וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר אלוף ארצות הברית

10.9.2007 / 2:28

ניצח בגמר את דיוקוביץ' 6:7, 6:7, 4:6 וזכה בתואר הרביעי ברציפות בטורניר ובגראנד סלאם ה-12 שלו. הסרבי נשאר עם המחמאות

קודם כל, נפתח בסטטיסטיקה. זוהי הזכייה ה-12 שלו בטורנירי גראנד סלאם, והוא התייצב במקום השני בכל הזמנים אחרי שהשתווה לרוי אמרסון האוסטרלי, ורחוק בשניים בלבד מהשיא של פיט סמפראס. זו הפעם הרביעית ברציפות שהוא זוכה באליפות ארה"ב, הוא הפך לטניסאי הראשון שזכה ארבע פעמים רצופות בקווינס מאז שביל טילדן עשה זאת בשנות ה-20, והוא הראשון שמשלים זכייה רצופה בווימבלדון ובארה"ב במשך ארבע שנים ברציפות. וכן, אם תהיתם, בקרוב מאוד הוא עומד להיות מוכתר באופן רשמי כטניסאי הכי טוב בכל הזמנים. רבותיי, תודו לאלוהי הספורט שיוצא לכם לראות בפעולה את רוג'ר פדרר.

הלילה (שני) השוויצרי הגיע בחששות לגמר בפלשינג מדו. מולו התייצב נובאק דיוקוביץ', הלהיט החדש בסבב, זה שניצח אותו במונטריאול רק לפני חודש, דבר שגרם לנער הסרבי לצאת בהצהרות מיותרות. בסופו של יום, דיוקוביץ' גילה שגמר גראנד סלאם זה לא גמר רגיל, ואירועים שכאלה הם שמבדילים בין הגברים לילדים. זה נגמר 6:7 (4), 6:7 (2), 4:6 לפדרר, שמוסיף עוד גביע (ו-2.4 מיליון דולר - 1.4 על הטורניר ועוד מיליון על ההצלחה הכוללת במסע בארה"ב) לארון. דיוקוביץ' יסתפק בצלחת ובחצי מהסכום, ובתואר "החקיין של הסבב". אלו הם הפירורים שפדרר מותיר לו.

האמת היא שדיוקוביץ' יכול לבוא בטענות רק לעצמו. במערכה הראשונה הוא כבר שבר את פדרר, עלה ליתרון 5:6 ואף השיג חמש נקודות נקודות מערכה, אבל איבד את כולן והגיע שבור מנטלית לשובר השוויון. בעוד לנובאק הצעיר הייתה זו הופעה ראשונה בגמר גראנד סלאם, לפדרר המנוסה יש כבר מאזן של 1:14 (!!) בשוברי שוויון רק בגמרים של טורנירים מהסוג הזה. בשני הטיי-ברייקים פדרר הגיע דרוך, נחוש ומדויק, הכניס את הסרב הראשון ונמנע מטעויות לא מחויבויות. דיוקוביץ' רק נלחץ.

במערכה השנייה הסיפור חזר על עצמו. דיוקוביץ' ניצל דקות מנומנמות של פדרר, שבר מוקדם את מכות ההגשה של השוויצרי ועלה ליתרון 1:4, אבל נשבר מיד בחזרה. ביתרון 5:6 היו לו שוב שתי נקודות מערכה על הסרב של פדרר, אבל הוא שוב נכנע ללחץ. ככה לא זוכים בטורניר גראנד סלאם.

במערכה השלישית פדרר כבר נכנס לקצב הנכון, זכה בקלות במשחקוני ההגשה (עם 14 נקודות רצופות על הסרב שלו), אבל דיוקוביץ' המשיך להילחם בצורה מעוררת כבוד. ביתרון 4:5 לפדרר, הסרבי כבר התפרק. בסופו של דבר פדרר שוב מצא את עצמו שכוב על הרצפה, בטרם קיבל חיבוק מיריבו החדש. השוויצרי הניף גביע, הסרבי כבר חושב על הנקמה. המשך יבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully