצחונות הגבוה ביותר בהיסטוריה ומאזן הניצחונות הגבוה ביותר בהיסטוריה (מישיגן 1, האירים 2) מגיעות למשחק כששתיהן נמצאות במצב לא מוכר, אך בעד שחניכיו של צ'ארלי ווייס יכולים לתרץ עצמם בעונת הבנייה, לויד קאר יודע שימיו ספורים, והפסד נוסף יקים את בו שמבקלר מהקבר ויגרום לו לתלוש לו את הגפיים ולהכות אותו למוות איתן. מייק הארט, הרץ הנהדר של מישיגן והיחיד שהגיע מוכן לעונה, הבטיח שאחרי המחזור הזה מישיגן תרשום ניצחון ראשון במאזן, ונראה כי המזל לצידו – משחק שלישי בבית מול קבוצה שלא השיגה עדיין ט"ד התקפי בשני משחקיה. אם ג'ימי קלאוסן יחגוג בסוף הערב, יוכלו אוהדי אוהיו סטייט למלא את הביג-האוס בסוף העונה (כי אף אוהד מישיגן לא ילך לראות אותם).


מידל טנסי סטייט – לואיזיאנה סטייט (2)

הנמרים נראים מפחידים. מפחידים. אז נכון שהטרויאניים לא שיחקו בשבוע שעבר, אבל בשבוע הראשון לא ראינו מהם משהו גדול, ואילו בלואיזיאנה כבר דורשים את המקום הראשון בדירוג. מאט פלין כבר מראה הסתגלות לא רעה לתפקידו כפותח, וההתקפה מראה שהקבוצה הזאת היא לא רק הגנה, ומי שהיה צריך הוכחה קיבל אותה בטחינה של וי-טק בשבוע שעבר. מידל טנסי נתנה בשבוע שעבר הצגה התקפית גדולה בלואיוויל, אבל מול קבוצה בלי הגנה זה לא ממש קשה. בואו נראה אם יש להם סיכוי לעשות משהו מול הנמרים (הימור לא קשה שלנו – אין יותר מדי).


יוטה סטייט – אוקלהומה (3)

עוד קבוצה שפשוט נראית בלתי ניתנת לעצירה ודורסת את כל מה שבדרך היא אוקלהומה. בשבוע שעבר הסונרס פירקו למיאמי את הצורה – וזה עוד היה מול קבוצה על סף הדירוג עם הגנה טובה. השבוע אוקלהומה אמורה להמשיך את הדהירה שלה ולהתבסס בטופ-4, מול יוטה סטייט, שהפסידה בשבוע שעבר לוויומינג ועדיין לא ניצחה. אוקלהומה צריכה ואמורה להמשיך את הדהירה המטורפת שלה עד למחזור השישי והמפגש מול טקסס, ובינתיים לחכות למעידה של אחת הגדולות כדי להתברג בצמרת.


ווסט וירג'יניה (4) – מרילנד

המשחק המוקדם של המחזור, שישוחק ביום חמישי. הסיבה שפט ווייט ושות' ירדו שלב בדירוג היא לא באשמתם, אלא בגלל שאוקלהומה פירקה את מיאמי ועברה אותם בדירוג. המאונטניירס, כמו הסונרס, נראים בלתי ניתנים לעצירה, ועם שני מועמדי הייזמן – מה הפלא? בהנחה שאחת משתי הגדולות לא תופתע, ווסט וירג'יניה תמשיך לשחק יו-יו עם אוקלהומה במאבק על המקום השלישי והמכובד. מרילנד, שבשבוע שעבר ניצחה את פלורידה אינטרנשיונל ועדיין לא הפסידה, הולכת לקבל את ההפסד הראשון שלה, ואם לא יהיו הפתעות, זה לא יהיה אפילו צמוד.


טקסס (6) – סנטרל פלורידה

אחרי מחזור פתיחה צולע של ארוכי הקרניים, הגיע ניצחון משכנע על טי.סי.יו בשבוע שעבר שנתן ביטחון לקולט מק'קוי וחבריו (אגב, האם קרניים ארוכות זה פיצוי על משהו?). אם טקסס קיבלה ביטחון מול קבוצה מדורגת (לשעבר), שהייתה אמורה להיות המפתיעה של העונה, הרי שמול סנטרל פלורידה הם לא אמורים להתקשות יותר מדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

וויסקונסין רק הרוויחה

סיטדל – ויסקונסין (7)

הבאדג'רס כרגע מובילים את הביג-10, ונראה שהמתחרה העיקרית שלהם במאבק על הבית היא דווקא פן-סטייט, במיוחד לאור התוצאות של אוהיו סטייט לאחרונה. משחק מול קבוצה מליגת המשנה אמור להיות כרית נוחה בשביל ויסקונסין כדי להמשיך את העלייה שלה לכיוון הטופ-5.


לואיזיאנה טק – קליפורניה (8)

הבולדוגס נתנו פייט של ממש לקולט ברנאן בשבוע שעבר, לפני שהפסידו בהארכה, וקליפורניה התקשתה לעבור את קולוראדו סטייט, ורק בזכות משחק הריצה שלה היא ניצחה. אם הבולדוגס יצליחו לעצור את לונגשור כמו שהצליחו לעצור את ברנאן (לפחות ברבע הראשון), לדובי הזהב יהיה קשה מאוד נגדם. מצד שני, גם ביום חלש של לונגשור הצליחו הדובים לתת משחק ריצה מצוין.


יו.סי.אל.איי (11) – יוטה

המורמונים של יוטה לא אמורים להוות יריב קשה מדי עבור הברואינס – רבאק, הם במקום האחרון במאונטיין ווסט. עוד "וי" ברשימה של המתמודדת על הפאק-10.


בפאלו – פן סטייט (12)

הניטני ליונס רוצים ללכת חזק ומרגישים שזו העונה שלהם, ואיך שהמצב בביג-10 נראה, הם עוד ידיחו את אוהיו-סטייט מהקרב על אליפות הבית. בשבוע הבא פן סטייט נוסעת לאן ארבור, והמשחק הזה אמור לשמש להם מתאבן לקראת הגרגרנים.


נורפולק סטייט – ראטגרס (13)

ריי רייס. אתם באמת רוצים שנרחיב על זה? טוב – ריי רייס אמור להמשיך את הקמפיין שלו לעבר ההייזמן מול נורפולק סטייט.


דרום קרוליינה סטייט – דרום קרוליינה (17)

סטיב ספורייר נכנס לדירוג אחרי שניצח את ג'ורג'יה בשבוע שעבר והוריד את הבולדוגס מהמקום ה-11 למקום ה-23. ספורייר ניצח כבר שלוש קבוצות SEC מדורגות, והגיימקוקס מתחרים על ה-SEC איסט מול פלורידה, כשבדרך הם ישחקו מול בולדוגס נוספים, ויהפכו רשמית לאויבי הבולדוגס באשר הם.


אוהיו – וירג'יניה טק (18)

אחרי שנגמר ההייפ סביב הקבוצה של אמריקה בטבח מול לואיזיאנה סטייט, ההוקיס חייבים להראות שהם לא רק רוח, ושיש להם מה להציע גם בהתקפה. לא שאוהיו היא תחרות של ממש, אבל אחרי שוי-טק החליפו ק"ב (גלנון בחוץ, טיירוד טיילור בפנים), ההוקיס צריכים איזו קבוצה קלה כדי לנסות להתמודד על הבית האטלנטי.

אורגון רוצה מומנטום

פרסנו סטייט – אורגון (19)

הברווזים נכנסו לדירוג אחרי שכיסחו למישיגן את הצורה ונחלו לה את ההפסד הגדול ביותר מזה 40 שנה. אז נכון, זה לא ממש חוכמה לנצח את מישיגן, ואורגון די נהנו מהספק, אז לאורגון יש הזדמנות להתחיל להראות שזו כן חוכמה, כשהם יארחו את פרסנו סטייט, שנתנה פייט של ממש לאגיס בשבוע שעבר ונכנעה רק לאחר שלוש הארכות. דניס דיקסון, שהשאיר למישיגן אבק כוכבים במשחק הקודם, יצטרך להוכיח שהשנה לא תיגמר כמו בשנים הקודמות – פתיחה נהדרת ונפילה חופשית.


פורמן – קלמסון (20)

ווסט קרוליינה – ג'ורג'יה (23)

הוואי (24) – נבדה לאס וגאס

לואיזיאנה-מונרו – טקסס איי.אנד.אם (25)

זהו לוח המשחקים למחזור הקרוב. אם יש לכם השגות, הימורים, שאלות ואי אלו הצעות – אתם, כרגיל, יותר ממוזמנים לכתוב לנו. מעבר לכך שיהיה מחזור טוב לכולם, ושנה טובה לכל בית ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully