וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: סקוטלנד תישאר אפרורית

שחר מור

4.9.2007 / 15:27

הנבחרת מצפון בריטניה הגיעה לרבע גמר גביע העולם בכל חמשת הטורנירים עד כה, אבל היכולת שלה לא מבשרת טובות לטורניר הקרוב

הנבחרת האחרונה בסדרת הסקירות שלנו היא סקוטלנד. יש עדויות למשחק הראגבי בבתי ספר שונים בסקוטלנד כבר משנות ה-20 של המאה ה-19, למרות שאז החוקים היו שונים במקצת בין בית ספר למשנהו. עם השיפור באמצעי התחבורה עלה מספר המשחקים בין בתי הספר בסקוטלנד ואנגליה והתגבשו חוקים שכולם הסכימו עליהם, מה שהוביל למשחק הראגבי הבינלאומי הראשון בין סקוטלנד לאנגליה בשנת 1971 בו ניצחו הסקוטים ב"טריי" ו"גול" מול "טריי" של האנגלים. הם פשוט עוד לא החליטו כמה נקודות שווה כל דבר, אז ספרו גולים ו"טרייס". עוד משחק היסטורי שסקוטלנד היתה שותפה לו הוא המשחק הבינלאומי האחרון שנגמר בתוצאה 0:0, זה היה בשנת 1964 נגד ה"אול בלאקס".

סקוטלנד גם מתמודדת כל שנה נגד אנגליה על "גביע כלכותה", אחד הגביעים הותיקים בעולם. היום המשחק של שתי הנבחרות במשסגרת טורניר שש האומות משמש גם כמשחק הקובע מי תהיה מחזיקת הגביע לשנה.

למרות שסקוטלנד כבר לא נמצאת בין עשר הנבחרות הראשונות בעולם אחרי ההפסד האחרון לדרא"פ, שגרם לה לרדת למקום ה-11, יש לה היסטוריה די מפוארת בגביע חמש האומות (מאז שהפך לשש האומות סקוטלנד עוד לא זכתה בו). היא זכתה בגביע 14 פעמים, 10 פעמים השיגה את ה"טריפל קראון" (ניצחון על שלוש האומות הבריטיות האחרות) ושלוש פעמים השיגה "גארנד סלאם" (ניצחון על כל הקבוצות באותה שנה). אבל הפעם האחרונה שזה קרה היתה בשנת 1999, השנה האחרונה שבה היו חמש אומות בטורניר.

בגביע העולם סקוטלנד הגיעה לרבע הגמר בכל חמשת הטורנירים שנערכו עד כה, כשההישג הטוב ביותר שלה היה מקום רביעי בשנת 1991. באותה שנה הפסידה לאנגליה 9:6 בחצי הגמר, אחרי שגאווין הייסטינגס (שיאן הנקודות בגביע העולם) החמיץ במצב של 6:6 בעיטה קלה שהיתה יכולה לנצח את המשחק או לפחות להביא להארכה. במשחק על מקומות שלישי רביעי היא הפסידה לניו זילנד. לסקוטלנד יש חשבון ארוך עם ניו זילנד במסגרת גביע העולם, בשלושה מתוך חמשת גביעי העולם עד כה השתיים נפגשו ברבע הגמר, ובכל המפגשים ניו זילנד ניצחה והדיחה את הסקוטים.

בגביע העולם הקרב ובא עלינו לטובה סקוטלנד תצטרך לזמן את כל ההיסטוריה והגאוה שלה כדי להעפיל לשלב רבע הגמר. היא אמנם לא תפגוש את ניו זילנד ברבע הגמר, אבל היא כנראה תפסיד לה בשלב הבתים ותאלץ להיאבק מול איטליה על המקום השני בבית. בשנים האחרונות איטליה נראית יותר טוב מסקוטלנד והשנה אף ניצחה אותה בסקוטלנד. כמו שזה נראה נראה כרגע, גביע העולם הזה הולך להיות הראשון שבו סקוטלנד לא מעפילה לרבע הגמר.

שחקנים מרכזיים

ג'ייסון ווייט – הקפטן הסקוטי. בן 29, 1.96 מטר, 108 קילוגרם, 58 משחקי טסט

קשה לדעת איזה תפקיד ישחק ווייט בגביע העולם הזה, הוא יכול לשחק בכל עמדה מ-4 עד 8 ("לוק", "פלאנקר" או "אייט מן") מה שמעיד על הרב גוניות שלו. הוא ידוע כאחד המגנים הנוקשים בבריטניה ואין הרבה שחקנים שאוהבים לרוץ לכיוונו. ווייט הוא הקפטן הסקוטי מסוף שנת 2005, אבל השנה בגלל פציעה בברך שהשביתה אותו ליותר מחצי שנה הספיק לשחק רק במשחק אחד. המשחק הזה היה משחק החימום לגביע העולם נגד אירלנד שבו ניצחה סקוטלנד (21:31) כנגד כל התחזיות. אולי אפשר לזקוף את זה לזכות הנוכחות שלו על המגרש. ווייט זכה בעונה שעברה בתואר שחקן העונה של סקוטלנד, וגם נבחר לשחקו השנה של הליגה האנגלית.


כריס פטרסון – "הסקורר" הגדול של סקוטלנד. בן 29, 1.83 מטר, 78 קילוגרם, 64 משחקי טסט

גם במקרה של פטרסון, הידוע בכינויו "מוסי", קשה לדעת איזה מספר יתנוסס על גבו בגביע העולם הזה. "מוסי" יכול לשחק בעמדות 10, 11, 14 ו-15 ("פליי הלף", "ווינג" ו"פול באק") ולכן הוא נחשב לשחקן הסקוטי המוכשר ביותר מאז גרגור טאוזנד האגדי. כדי להסביר למה פטרסון נחשב ל"סקורר" של סקוטלנד כדאי לבחון את הנתון הבא: הוא היה צובר הנקודות מספר אחד בטורניר שש האומות ב-2006 למרות שסקוטלנד צברה את מספר הנקודות הנמוך ביותר בטורניר באותה שנה. פטרסון הוא בועט מחונן וכרגע הסטטיסטיקה מראה שהוא הבועט האמין ביותר בעולם. הוא לא החטיא בעיטה מאז העשירי במרץ השנה(!). "מוסי" היה הקפטן הסקוטי בהעדרו של ג'ייסון ווייט.

הקבוצה

פורוורדס:

ג'ון ברקליי
קלי בראון
דייב קאלום
רוס פורד
ג'ים המילטון
נתן היינס
אליסטר הוג
אלן ג'ייקובסן
גאווין קר
סקוט לוסון
סקוט מקלאוד
אואן מוריי
סקוט מוריי
קרייג סמית
סיימון טיילור
פרגוס תומסון
ג'ייסון ווייט (קפטן)


באקס:

מייק בלייר
כריס קוסיטר
רוב דוויי
מרקוס די רולו
אנדרו הנדרסון
רורי לאמונט
שון לאמונט
רורי לוסון
דן פארקס
כריס פטרסון
הוגו סאות'וול
ניקי ווקר
סיימון וובסטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully