וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה-צרפת: ההר הוליד עכבר

8.9.2007 / 19:47

הקרב הגדול בין צרפת לאיטליה בסן סירו הסתיים ב-0:0. סקוטלנד גברה על ליטא 1:3, לטביה הפתיעה את צפון אירלנד 0:1

19 משחקים נוספים מתקיימים בשבת במוקדמות יורו 2008 ברחבי אירופה, כך שבניגוד למה שאולי היה ניתן לצפות, לא כל עיני היבשת נשואות למאבקים בין מייקל אואן לשמעון גרשון על הדשא של וומבלי. אותנו, מן הסתם, סיקרנו שני המשחקים הנוספים בבית ה', אבל המשחק הגדול התקיים דווקא בסאן סירו, למרות שנגמר בתוצאה מאופסת.

בית ב': איטליה וצרפת ללא הכרעה

איטליה - צרפת 0:0

שתי הפיינליסטיות של המונדיאל כבר לא מתעסקות באותה נגיחה מפורסמת של זידאן במטראצי, פשוט בגלל שהאווירה ביניהן לוהטת מספיק גם בלי להזכיר את אותו ערב דרמטי בברלין. המאמן הצרפתי, ריימונד דומאנק, הורחק מהמשחק על ידי אופ"א בעקבות האשמותיו כי נבחרת איטליה הצעירה קנתה שופט במשחק מול מקבילתה הצרפתית ב-1999. לאסנה דיארה קרא לאיטלקים "רמאים ופרובוקטורים", ואף ציין כי באיטליה שחקנים שחורים בדרך כלל זוכים להעלבות מהקהל וגם מהשחקנים.

המשחק התוסס, בעל הכדורגל הקצבי, לא הגיע להכרעה. שתי הקבוצות יוכלו להציץ בשידור החוזר של המשחק ולהצטער על ההחמצות הרבות. איטליה נשארה במקום השלישי בטבלת בית ב', כשנותרו לה עוד ארבעה משחקים: מול אוקראינה, גיאורגיה, סקוטלנד ואיי פארו. צרפת נותרה בראש טבלת הבית. למרות המחמאות, גלריית השחקנים ובראשם ההתקפיים מביניהם הייתה חייבת לספק שערים.

סקוטלנד - ליטא 1:3

בעוד ששתי הגדולות של הבית נאבקות זו בזו, אורבים הסקוטים המסוכנים למעידה של אחת מהן וממשיכים ביכולתם הטובה. כריס בויד נגח את הראשון לנבחרת הטרטן בנגיחה אחרי כדור חופשי בדקה ה-30, אבל הקפטן הליטאי תומאס דנילביצ'יוס איזן בפנדל בדקה ה-59. היתרון חזר לסקוטים כששון מאלוני המחליף בישל לסטפן מקמנוס בדקה ה-77, ואת המסמר האחרון כבש ג'יימס מק'פאדן שבע דקות לסיום.

גיאורגיה - אוקראינה 1:1

האוקראינים השאפתניים ממשיכים להתרחק מאליפות אירופה, אחרי ששמטו שתי נקודות יקרות בסיום המשחק בטבילסי. אולג שלייב העלה את אוקראינה ליתרון בדקה התשיעית, אבל שער דרמטי של המחליף הגיאורגיאני דימיטרי טטאנשווילי קבע את התוצאה הסופית בדקה ה-89, והרחיק את אולג בלוחין והנבחרת שלו מהיורו.


בית א':

פורטוגל - פולין 2:2

עוד אכזבה ענקית לנבחרת פורטוגל, שפיספסה הזדמנות להתקרב לפולנים הדוהרים בראשות הבית. מריוש לוואנדובסקי הדהים את הקהל המקומי בליסבון בדקה ה-44, אבל מאניש הישווה 5 דקות בתוך המחצית השנייה וכריסטיאנו רונאלדו הפך את התוצאה בדקה ה-73. אלא שכשפליפה סקולארי וחניכיו כבר הריחו את הניצחון הגיע יאצק קזי'נובאק וכבש שוויון בדקה ה-88 כדי להשאיר את פורטוגל מחוץ לשני המקומות הראשונים.


סרביה - פינלנד 0:0

בית א' צפוף בטירוף וכולן מוציאות נקודות מכולן. המפתיעה הגדולה בינתיים היא פינלנד, שהערב הצליחה לאסוף נקודה בבלגרד ולהישאר במקום השני, המוביל לאליפות אירופה.

בית ג': פאשלה של טורקיה

מלטה - טורקיה 2:2

מלטה הקטנה סיפקה את אחת מההפתעות הגדולות של מחזור המשחקים היום. בריאן סייד העלה את המקומיים ליתרון בדקה ה-41, אבל חליל אלטינטופ הישווה על סף המחצית. המלטזים עלו שוב ליתרון בדקה ה-77, אבל סרבט הישווה כעבור דקה ולמרות זאת הטורקים בוודאי ירדו מאוד מאוכזבים, עם איבוד נקודות שעשויות להתברר כיקרות.


מולדובה - נורבגיה 1:0

מי שניצלה את התיקו הטורקי היא נורבגיה. שער בודד של סטפן איברסן הוותיק, לשעבר בטוטנהאם והיום ברוזנבורג, בדקה ה-47 העלה את הויקינגים למקום השני מאחורי יוון.


הונגריה - בוסניה והרצגובניה 0:1

הבוסנים הגיעו למשחק עם חלומות על עלייה ליורו, אבל חזרו עם הזנב בין הרגליים אחרי תצוגה חלשה במיוחד. זולטאן גרה כבש את השער היחיד במשחק להונגרים בפנדל בדקה ה-39, וזלאטן מוסלימוביץ' החמיץ מקרוב הזדמנות להשוות שלוש דקות לסיום, והותיר את בוסניה ללא נקודה.

בית ד': גרמניה כבר מריחה את היורו

ווילס - גרמניה 2:0

הנבחרת של יואכים לאו בכושר שיא מאז המונדיאל ועל פי מהלך העניינים נראה שהיא תהפוך לנבחרת הראשונה שתבטיח את מקומה ביורו. היום השיגו הגרמנים ניצחון שביעי משמונה משחקים, הפעם מול ווילס החלשה. צמד של מירוסלב קלוסה בדקת 6 ו-60 העניק עוד 3 נקודות למוליכת בית 4.


סן מרינו - צ'כיה 3:0

הצ'כים נאבקים על המקום השני עם אירלנד וייפגשו אותם באמצע השבוע למאבק ראש בראש בפראג. בינתיים הם אספו 3 נקודות קלות בזכות שערים של תומאס רוזיצקי (33), מארק ינקולובסקי (74) ויאן קולר (90).


סלובקיה - אירלנד 2:2

אירלנד איבדה נקודות במקום בו צ'כיה כבר ניצחה וכשהיא תספור את הנקודות בסוף הקמפיין, יתכן שתסמן את המשחק הזה כאחד מאלו שמנעו ממנה עליה ליורו. סטיבן איירלנד (7) וקולין דויל (58) הוליכו את האירים פעמיים ליתרון, אבל מארוס קלימפל (38) ומארק צ'ך (90) הישוו פעמיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

בית ו': הדרבי הסקנדינבי ללא שערים

שבדיה - דנמרק 0:0

הרוחות בין שתי היריבות הסקנדינביות עוד לא הספיקו להירגע מאותה תקרית מכוערת בה תקף אוהד דני את השופט במפגש הקודם בין השתיים בקופנהאגן לפני כשלושה חודשים, בעקבותיה זכתה שבדיה בניצחון טכני 0:3, וסדר המשחקים כבר זימן להן קרב נוסף, אלא שזה הסתיים בלא שערים, הרבה בזכות משחק מצוין של שוער דנמרק, תומאס סורנסן. לשבדיה זה בסדר. ההפסד של צפון אירלנד היה לטובתה והיא נראית כעולה בטוחה. דנמרק פיספסה הזדמנות לחזור לתמונת העלייה והיורו הקרוב כנראה ייערך בלעדיה.

איסלנד - ספרד 1:1

הספרדים איבדו הזדמנות לנצל את הפסדה של צפון אירלנד וליצור לעצמם פער מהמקום השלישי, ולא היו רחוקים מלהפסיד בעצמם. האיסלנדים נהנו מיתרון מספרי החל מהדקה ה-19 כתוצאה מהרחקתו של צ'אבי אלונסו, וניצלו זאת כדי לעלות ליתרון בדקה ה-40 מרגליו של אמיל אלפרדסון. אנדראס אינייסטה, שעלה כמחליף, הציל את המולדת ארבע דקות לסיום עם השוויון אחרי בישול של דויד וייה.

לטביה - צפון אירלנד 0:1

המפתיעה הגדולה של הבית עד כה נפלה בעצמה קורבן להפתעה עצומה בריגה. צפון אירלנד איבדה את מאמנה לורי סאנצ'ז שהתפטר לטובת אימון פולהאם מהפרמיירליג, ונראתה אבודה בלעדיו. את שער הניצחון ללטבים כבש דווקא כריסטופר ביירד הצפון-אירי, שדחק את הכדור לשערו בדקה ה-56, ומנע מנבחרתו לטפס לראשות הבית.

בית ז': הרומנים באים

הולנד - בולגריה 0:2

הנבחרת הצעירה והמוכשרת של מרקו ואן באסטן עשתה צעד גדול לעבר היורו, עם ניצחון ביתי על אחת מיריבותיה העיקריות. בולגריה בנתה על חזרתו של דימיטר פנב האגדי אל הקווים, אבל חזרה מהשפלה ללא נקודות. ווסלי סניידר, שמפציץ בלי הכרה בריאל מדריד, כבש את הראשון בדקה ה-23, וחברו לריאל, רוד ואן ניסטלרוי, שחזר למדים הלאומיים אחרי שהתפייס עם ואן באסטן, כבש את השני בבעיטה מתוחכמת מחוץ לרחבה בדקה ה-58.

בלארוס - רומניה 3:1

רומניה המצוינת שמרה על ההובלה בבית עם עוד ניצחון חוץ מרשים, בכיכובו של אדריאן מוטו. חלוצה של פיורנטינה, המצוי בכושר נהדר, כבש את הראשון של הרומנים בדקה ה-16, לפני שרומן רומאנשקו הישווה כעבור חמש דקות. ניקולאי דיצ'ה שם את רומניה פעם נוספת בעמדת יתרון בדקה ה-42, ומוטו סגר את הסיפור בדקה ה-77.

לוקסמבורג - סלובניה 3:0

הסלובנים הגיעו לטיול קליל במדינה הזעירה, וצמד של קלמן לאבריץ' (7 ו-47) ועוד אחד של מילבויה נובאקוביץ' (37) סידרו להם סוף נעים לטיול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully