וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק סמפראס בראש שלו

10.9.2007 / 11:06

אחרי הזכייה בארה"ב, רוג'ר פדרר מודה כי השיא של פיסטול-פיט עומד לנגד עיניו: "לאחרונה אני חושב על זה הרבה". דיוקוביץ': "כל עתידי לפניי"

פנו מקום בספרי ההיסטוריה. רוג'ר פדרר המשיך לנפץ הלילה (שני) את שיאי הטניס, אחרי שהשיג את ניצחונו הרביעי ברציפות באליפות ארה"ב, אחרי שגבר על נובאק דיוקוביץ' בגמר. הסופרמן השוויצרי הוסיף לחשבון הבנק 2.4 מיליון דולר, אבל כולנו יודעים - זה ממש לא מעניין אותו עכשיו. פדרר מודה כי מה שחשוב לו זה להשיג את תואר הגראנד סלאם ה-15, ולחלוף על פני פיט סמפראס, שנמצא בראש דירוג הזכיות עם 14.

"למען האמת, לאחרונה אני חושב על זה הרבה", אמר פדרר, 26, שהתייצב במקום השני עם 12 זכיות, יחד עם רוי אמרסון האוסטרלי, "בתחילת המשחק הרגשתי לחוץ, אתם יודעים, זה לא כזה קל לזכות בגראנד סלאם. זה פשוט קשה מדי. אני מרגיש את ההשפעה הפיזית של השבועיים וחצי האחרונים, זה מתיש".

פדרר, כאמור, שבר הלילה כמה שיאים. זו הפעם הרביעית ברציפות שהוא זוכה באליפות ארה"ב, הוא הפך לטניסאי הראשון שזכה ארבע פעמים רצופות בקווינס מאז שביל טילדן עשה זאת בשנות ה-20, והוא הראשון אי פעם שמשלים זכייה רצופה בווימבלדון ובארה"ב במשך ארבע שנים ברציפות. ובכל זאת, הוא מודה כי המרדף אחרי שיא כל הזמנים עומד לנגד עיניו כל הזמן. "אני יודע עד כמה זה קשה, כך שלהגיע כל כך קרוב בגילי זה פנטסטי. אני ממש מקווה לשבור את השיא".

מגלה סודות טקטיים

על אף הניסיון שלו, פדרר מתוודה ומספר כי הוא עדיין לחוץ לפני משחקים גדולים. "אתה מתחיל לשאול את עצמך שאלות", מספר פדרר, "וככל שאני מנצח יותר, אני שואל את עצמי יותר שאלות. בסוף, כשמנצחים, זו הקלה נפלאה, שמחה, הכל מתערבב ביחד. זו ההרגשה הכי טובה שיש".

פדרר יודע שיתרונו הגדול ביותר הוא היכולת להתעלות בנקודות החשובות. "אני מנסה לשחק פשוט, כמו השחקנים שהערצתי - בקר, אדברג, סמפראס, ולעלות הרבה לרשת. השינוי במחבטים הקל יותר על מכות ההעברה, כך שלמעשה קשה יותר כיום להתקיף מבעבר. למזלי, תרגלתי את השיטה הזו הרבה בעברי, ועכשיו יש לי את היסודות שמאפשרים לי להתקיף. יש לי את הוולי ליד הרשת, וכשאני חייב אני מייצר עבורי את ההזדמנויות.

"אולי בעבר ההסתכנות הזאת עלתה לי בהרבה משחקים, אבל עכשיו הכל משתלם. זו הייתה דרך ארוכה. אני מרגיש שהכל התחבר יפה בשנים האחרונות". אכן, אפשר להגיד שזה התחבר יפה.

מתחרה חדש

בשנתיים האחרונות האתגר הכי גדול של פדרר היה רפאל נדאל, שגבר עליו פעמיים ברציפות בגמר הרולאן גארוס (הסלאם היחיד שחסר לפדרר) ובין היחידים בקריירה של פדרר שיש לו איתו מאזן שלילי. האם דיוקוביץ' הוא היורש החדש?

"יכול להיות, לא יודע", אמר פדרר, "האמת היא שמאוד נהניתי מהאתגר של השחקנים הצעירים. כרגע הם מקור המוטיבציה הכי גדול שלי. אני חייב להודות, לנצח את הצעירים האלה גורם לי הרגשה מצוינת", אמר בחיוך. כשנאל לגבי סיכוייו של דיוקוביץ' לחלוף על פני נדאל ולהגיע למקום השני, אמר פדרר את התורה כולה על רגל אחת: "מקום שני, מקום שלישי, זה לא באמת משנה. חשוב רק מי שבמקום הראשון. ככה זה עובד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

דיוקוביץ' עדיין אופטימי

אחרי הזכייה בטורניר מונטריאול, נובאק דיוקוביץ' קיווה שהמשחקים בינו לבין פדרר יהוו את הקלאסיקות החדשות של צמרת הטניס העולמי. אחרי הההפסד, הוא קולט שזה לא כל כך פשוט ליצור תחרותיות אמיתית ויריבות קלאסית מול הגדול מכולם. פרטים אצל אנדי רודיק.

אבל האמת היא שהסרבי היה קרוב. הוא איבד חמש נקודות מערכה במערכה הראשונה, שבר כבר במערכה השנייה, אבל בעט בכל ההזדמנויות שלו. הבעיה של דיוקוביץ' בכל הנוגע לביטחון עצמי בלטה במיוחד בשוברי השוויון, אז עשה כמה שגיאות לא מחויבות, ועל כל נקודה של פדרר הפנה את פניו לשמים בתחינה לרחמים.

"הייתי צריך רק לשמור על הסרב שלי", אמר דיוקוביץ' וביטא מעט את תחושת ההחמצה, "קיבלתי את ההזדמנויות, ולא ניצלתי אותן. פדרר מכיר טוב את המצבים האלה, הוא מכיר את ההרגשה".

דיוקוביץ' רק בן 20, ולכן נשאר אופטימי. "כל עתידי לפניי, אני לא מודאג", אמר דיוקוביץ', "זו סיטואציה חדשה עבורי, ואני מקווה שבפעם הבאה אוכל להחזיק את הגביע".

הסרבי, מעצם היותו אנדרדוג, נהנה מתמיכת הקהל, כולל מריה שראפובה, שעודדה אותו בהתלהבות מפתיעה. "אנחנו רק חברים", הרגיע את העיתונאים, "לשחק מול 23 אלף אוהדים היה חוויה נפלאה. אבל העניין הוא שאתה משחק מול טניסאי חזק מאוד מנטלית, הטוב ביותר בעולם. במצב כזה אתה חייב להיות בשליטה, ואני הייתי לחוץ מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully