וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך נעלה לרבע הגמר?

שגיא ניר

8.9.2007 / 18:31

בשל הכבוד הפגוע מהקיץ שעבר, ישראל חייבת ניצחון על פורטוגל (א', 17:30, ערוץ 10). אלא שגם תרחישים אחרים יכולים לעשות את העבודה

בבוקר שאחרי הניצחון על קרואטיה (75:80), שהיה הראשון אי פעם על הנבחרת באדום לבן (אחרי חמישה הפסדים במשחקי אימון במשך השנים), ערכה נבחרת ישראל אימון כשלראשונה כל הסגל עמד לרשותו של המאמן צביקה שרף. וכשאומרים כל הסגל, מתכוונים ל-11 השחקנים שנותרו לו, אחרי פציעתו של ארז מרקוביץ' ששבר את אפו וחזר לארץ.

נבחרת ישראל של השבוע האחרון, שמתבססת על החמישייה הראשונה שלה ועל גיא פניני ועמית תמיר ככוחות משמעותיים מהספסל, נמצאת עכשיו במצב טוב בהרבה בדרך לשמונה הגדולות, אך עדיין תלויה בלא מעט תוצאות של נבחרות אחרות כדי להמשיך הלאה. תוצר לוואי של ההפסד במשחק הפתיחה לאלופת אירופה יוון, שנראית עד עכשיו דווקא כמועמדת ודאית לתואר האכזבה.

"אם נפסיד לפורטוגל אנחנו בושה וחרפה", אמר אמש צביקה שרף לשחקניו. גם המאמן הותיק יודע כמה קל ליפול במשחקים הנוחים על הנייר, בטח אחרי התעלות כמו בשני הערבים הקודמים, מול האימפריות האקס יוגוסלביות. ניצחון על פורטוגל (ראשון, 17:30, ערוץ 10), שהשפילה את ישראל בשלושה מתוך ארבעת המפגשים בשנתיים האחרונות, יקדם את ישראל עוד צעד בדרך למטרה, אבל עדיין לא יביא אותה אליה. הפסד – והסיפור ייגמר.כנראה.

במקרה של ניצחון ישראלי על פורטוגל, תוכל הנבחרת להעפיל לשלב הבא באחד משני מקרים. האחד, תלוי בהפסדים של קרואטיה מחר ליוון (במשחק שייפתח בשעה 20:00), וביום הנועל של השלב השני לרוסיה של דיוויד בלאט (שלישי ב-17:30). במידה וזה לא יקרה, וגם קרואטיה תנצל את הכושר המביש של היוונים ותנצח אותם, היא תוכל כבר לחגוג את העליה לשלב הבא, וישראל תצטרך לעבור את יוון כדי להמשיך הלאה. הפסד קרואטי ליוון וניצחון שלהם על רוסיה (שביום המשחק כבר תבטיח את מקומה ברבע הגמר) ישאיר את ישראל בחוץ.

בשל ההפסד הישראלי ליוון בפתיחת האליפות, צריכה ישראל לצבור ניצחון אחד יותר מהיוונים כדי לחלוף על פניהם. המשמעות: הפסד יווני לקרואטיה יחייב את ישראל לנצח גם את פורטוגל וגם את ספרד. אם היוונים יפסידו גם לקרואטיה וגם לפורטוגל (והסיכוי לכך, בואו נאמר, לא מדהים), יספיק לישראל ניצחון אחד באחד משני המשחקים מול פורטוגל או ספרד. אתמול אמר יניב גרין למראיין מטעם פיב"א ש"באליפות הנוכחית - כל נבחרת יכולה לנצח כל נבחרת". בשביל גרין והסיכויים של ישראל להמשיך הלאה - בואו נקווה שמעכשיו זה כבר לא יקרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully