וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הכיסא של דוביד, לא רחוק מחודורוב...

אייל בן יעקב

9.9.2007 / 15:52

בהפועל רמת גן מצאו דרך מקורית להתקין כיסאות ב"מכתש". כל אוהד יכול לקנות כיסא ובתמורה תוצמד לכיסא תגית עם כל שם שירצה

לפני מספר שנים יצאה תקנה של ההתאחדות לכדורגל המחייבת כל קבוצה מהליגה הלאומית ומעלה להתקין כיסאות באצטדיונה. השנה העפילה הפועל רמת גן לליגה הלאומית ונדרשה להתקין במכתש כ-2,100 כיסאות. ירון בר-לב, מנהל האתר הרשמי של הקבוצה, הגה רעיון.

הרעיון הוא פשוט להפליא ועם זאת מעולם לא יצא לפועל קודם לכן. כל כיסא עולה כ-100 שקלים ובתמורה לרכישה, מקבל אוהד הקבוצה את הזכות ששמו יונצח על גבי הכיסא שרכש. הרעיון הוא אינו ליצור מקומות שמורים אלא לאפשר לאוהדים להנציח את שמם במקום הכל כך אהוב עליהם, המכתש.

אין ספק שלא בכל קבוצה ישנה האפשרות ליזום רעיון שכזה. ירון בר-לב מסביר מדוע האמין בהצלחתה של היוזמה: "בשביל לעשות פרויקט שכזה צריך אוהדים שמחוברים לקבוצה, ואנחנו פה בהפועל רמת-גן קבוצה משפחתית. האוהדים שלנו גדלו ביחד ואפילו שכל אחד הלך לדרכו, מה שמחבר אותנו עד היום זה המכתש".

הרעיון תופס תאוצה

למרות הרעיון המוצלח, לא הכל הלך חלק בהתחלה, כפי שמסביר בר-לב: "בהתחלה העסק היה קצת תקוע. האוהדים שלנו הם מסורים אבל די רדומים מטבעם, והם זקוקים שמישהו יעיר אותם בכדי לפעול. לאחר שבחודשיים הראשונים גירדנו את ה-100 כיסאות החלטתי להסיר את הכפפה ולהתחיל לפנות לאנשים באופן אישי וכמו כן העליתי את הנושא לאתר ומשם הוא החל לצבור תנופה".

ואכן, העבודה הקשה החלה להניב פירות והפרויקט החל לתפוס תאוצה. תוך זמן קצר קפץ מספר הכיסאות שנרכשו מכמה עשרות לכמה מאות. החל נוהל רכישה פשוט מאוד דרך האתר של הקבוצה וכמות ההזמנות הלכה וגדלה. כיום עומד מספר הכיסאות שנרכשו על יותר מ-500 והזרוע עוד נטויה. "לרבים מטופסי ההעברה של הכסף שאני מקבל מהאוהדים מצורף גם מכתב תמיכה והערכה, וזה גורם לי להאמין שיש באפשרותנו להגיע לקהל גדול אף יותר" אומר בר-לב.

בין רוכשי הכיסאות ניתן למצוא הרבה סיפורים מעניינים ומרגשים. אנשים רבים רכשו מספר רב של כיסאות בכדי להנציח אנשים אחרים. כך למשל אחד האוהדים רכש כיסאות להנצחת כל חללי צה"ל שהיו שחקני בית של הפועל רמת-גן, אוהד אחר רכש כיסאות להנצחת כל שחקני הקבוצה הגדולה של שנות ה-60,שזכתה באליפות היחידה בתולדות המועדון.

גם שחקני הכדורסל הגדולים של המועדון לא נשכחו, ואפשר יהיה למצוא באצטדיון כיסאות על שמם של סטיב קפלן, סטיב שלכטר ואחרים. כמו כן, הפרויקט מביא לאיחודים מרגשים בין אנשים שלא היו בקשר עשרות שנים וכעת מגלים ששמותיהם יונצחו על כיסאות צמודים בבית השני של כל אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully