וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפרין אחרי יוון: "הראינו הרבה אופי"

3.9.2007 / 23:21

ישראל שוב גררה את יוון למשחק צמוד, אבל כמו במפגשי העבר לא השכילה לשמור על הרמה עד הסוף, ונכנעה לאלופת אירופה 76:66. הלפרין מעודד, גם שרף: "היו חסרות לנו שבע דקות בסיום"

זה היה קרוב, אבל לא מספיק. נבחרת ישראל, שהתייצבה למשחקה הראשון באליפות אירופה בגרנאדה מול האלופה הנוכחית, יוון, כאנדרדוג מוחלט, גררה את היוונים המעוטרים למשחק צמוד בהרבה מהצפוי, אבל לא הצליחה ללכת עד הסוף, והפסידה בסיום 76:66.

מן הפתיחה הבינה הנבחרת שלנו שהשד היווני לא נורא כל כך, ובניצוחו של יותם הלפרין, שהפך הקיץ מעוד שחקן מושמץ ברוטציה של מכבי תל אביב לסקורר אירופי מהרמה הגבוהה ביותר, שמרה על משחק צמוד, ואף הובילה בחלקים לא מעטים ממנו. גרין בלט בשני צדדי המגרש, קוז'יקרו שלף את המרפקים הרגילים וטפירו תרם כרגיל בכל האספקטים של המשחק, אבל פערי הרמות בסיום היו פשוט גדולים מדי. בהיעדר תרומה רצינית מתיאו פפאלוקאס, קיבלו היוונים את המנה הדרושה מספאנוליס, דיקודיס וצרצאריס, וינאקיס היה יכול לשחרר הרבה אוויר בדקות הסיום, בהם הובטח הניצחון היווני.

ישראל לא תזכה ליותר מדי זמן מנוחה, וכבר מחר (19:00, שידור ישיר בערוץ הספורט) תפגוש את נבחרת רוסיה, המאומנת על ידי דייויד בלאט, שיודע דבר או שניים על הנבחרת שלנו. רוסיה מגיעה למשחק אחרי ניצחון מצוין 65:73 על סרביה במשחקה הראשון בבית א'.

מחצית ראשונה

ישראל עלתה עם החמישייה הקבועה שלה, עם מאיר טפירו, יותם הלפרין, ג'רון רוברטס, עידו קוז'יקרו ויניב גרין. היוונים העלו את דיאמנטידיס, דיקודיס, חאצ'יברטאס, ואסילופולוס ופאפאדופולוס. הפתיחה היתה כולה של יוון, ועד שישראל הבינה מה קורה התוצאה כבר היתה 0:7 ליוונים. רק לאחר שלוש דקות העלה ג'רון רוברטס את הנבחרת שלנו על הלוח, והוסיף מיד שלשה שהקטינה את התוצאה ל-5:9. דיקודיס הוביל הסתערות נוספת של אלופת אירופה, אבל אז הגיעו הדקות של יותם הלפרין, שהשאיר את היד מאופסת עוד מטורניר ההזדמנות האחרונה, עם שלשה שנתנה לישראל יתרון ראשון - 15:16. אבל המילה האחרונה היתה של ספאנוליס, שקבר שלשה עם הבאזר ונתן ליוון יתרון 16:19 בסיום הרבע הראשון.

ברבע השני הפך יניב גרין לאיש המרכזי של ישראל, ובנוסף למלחמה הקבועה שלו בצד ההגנתי בלט גם בצד ההתקפי עם 10 נקודות עד המחצית. ישראל נשארה צמודה ליריבתה לכל אורך הרבע, עד ששני סלים של יותם הלפרין אף החזירו אותה ליתרון של 21:24. ההפרש הקטן נשמר עד לרגע הסיום של הרבע, לפני שצרצאריס איזן והוריד את הקבוצות למחצית בשוויון 31:31.

מחצית שניה

בדקות הפתיחה של הרבע השלישי היה נדמה שהיוונים מתחילים ללחוץ על הגז ולברוח כשדיאמנטידיס הטביע ללא הפרעה במתפרצת והעלה את נבחרתו ליתרון 35:38, אבל יותם הלפרין רק התחיל להתחמם. הצלף הישראלי השווה בשלשה, ונתן לבחורים בלבן-כחול יתרון 40:42 עם עוד חדירה מצוינת. התעוררות נוספת של רוברטס הקפיצה את היתרון ל- 42:46, אבל דווקא אז הגיעה נפילה מסוימת, והיוונים עטו על ההזדמנות בריצה זריזה של 0:7 שהחזירה להם את היתרון - 46:49. הקצב האיטי נשמר, והרבע השלישי הסתיים בתוצאה 48:52 ליוון.

דווקא שהיה נדמה שישראל מצליחה לסחוב את אליפות אירופה לקרב צמוד עד הסוף, הגיעה הבריחה היוונית הבלתי נמנעת בפתיחת הרבע האחרון. הבחורים של יאנקיס לחצו על הדוושה והיתרון צמח עד 52:61 ליוון. ישראל חיפשה שפן חדש, ומצאה אותו בדמותו של גיא פניני, ששלשה משוגעת שלו ושתי נקודות נוספות הקטינה בחזרה ל- 57:61 בלבד. אבל בשלב הזה נגמרו לשרף השפנים. פפאלוקאס, שלא היווה פקטור בתחילת המשחק, נתן כמה דקות טובות, צרצאריס חזר מהספסל ונתן דחיפה התקפית, ולפני שהספקנו לשים לב היתרון הפך לדו ספרתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: יותם הלפרין 20 נקודות (6 אסיסטים), ג'רון רוברטס 13, יניב גרין 11 (7 ריבאונדים), עידו קוז'יקרו 8 (7 ריבאונדים), גיא פניני 5, ארז מרקוביץ' 4, מאיר טפירו (8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים) ועמית תמיר 2 כל אחד, דרור חג'ג' 1, ליאור אליהו, מתן נאור ומורן רוט שיחקו ולא קלעו.

קלעו ליוון: ואסילוס ספאנוליס 19, דימוס דיקודיס וקונסנטינוס צרצאריס 15 כל אחד, לזארוס פפאדופולוס 8, דימיטריוס דיאמנטידיס 7, תיאו פפאלוקאס 6, פנאגיוטיס ואסילופולוס וניקוס זיסיס 3 כל אחד, מיכאיל קאקיוזיס וניקוס חאצ'יברטאס שיחקו ולא קלעו.

"לא הצלחנו בדברים הקטנים"

צביקה שרף אמר בסיום המשחק: "אף מאמן לא אוהב להפסיד, אבל שיחקנו נגד אלופת אירופה. החזקנו די קרוב חלק גדול מהמשחק, אבל בכמה דברים קטנים לא הצלחנו לעשות את מה שהיינו צריכים לניצחון. חטפנו כמה שלשות, איבדנו כמה כדורים וכמה ריבאונדים בהגנה שהיינו צריכים לקחת. כל הכבוד לשחקנים שלנו על המאמץ. אפשר להסתכל על הצד החיובי, ואפשר לראות את הצד השני, שהחמצנו ניצחון. עכשיו נגיע למלון ונתחיל את ההכנות למשחק מול רוסיה".

יותם הלפרין: "בסך הכל לאורך 33 דקות עשינו עבודה מצוינת, אבל מול קבוצה בסדר גודל כזה צריך לשחק 40 דקות בסדר, והיו חסרות לנו שבע הדקות האלה. אין מה לעשות, מחר יש משחק חדש. בסך הכל עמדנו מול הקבוצה אולי הכי טובה באירופה 33 דקות, אחרי שהרבה אנשים חשבו שאין לנו בכלל מה לבוא למשחק הזה. הראינו הרבה אופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully