וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ליכלך על האמריקאים?

2.9.2007 / 14:43

ארה"ב נעלה את אליפות העולם באתלטיקה עם שתי זכיות במירוצי השליחים ודאבל לברנרד לאגאט. צפו בולאסיץ' מנצחת בגובה

מי אמר שהרמה של ארצות הברית באתלטיקה קלה ירדה? יכול להיות שהקפיצה לרוחק, לגובה ואפילו הקפיצה המשולשת בארצות הברית, כבר לא מה שהיו פעם, אבל בכל מה שקשור לריצות, הם רק הולכים ומשתבחים ואת כל זה ראינו היטב ביומה האחרון של אליפות העולם באתלטיקה, שננעלה היום (ראשון) באוסאקה. לא רק ספרינטים יש לאמריקאים, גם דאבל של ברנרד לאגאט בריצות ל-1,500 ו-5,000 מטר. אם זה לא מספיק, האמריקאים נעלו את אליפות העולם עם דאבל בריצות השליחים ל-4X400 מטר והשלימו מאזן מושלם ביומיים שבהם התקיימו הגמרים לשליחות ולשליחים.

רביעית הגברים בכיכובו של ג'רמי וורינר הייתה קרובה מאוד לשבירת שיא העולם של ארה"ב מ-1998. אנג'לו טיילור שרץ שני ו-וורינר שהיה האחרון ברביעיה רצו מצויין, אבל יכולת בינונית של הרץ השלישי (דארולד וויליאמסון) מנעה מהם לשבור את השיא. בסופו של דבר, האמריקאים סיימו בזמן של 2:55:56 דק' והיו רחוקים ב-99 מאיות משיא העולם. הבהאמאס סיימו במקום השני (2:59:18 דק') והקדימו את פולין (3:00:05 דק').

אצל הנשים הסיפור לא היה שונה בהרבה. רביעית האמריקאיות הובילה בביטחה כבר מהרצה הראשונה (דידי טרוטר). אליסון פיליקס הגדילה את הפער, ודווקא סאניה ריצ'ארדס הרביעית נראתה פחות טוב. זה לא מנע מארה"ב לנצח בזמן של 3:18:55 דק' ולהקדים את ג'מייקה (3:19:73 דק') ואת בריטניה (3:20:04 דק').

יש תואר לולאסיץ', אין שיא עולם

30 אלף הצופים באיצטדיון באוסאקה קיוו לראות שיא עולם בתחרות הקפיצה לגובה לנשים. כמו איסינבאייבה במוט, גם בלנקה ולאסיץ' הקרואטית הייתה מספיק יומרנית כדי לנסות ולעשות את זה, אך כשלה שלוש פעמים בנסיון לעבור גובה של 2.10 מ' ולשבור את שיאה המיתולוגי של קוסטדינובה הבולגריה מלפני 20 שנה. ולאסיץ' הסתפקה בלהיות היחידה שעברה גובה של 2.05 מ' בתחרות שהתעלתה לרצמה גבוהה מאוד, בכדי לזכות בתואר המשמעותי הראשון בקריירה שלה. אנטונייטה די מרטינו האיטלקיה סיימה שניה עם שיא לאומי של 2.03 מ' ואילו אנה צ'יצ'רובה הרוסיה קבעה תוצאה זהה וסיימה שלישית בלבד.

גמר מרתק נוסף היה בהטלת הכידון לגברים. היריבים המושבעים מסקנדינביה, טרו פיטקמאקי הפיני ואנדראס תורקילדסן הנוברבי, שוב היו צמודים, אלא שהפעם ידו של הפיני הייתה על העליונה. פיטקמאקי קבע תוצאה מדהימה של 90.33 מ' בנסיון האחרון שלו, אבל הבטיח את מדלית הזהב שלו כבר לפני כן. תורקילדסן סיים שני עם 88.61 מ' ואילו ברו גריר האמריקאי זכה במדלית הארד (86.21 מ').

ארה"ב שולטת גם בריצות הארוכות

אין ספק שזו האליפות של המשלחת האמריקאית. לא רק שטייסון גיי זכה בטריפל בריצות הספרינט, אלא שארצות הברית זכתה בשתי מדליות זהב שבשנים הקודמות הלכו בעיקר למדינות אפריקאיות. מדובר בריצות ה-1,500 ו-5,000 מטר לגברים, שהביאו לברנרד לאגאט דאבל.

נכון, לאגאט הוא יליד קניה, אבל העיקר הוא שהמדליות שלו רשומות לזכותה של ארצות הברית, שנשארה מעצמת האתלטיקה הגדולה בעולם. לאגאט התייצב היום (ראשון) לגמר ריצת ה-5,000 מטר לגברים, כשלצידו רצים בכירים כמו אליוד קיפצ'וגה הקנייתי וטריקו בקלה האתיופי. הריצה הייתה טקטית והתנהלה בקצב איטי, אבל לאגאט היה זה ששמר את הכוחות שלו בצורה הטובה ביותר, כדי לתת פיניש אדיר ביישורת האחרונה ולהקדים בסנטימטרים את קיפצ'וגה הקנייתי. לאגאט ניצח בזמן של 13:45:87 דק'. קיפצ'וגה קבע 13:46:00 דק' ואילו מוזס קיפסירו מאוגנדה סיים שלישי (13:46:75 דק').

גמר יותר מרתק היה במרחק הבינוני ל-800 מטר גברים. מבולאני מולואדזי מדרום אפריקה ויורי בורזאקובסקי הרוסי היו הפייבוריטים, אבל הטקטיקה והאיטיות שוב איזנו את הבדלי הרמות בין הרצים. מי שניצל את זה היה הקנייתי האלמוני יחסית, אלפרד ייגו, שניצח בזמן של 1:47:09 דק' והקדים במאית השניה בלבד את גארי ריד הקנדי. בורזאקובסקי סיים שלישי בזמן של 1:47:39 דק'.

מרים יוסוף ג'מאל מבחריין ניצחה בגמר ריצת ה-1,500 מטר לנשים בזמן של 3:58:75 דק'. ילנה סובולבה הרוסיה סיימה שניה (3:58:99 דק') ואירנה לישצ'ינסקה מאוקראינה זכתה בארד (4:00:69 דק').

נילי אברמסקי לא קבעה את הקריטריון

נילי אברמסקי, רצת המרתון הישראלית, סיימה הבוקר (ראשון) במקום ה-41 באליפות העולם הנערכת באוסאקה ביפן. אברמסקי לא הצליחה להתברג בשליש הראשון של המירוץ, שהיה מקנה את הקריטריון לאולמפיאדת בייג'ינג, וסיימה בתוצאה של 2:46:27 ש', הרחוקה בכ-10 דקות משיאה האישי.

הקנייתית קתרינה נדרבה ניצחה בריצה עם תוצאה של 2:30:37, שמונה שניות בלבד לפני הסינית צ'ינשיו זו, ו-18 שניות לפני רייקו טוסה המקומית, שסיפקה ליפן את המדלייה הראשונה שלה באליפות. חמש רצות נוספות סיימו בהפרש של פחות משתי דקות מהמנצחת.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully