וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד הביסה את ישראל 73:99

11.9.2007 / 23:58

ישראל כבר הובילה ב-13 נקודות, אבל הבדלי הרמות האמיתיים נראו במחצית השנייה. אפשר להתנחם במקום בין 12 הגדולות באירופה

לא ברור מה עבר בראשם של אנשי הנבחרת במהלך מחצית המשחק הערב, אותה סיימו הלוחמים של צביקה שרף ביתרון נקודה על פני אלופת העולם ומארחת יורובאסקט 2007, ספרד.

אולם עוד לפני שהספיקו לדמיין את עצמם מסובים לארוחת ראש השנה במדריד, עם התפוח והדבש והגפילטע פיש בהכשר הרבנות המקומית, כחלק משמונה הגדולות ביבשת, ספרד, העלתה את רמת האינטנסיביות בהגנה ובהתקפה ותוך חמש דקות במחצית השנייה הותירה את ישראל בתוך ענן של אבק. עשר הדקות האחרונות הוקדשו לשעשועים, ובבאזר הראה לוח התוצאות 73:99 למארחים.

רבע ראשון נדיר של הנבחרת (13 מ-18 מהשדה, כולל 10 מ-11 ל-2) ושל מאיר טפירו (12 נקודות, 5 אסיסטים) הסתיים בפלוס 10, אולם היתרון האיכותי והעומק האדיר של הספרדים באו לידי ביטוי החל מהרבע השני. ספרד שבה למשחק (47:48 לישראל במחצית), וברבע השלישי השתלט פאו גאסול על העניינים (26 נקודות, 7 ריבאונדים).

כאשר גם חוסה קלדרון (15 נקודות), אלכס מומברו (12 נקודות, 5 ריבאונדים, 3 אסיסטים) וחורחה גארבחוסה (12 נקודות) המצוינים איפסו את הידיות, הרימו הישראלים העייפים ידיים. אליהו (6 ריבאונדים), טפירו (7 אסיסטים, 6 איבודים) ונאור, עם 15 נקודות כל אחד, הרבו לישראל. הבשורה החיובית: עכשיו, אחרי שבועיים רצופים בניכר וחודשיים שלמים בהם חיו על מזוודות, השחקנים יכולים לחזור הביתה. תודה על המאמץ, חברים. נתראה בקיץ הבא.

מחצית ראשונה

ישראל פתחה בחמישייה עם מאיר טפירו, יותם הלפרין, גיא פניני, מתן נאור ויניב גרין. ספרד כללה בחמישייה את סרג'יו רודריגז, קרלוס חימנז, ברני רודריגז, חורחה גארבחוסה ופאו גאסול. גאסול העלה את הספרדים ראשונים על הלוח, אבל ישראל הגיבה בשלושה סלים רצופים, שניים מהם של גרין מאסיסטים של טפירו. טפירו הוסיף נקודות, חטף כדור ומסר עוד אסיסט להלפרין, שקבע 4:12 לישראל, 4 דקות במשחק. ספרד ירדה לפסק זמן, ממנו עלתה עם שמירת לחץ שהביאה לשלושה איבודים של ישראל. הספרדים התקשו מול השמירה האישית של ישראל ושלשה של נאור העלתה את הכחולים של שרף לפלוס 9, 10:19, 2:30 לסיום הרבע. גאסול דייק מהקו וקלדרון עשה נקודות כדי להוריד ל-21:17. שלשה נהדרת של טפירו ושלשה מטורפת נוספת עם הבאזר של אליהו סגרה את הרבע הראשון על 19:29 מדהים לישראל.

טפירו פתח את הרבע השני בעוד שלשה, גארבחוסה התעורר והשיב בשלשה משלו. קלדרון פגע מחוץ לקשת והוריד ל-34:25, 2 דקות ברבע. ספרד הידקה את ההגנה, ישראל איבדה שלושה כדורים ומומברו בחמש נקודות רצופות קירב את הספרדים לכדי 37:32, 5 דקות למחצית. שרף הזעיק פסק זמן. דאנק של אליהו והסתננות לטבעת של רוברטס השאירו את היתרון בידיים ישראליות, אבל קלדרון נכנס ל'זון' ובעוד שלשה הוריד למינוס 4, 41:37. גאסול, עם נקודות מהקו ופייד-אוואי נקי, השווה ל-43:43, 1:40 לסיום הרבע. אליהו המשיך לאסוף נקודות תחת הסלים, אך רודי פרננדז האכיל את גאסול להאלי-הופ מקפיץ שנעל את המחצית על 47:48 לישראל.

מחצית שנייה

גרין פתח את הרבע השלישי בעבירת תוקף (שלישית). גאסול החזיר את הספרדים ליתרון בדאנק מהדהד, נאור פגע מנגד בשלשה. גאסול המשיך ללחוץ על הדוושה ושלט ללא עוררין תחת הטבעות, אך שלשה של טפירו וחטיפה של אליהו, שנעצר בעבירה בלתי ספורטיבית מצדו של חימנז, השאירו את ישראל בסביבה. שוויון 56:56, 4 דקות ברבע. ספרד החליטה להעביר הילוך, חטפה וחסמה בהגנה ולא החטיאה בהתקפה: שתי שלשות גדולות של גארבחוסה וליי-אפ של רודריגז הטיסו את המארחים ל-57:64, והטריפו את אלפי האוהדים ביציע. ישראל ירדה לטיים-אאוט בהול, אולם גם לאחריו המשיכה לקחת זריקות לא טובות בהתקפה. שלשה של נאור עוד הורידה ל-66:60, 3 לסיום הרבע. נאור שמר על היד לוהטת עם שתי שלשות רצופות, גארבחוסה ופרננדז טווחו גם הם מחוץ לקשת, אפילו מארק גאסול השתתף בחגיגה ובסיום הרבע 68:74 לספרד.

את עשר הדקות האחרונות פתחה הנבחרת הישראלית רע במיוחד. גרין והלפרין איבדו פעמיים ברציפות וספרד ניצלה זאת כדי לרוץ 0:8 עד 68:82, 3 דקות ברבע. ישראל לא פגעה משום מקום והעייפות הגדולה ניכרה בה בבירור. ספרד אמרה תודה ועברה לשלוט במתרחש, כאשר שלשות של מומברו וקאבזס קבעו 20 הפרש בלתי מחיק לספרדים, 68:88, 5:30 לסיום. ישראל הרימה ידיים ובחרה בפיתרון הקל ביותר - הפצצה חסרת תכלית מכל הטווחים, שאיימה בעיקר על שלמות הלוחות באולם. המחליפים הספרדים השתעשעו בכחולים-לבנים חסרי הישע והפער טיפס עד פלוס 25, 68:93, 3 דקות לסיום. גרין קלע נקודות ישראליות ראשונות ברבע רק לאחר 8 דקות שחונות. חג'ג' הספיק להוסיף עוד שלשה שלא שינתה במאום אבל היוותה את הנקודות האחרונות של ישראל באליפות. 73:99 גדול (וצפוי) לספרד בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סטטיסטיקה

לישראל: ליאור אליהו, מתן נאור ומאיר טפירו הובילו את הנבחרת עם 15 נקודות כל אחד, כשהאחרון הוסיף גם 7 אסיסטים. הסנטר יניב גרין הסתפק הערב רק ב-9 נקודות, יותם הלפרין קלע 7, המתאזרח ג'רון רוברטס תרם 5. דרור חג'ג', עידו קוז'יקרו וגיא פניני סיימו את המשחק עם 2 נקודות כל אחד.

לספרד: כוכב ממפיס פאו גאסול הוליך את נבחרתו עם 26 נקודות ו-7 ריבאונדים, חוסה קלדרון תרם 15 נקודות, אלכס מומברו וחורחה גרבחוסה עם 12 נקודות כל אחד, פליפה רייס 9 נקודות, רודי פרננדז 7, מארק גאסול 6 נקודות, קרלוס קבאזס וברני רודריגז תרמו 5 נקודות כל אחד, קרלוס חימנז הוסיף 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully