וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הפסידה לפורטוגל 94:85

9.9.2007 / 19:20

פורטוגל הצנועה חיסלה 85:94 את ישראל, כשהיא עושה שימוש באותם הכלים בעזרתם קטלה ישראל ענקיות כסרביה וקרואטיה: הקרבה וכוח

לאחר הניצחון הגדול על נבחרת קרואטיה, העפלה לרבע גמר היורובאסקט נראתה לפתע כמו תסריט ריאלי לחלוטין עבור צביקה שרף וחניכיו. כל שנותר להם היה לנקום בפורטוגל הקטנה, זו ששלחה אותם למסע הבלהות הקיץ בטורניר ההזדמנות האחרונה, ולקוות שרוסיה ויוון יעשו עבורה את העבודה וינצחו גם הן את הקרואטים. אולם פורטוגל הוכיחה הערב כי פיצחה את הקוד הגנטי של הנבחרת, ולא במקרה גברה על ישראל בשלושה מתוך ארבעת המשחקים האחרונים ביניהן (לא כולל המפגש היום), כאשר טיאטאה בקלילות מפתיעה את הכחולים-לבנים 85:94 ורשמה ניצחון שני בטורניר.

משחק גדול של ליאור אליהו (29 נקודות, 9 ריבאונדים) לא עזר לנבחרת, כמו גם לא ערב סולידי מצידו של יותם הלפרין (19 נקודות) או רבע רביעי מצוין של מתן נאור (12 נקודות). משחק ההגנה של הנבחרת היה חלש להחריד, והפורטוגלים, בראשות הטריו ז'ואאו גומס (23 נקודות, 11 ריבאונדים), פראנסיסקו ז'ורדאו (20 נקודות) וז'ואאו סאנטוס (12 נקודות), חגגו בצבע הישראלי ופתחו פער דו-ספרתי עוד ברבע הראשון, שתפח ככל שנקפו הדקות והגיע עד פלוס 19, עמוק ברבע הרביעי. כל שנותר לנבחרת בדקות הסיום היה להילחם על הכבוד ולקזז את ההפרש. ישראל איבדה לא פחות מ-19 כדורים, והובסה בריבאונד 45-25 (17 ריבאונדים בהתקפה לפורטוגלים).

משמעותו של ההפסד לפורטוגל ברורה: ההפסד יחייב את ישראל לנצח את ספרד ביום שלישי, ובמקביל לקוות להפסד מחרתיים של המפסידה במשחק יוון - קרואטיה, שייערך מאוחר יותר הערב.

מחצית ראשונה

ישראל פתחה עם יותם הלפרין, מאיר טפירו, ג'רון רוברטס, עידו קוז'יקרו ויניב גרין. פורטוגל כללה בחמישייה את פרנסיסקו ז'ורדאו, פיליפה דה סילבה, ז'ואאו גומס, אלביס אבורה וז'ואאו סנטוס. פורטוגל פתחה חזק, עם ריבאונד התקפה ונקודות, ומיד אחר כך שתי שלשות רצופות של סאנטוס כדי לטוס ל-0:8. הלפרין העלה את ישראל על הלוח שתי דקות במשחק, ובמהלך הבא הסתנן היטב לטבעת וסחט עבירה כדי להחזיר את הלבנים ל-8:5, שלוש דקות על השעון. למעט הברקות אישיות בודדות, משחק ההתקפה של ישראל המשיך לחרוק. איבוד נוסף אילץ את צביקה שרף להוריד את חניכיו לפסק זמן. אליהו הוקפץ לפרקט במקומו של קוז'יקרו, גם חג'ג' ופניני ראו דקות, אבל ההגנה של ישראל, שרק שלשום התישה את קרואטיה, נראתה כבדה ולא מתואמת. נקודות של גומס ושלשה נוספת של דה סילבה עשתה 11:24. שלשה של פניני, ראשונה של ישראל במשחק, סגרה את הרבע הראשון על 14:28 מדהים לפורטוגל.

טפירו חזר בתחילת הרבע השני, אבל המשיך במסכת האיבודים. אליהו, בנקודות מהקו ובג'אמפר נוסף, המשיך להיות הכלי ההתקפי העיקרי של הנבחרת. טפירו הקיץ מהתרדמת וקבר שלשה שצימקה למינוס 9, אך ישראל איבדה עוד ועוד כדורים, העניקה לפורטוגל הזדמנויות לרוץ שהניבו אינספור נקודות קלות. בנוסף הציגה ישראל הגנה רכה מאוד בצבע, ופורטוגל שלטה תחת הלוחות. צ'ונה העלה את פורטוגל ל-25:40, 4 דקות למחצית. הודות לשליטה המוחלטת בריבאונד, נהנתה פורטוגל מהזדמנויות חוזרות ונשנות בהתקפה, ולמרות ארבע נקודות רצופות של טפירו שמרה על מרחק ביטחון, 34:46, דקה למחצית. לא נרשמו סלים נוספים עד הבאזר.

מחצית שנייה

פורטוגל המשיכה לדייק גם בפתיחת המחצית השנייה. ג'ורדאו וגומס הגיעו בקלילות לטבעת ושתי דקות וחצי ברבע התעופף גומס להאלי-הופ נהדר, שקבע 36:52 לפורטוגל. אליהו ופניני, שסחט עבירה בלתי ספורטיבית, הורידו ל-54:41. ז'ורדאו וגומס המשיכו להשתעשע בנבחרת, ו-4 דקות לסיום הרבע תפח היתרון הפורטוגלי לכדי 19, 42:61. ישראל ניסתה להתקרב, אולם כל סל שלה נענה בנקודות של הפורטוגלים. נקודות של גרין קבעו 48:65 לפורטוגל בסיום הרבע השלישי.

אליהו שוב היה במקום הנכון בתחילת הרבע הרביעי והוריד למינוס 15, אבל איבוד של חג'ג' וההגנה הפרוצה השיבו את פורטוגל ל-50:69, דקותיים וחצי ברבע. שלשות של חג'ג' ונאור הציתו זיק של תקווה בעיני אנשי הנבחרת. צ'ונה השיב בלייאפ שעשה 56:73, 4 דקות לבאזר. נאור איפס את היד וקבר שתי שלשות רצופות כדי להוריד לחד ספרתי. ישראל ניסתה להדק את ההגנה, אבל דה סילבה עמד בלחץ ודייק מהקו. אליהו שוב הוריד למינוס 9, 2:30 לסיום, וחג'ג' קירב את ישראל עוד יותר עם סל נוסף, אבל בהתקפה הבאה יצא בעבירה חמישית. אליהו קלע אחת מהקו, וגומס חיסל את התקוות האחרונות של הישראלים עם שני אופנסיב ריבאונד בהתקפה אחת, סל ונקודת בונוס מהקו, שקבעו 71:83, דקה ועשרים שניות לסיום. שלשה רביעית ברבע של נאור, נקודות של הלפרין והטבעה יפה של אליהו לא שינו דבר, שכן הפורטוגלים לא החטיאו מהקו ונעלו את המשחק. 85:94 לפורטוגל בסיום.

סטטיסטיקה

לפורטוגל: ז'ואאו גומז 23 נקודות (11 ריבאונדים), פרנסיסקו ז'ורדאו 20, פיליפה דה סילבה 13 (9 אסיסטים), ז'ואאו סנטוס 12 (7 ריבאונדים), פאולו קוניה 9, ז'ורז' קואליו 8, מריו-גיל פרננדס 5, אלביס אבורה ומיגל מירנדה 2 כל אחד.

לישראל: ליאור אליהו 29 נקודות (9 ריבאונדים), יותם הלפרין 19, מתן נאור 12, מאיר טפירו (6 אסיסטים), דרור חג'ג' וגיא פניני 7 כל אחד, יניב גרין וג'רון רוברטס 2 כל אחד, כן שותפו עידו קוז'יקרו, עמית תמיר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully