וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: ארגנטינה מחצה את גיאורגיה

11.9.2007 / 23:32

ביום ההולדת של גדול שחקניהם, הוגו פורטה, ניצחו לוס פומאס 3:33. אנגליה ממשיכה להסתבך עם פציעות, הפעם של אולי ברקלי

ארגנטינה ניצחה את גיאורגיה 3:33 בטורניר גביע העולם בראגבי הנערך בצרפת, אולם למרות ההפרש לא היה קל לפומאס. הגאורגיאנים עלו ראשונים על הלוח בדקה השנייה, אך אחרי שהפומאס השוו כעבור 10 דקות, הם החלו לאט לאט להשתלט על המשחק, להחזיק בכדור ולשהות יותר זמן בחצי של יריבתם. הם נאלצו לחכות כמעט עד להפסקה על מנת לעלות ליתרון ראשון, ורק בתחילת המחצית השנייה חצתה ארגנטינה סוף סוף את קו השער של הגאורגיאנים. בסופו של דבר הצליחו הפומות להשיג את הטריי הרביעי ואת נקודת הבונוס.

צוברי הנקודות

ארגנטינה:טריי : לוקאס בורחס 2,פטריסיו אלבסטה, פרדריקו מרטין אראמבו

המרה : פליפה קונטפומי, חואן מרטין הרננדז

עונשין : קונטפומי 3


גאורגיה:

עונשין : מראב קוויריקאשווילי

ועוד מארגנטינה: השחקן הטוב ביותר בהיסטוריה של הראגבי של מדינה זו חוגג יום הולדת. הוגו פורטה נולד היום (11.9) לפני 56 שנה בבואנוס איירס ושיחק 58 משחקים, מתוכם 34 כקפטן. הוא נחשב גם אחד ממספרי 10 הטובים בהיסטוריה. כילד שיחק פוארטה גם כדורגל וכמעט חתם עם קבוצת בוקה ג'וניורס, אלא שבסופו של דבר הוא עבר לראגבי. משחקו הראשון היה ב-1971 נגד צ'ילה, והוא שיחק לראשונה כקפטן ב-1977, כאשר במשחקו השני הוביל את הפומאס לתיקו בצרפת. בהמשך הוא הוביל אותם גם לתיקו ביתי, היחידי בהיסטוריה, נגד האול בלאקס, ולניצחון ביתי נגד אוסטרליה, משחקים שהביאו את ארגנטינה להכרה בין לאומית. פורטה הוביל את הארגנטינאים לנצחונות בצרפת וגם באוסטרליה, כאשר בגיל 36 הצעיד את ארגנטינה לטורניר הראשון של אליפות העולם. ארגנטינה סיימה את האליפות עם ניצחון על איטליה והפסדים לניו זילנד ופיג'י, כשפורטה סיים עם 3 המרות ו-9 בעיטות עונשין לפני שפרש.

פורטה, ארכיטקט במקצועו, מונה ב-1991 לשגריר בדרום אפריקה ואחר כך מינה אותו הנשיא קרלוס מנם לשר הספורט. וויל קארלינג, קפטן נבחרת אנגליה בעבר, דירג את פורטה במקום ה-7 ברשימת 50 שחקני הראגבי הגדולים שלו אי פעם. ב-58 משחקים בינן לאומיים, פורטה סיים עם 3 טרייז, 45 המרות , 85 בעיטות עונשין ו-25 שערי שדה לסה"כ של 432 נקודות (שיטת הניקוד של הראגבי שונתה מספר פעמים בתקופה זו – ר.פ.).

פציעות במחנה האנגלי

אנגליה בבעיה רצינית בעקבות פציעותיהם של ג'וני ווילקינסון ועכשיו גם אולי ברקלי. ווילקינסון לא החלים מפציעה שהשביתה אותו מהמשחק נגד ארה"ב, וברקלי נפצע במהלך אימון לקראת המשחק החשוב נגד דרום אפריקה.אם שניהם לא יחלימו עד למשחק ביום שישי, מייק קאט הוותיק יעבור לשחק כמספר 10 של אנגליה, ואנדי פארל, לשעבר שחקן נבחרת אנגליה ובריטניה בראגבי ליג, יעלה לשחק וגם ישמש כבועט במשחק.

- ועדת המשמעת של האליפות עובדת שעות נוספות: המשחק בין אנגליה לארה"ב הניב 3 כרטיסים צהובים, וגם את שתי ההשעיות הראשונות של הטורניר. הראשון היה פול אמריק, הסנטר האמריקאי, שהושעה לחמישה שבועות. אמריק ביצע תיקול מסוכן על ברקלי האנגלי בדקות הסיום של המשחק וספג כרטיס צהוב. הפציעה של ברקלי, אגב לא באה מהתיקול הזה.

השני, הוא הקפטן האנגלי, פיל ויקרי, שהכשיל במכוון שחקן אמריקאי. ויקרי לא נענש במהלך המשחק, אך הוגשה תלונה לאחריו והשחקן יושעה לשני משחקים. לשני השחקנים יש זכות לערער ב-48 השעות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully