וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר לוין: ”אני כמעט מרגיש בבית”

לי בוץ

4.9.2007 / 18:27

ניר לוין חתם במכבי ת”א, וכבר העביר אימון בכורה בקרית שלום. מאנה מבטיח עוד הודעה דרמטית, הרציקוביץ’: ”אין לי מושג מה קורה איתו”

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

כן גבירותיי ורבותיי, זה נגמר. ניר לוין התמנה הערב (שלישי) באופן רשמי למאמן מכבי תל אביב, לאחר שחתם על חוזה בקבוצה עד תום העונה. לוין, שכבר הדריך את הקבוצה בין 2000 ל-2002, חוזר אליה לקדנציה נוספת, והערב הוא הגיע לקרית שלום והעביר את אימון הקבוצה, לאחר שערך פגישה עם אבי נמני ולוני הרציקוביץ'. המאמן החדש-ישן צפוי להרוויח כ-70 אלף דולר, פלוס כ-30 אלף דולר מענקים, וכבר התקבל בפרחים צהובים על ידי האוהדים. כל חברי ההנהלה הגיעו הערב לקרית שלום, מלבד רוני מאנה, היו"ר המיועד של הקבוצה.

ויקי פרץ בחוץ

סביב מינויו של לוין נרשמו לא מעט סערות ואף התגלע קרע בין הרציקוביץ' לבין מאנה. במכבי תל אביב הלכו תחילה על גיא לוי, מאמן הנבחרת הצעירה, אבל קשייו של לוי להשתחרר מחוזהו מול ההתאחדות הובילו אותו להישאר בה. מאנה לא רצה את לוין, הרציקוביץ' כן, ובסופו של דבר ישוב המאמן לקרית שלום, מתחם אותו עזב בסיום עונת 2001/02.

לוין ביקש לחזק את הקבוצה בשני שחקנים וקיבל על כך אישור, כמו גם לשחרר אי אילו מהשחקנים בהם הוא לא מעוניין. אגב, הנבחן החדש, אוליבייה טבילי, שהגיע לפנות בוקר לישראל, ערך היום אימון בכורה.

כתוצאה מהמינוי של לוין, מי שסיים את דרכו בקבוצה הבוגרת הוא ויקי פרץ, שקיבל הצעה לתפקיד במחלקת הנוער של המועדון. מי שעשוי להיות עוזרו של לוין בקבוצה הוא איציק עובדיה, שעבד בעבר בהפועל מרמורק.

במקביל, הקרע בין הרציקוביץ' ומאנה נשאר בעינו, ובסביבתו של הרציקוביץ' טוענים כי הוא ממשיך לחפש דרכי מילוט מהעסקה עם מאנה. "אם לוני היה יכול להחזיר לרוני את הכסף ולבטל את העסקה, הוא היה עושה זאת עכשיו", אמרו אתמול מקרובים לבעלים לוואלה! ספורט, ונראה כי למרות המינוי של לוין, הוא מתבצר בעמדתו לשמור על הנתק עם מאנה. בסביבתו של רוני מאנה אמרו היום כי תוך 48 שעות ייצא מאנה ב"הודעה דרמטית" הקשורה לעתידו במכבי ת"א.

* ליאור ז'אן יפנה לוועדה למעמד השחקן כדי לקבוע את מחירו, כיוון שמכבי דורשת על כרטיס השחקן שלו 180 אלף דולר.

"אני מקווה שתוך עשרה ימים הקבוצה תיראה אחרת"

"אני כמעט יכול להגיד שאני מרגיש בבית", אמר לוין, "אמנם עברו כמה שנים טובות, אבל חלק מהאנשים שאני מכיר עדיין כאן. אני שמח לחזור לקרית-שלום ולמכבי ת"א, זה מועדון גדול וקבוצה מפוארת. אני לא רוצה להתייחס לשום דבר הקשור להנהלה. יש פה כמה דברים שצריך לתקן, אבל אין סיבה לעשות מהפכה. עיקר העבודה תהיה עם הסגל הקיים. המטרה שלי פה היא להצליח ואני לא רוצה לדבר מעבר לכך. אני מסתכל קדימה ורוצה שהקבוצה תגיע להישגים להם היא ראויה". כשנשאל האם נפגע מהעובדה שלא היה האופציה הראשונה עבור חלק מחברי ההנהלה, אמר המאמן: "אם באתי לשבת איתם למו"מ כשקראו לי, זה מראה שלא היתה לי בעיה עם זה".

לוני הרציקוביץ' ניסה לשדר אופטימיות "אני מקווה שתוך עשרה ימים הקבוצה תיראה אחרת. אני מרוצה ממה שאני רואה עכשיו", אמר לוני, "יש צוות נהדר היום במכבי. מהעונה שניר לוין היה במכבי יש לי זכרונות טובים, היתה לנו אז עונה נפלאה". על רוני מאנה: "כרגע אין לי שום מושג מה קורה איתו, הדברים בסדר גמור עכשיו. לא חזרתי ולא הלכתי, באתי לפה כדי לקבל מאמן חדש. יש שקט סביב מה שקרה במועדון בימים האחרונים, מכבי ת"א חשובה מהכל. אין איש חזק במועדון, יש מי שחזק במדיה. אף פעם אין החלטות חד צדדיות, ההחלטות נעשות בתיאום. אני מעריך שגם בהמשך יהיו בעיות מהסוג הזה. אין לי שום כוונה להתעסק במי אמר מה. לא אעסוק בהצהרות שפורסמו בתקשורת ב-10 הימים האחרונים. מה שמה שמעניין אותי זה שהקבוצה תעלה על הדשא ותציג יכולת טובה".

שי מזרחי וחן מדר, מראשי האוהדים: "אנחנו מאחלים המון בהצלחה לניר לוין. היתה לו תקופה מצוינת במכבי לפני מספר שנים, הוא הביא לנו שני גביעים בצורה יפה ומכובדת וואנחנו מאוד מקווים שהוא יחזיר לנו את הכדורגל השמח וההתקפי שהקבוצה הציגה בקדנציה הקודמת שלו. כמו כן, אנו מקווים ניר יחזק את הקבוצה בקשר אחורי ובלם כפי שאנחנו צריכים ושהוא ישרה שקט במועדון וייצא יחד עם הקבוצה לדרך חדשה".

עדכון ראשון: 4.9, 11:44
עדכון אחרון: 4.9, 18:27

הדרך הארוכה של ניר לוין

כאמור, הקדנציה הנוכחית של לוין במכבי תל אביב תהיה השניה שלו בקבוצה. לוין הגיע למועדון בנסיבות דומות, למעשה כמעט זהות, לאלה שהביאו אותו בפעם הקודמת. בעונת 2000/01 פוטר שלמה שרף לאחר שני מחזורים מהקבוצה לאחר עימות עם אבי נמני, ולוין מונה במקומו. ההספק שלו בשתי עונות היה מקום רביעי ומקום שלישי וזכיה בשני גביעים, שהקנו לקבוצה מקום בגביע אופ"א.

לוין, בעבר חלוץ נבחרת ישראל, החל את דרכו בהפועל מרמורק ועבר להפועל פתח תקוה ב-1984. את קריירת האימון החל בעונת 1996/97 בפתח תקוה, אותה הצעיד אל המקום השני. לאחר מכן אימן את עירוני אשדוד, צפרירים חולון, הפועל חיפה ומכבי תל אביב, כשבתווך הוא חוזר לעוד שלוש קדנציות בפתח תקוה.

באמצע העונה שעברה מונה לוין כמאמן הפועל תל אביב במקום יצחק שום שפוטר. הוא הוביל את האדומים למקום הרביעי ולזכיה בגביע המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully