וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: איטליה לא מפנטזת על דאבל

שחר מור

31.8.2007 / 21:31

אחרי שזכתה אשתקד בגביע העולם בכדורגל, ל"אזורי" מארץ המגף ברור שלא תניף את הגביע בצרפת. אבל רבע גמר נראה ריאלי

נבחרת הראגבי של ארץ המגף היא המצטרפת החדשה ביותר ל"עשר הגדולות" של עולם הראגבי. איטליה משחקת ראגבי בינלאומי רק משנות ה-20 של המאה הקודמת, כאשר עד לשנות ה-70 הספורט היה ענף צדדי וקטן עם אוהדים בעיקר בצפון איטליה. הנבחרת האיטלקית המכונה ה"אזורי" (הכחולים) או "הגלדיאטורים של רומא" התחילה להתקדם בדירוג העולמי ובדעת הקהל האיטלקית, כאשר בשנות השבעים והשמונים שחקנים זרים החלו להגיע לליגה האיטלקית ואיתם עלתה רמת המשחק. משנות השמונים איטליה התחילה לדחוף לכיוון הצטרפות לטורניר חמש האומות, ואחרי כעשרים שנה ותוצאות לא רעות בשנות ה-90, הטורניר שונה לאליפות שש האומות וכלל גם את איטליה.

ההצטרפות לטורניר הגיעה כאשר כמה מהשחקנים המובילים של איטליה פרשו והתוצאות בשנים הראשונות היו מאכזבות. היו שאמרו אפילו שזאת היתה טעות, ואיטליה לא יכולה להתחרות בנבחרות הוותיקות. בשנים 2003 ו-2004 איטליה סיימה במקום החמישי וכבר אי אפשר היה להגיד שהיא לא תחרותית, למרות שהיא לא איימה לקחת את התואר עדיין. השנה איטליה ניצחה את סקוטלנד (שאיתה היא משובצת בבית המוקדם בגביע העולם) ואת וויילס וסיימה במקום הרביעי, כך שנראה שהנבחרת האיטלקית מתקדמת בכיוון הנכון.

הרקורד של ה"אזורי" בגביע העולם משקף את ההימצאות של איטליה על הגבול של העשיריה הראשונה. איטליה מעולם לא הגיעה לרבע הגמר, למרות שהתמודדה בכל גביעי העולם עד כה ובכולם ניצחה לפחות משחק אחד. בגביע העולם האחרון באוסטרליה העלייה לרבע הגמר נמנעה ממנה ע"י וויילס, שניצחה אותה במשחק האחרון של שלב הבתים. המשחק היה הרביעי של איטליה בשבועיים. כמו במקרה של ארגנטינה ואירלנד באותו טורניר, הקבוצות המדורגות גבוה יותר קיבלו הגרלה נוחה יותר מבחינת זמן המנוחה בין המשחקים, ונראה שהייתה לזה השפעה מכרעת. לגביע העולם הזה איטליה מגיעה עם המומנטום לצידה לאחר שלפני כשבוע כמעט ניצחה את אירלנד, שנעזרה בהחלטה תמוהה של השופט כדי להבקיע טריי שקבע את תוצאת המשחק. האיטלקים הכריזו על עצמם כמנצחים (בצדק) ועיתון הספורט המוביל באיטליה "לה גאזטה דה לו ספורט" יצא בכותרת "להפסיד ככה זה יפה".

המשחק האיטלקי מתבסס על חוליית ה"פורוורדס" החזקה של האזורי. סגנון המשחק האיטלקי הוא אגרסיבי וחסר פשרות. עם זאת, בשנים האחרונות המשמעת של השחקנים השתפרה, מה שהוביל לפחות עברות ובמקביל לתוצאות טובות יותר. למרות שאיטליה יכולה לפי חוקי איגוד הראגבי העולמי לזמן לנבחרת שחקנים מכל העולם, בעלי שורשים איטלקים או מתאזרחים שחיים באיטליה שלוש שנים או יותר, ה"אזורי" מגבילים את עצמם לשלושה שחקנים כאלה בנבחרת במטרה לקדם שחקנים מקומיים.

השנה היא השנה שבה איטליה אמורה להתקדם אל שלב רבע הגמר בפעם הראשונה - היא נמצאת בבית די נוח מבחינתה עם ניו זילנד, סקוטלנד, רומניה ופורטוגל. את ה"אול בלאקס" כנראה שלא תוכל לנצח, אבל את סקוטלנד היא ניצחה פעמיים בארבע הפעמים האחרונות שהשתיים נפגשו, והמומנטום ללא ספק עם האיטלקים. המשחק בין איטליה לסקוטלנד יהיה האחרון בשלב הבתים ויקבע מי תהיה העולה השניה מבית ג'. אם איטליה אכן תעלה מהמקום השני בבית, היא תפגוש שם את המנצחת של בית ד' שככל הנראה תהיה צרפת, משימה לא קלה אצל הצרפתים בבית. אבל אירלנד יכולה להפתיע את צרפת ואם איטליה תפגוש את האירים, היא תרצה נקמה על מה שקרה במשחק האחרון בין השתיים.

שחקנים מרכזיים

מארקו בורטולאמי - מספר 4 ("לוק") הקפטן האיטלקי. בן 27, 1.96 מטר, 112 קילוגרם, 61 משחקי טסט.

בורטולאמי מוביל את חוליית ה"פורוורדס" האגרסיבית של איטליה. ה"לוק" הגדול הוא דמות בולטת ודומיננטית על המגרש. בורטולאמי היה הקפטן של נבחרת איטליה עד גיל 21 לפני שנקרא לנבחרת הבוגרת. הוא גם השחקן הצעיר ביותר שזכה להיות הקפטן של הנבחרת הבוגרת עד כה. בורטולאמי הוביל את איטליה למקום הרביעי באליפות שש האומות, ונקווה שיצליח להוביל אותה לרבע גמר גביע העולם בפעם הראשונה.


אלסנדרו טרונקון - מספר 9 ("סקראם הלף") ה"גריגן" האיטלקי. בן 34, 1.77 מטר, 84 קילוגרם, 97 משחקי טסט.

טרונקון מחזיק בשיא ההופעות בנבחרת איטליה וזאת למרות שלא שיחק בשנת 2004 בגלל פציעה.טרונקון הוא הנשמה של הנבחרת האיטלקית, וכשהוא ביום טוב הנבחרת נראית טוב. אומנם הוא כבר לא ה"סקראם הלף" הכי זריז בעולם, אבל הוא מפצה על כך בעזרת הניסיון הרב שלו.האופי הלוחמני שלו מתאים לסגנון האיטלקי והוא מנהל את חוליית ה"פורוורדס" שלו ביד רמה.


מאורו ברגמסקו - מספר 7 ("אופן סייד פלאנקר"). בן 28, 1.85 מטר, 98 קילוגרם, 54 משחקי טסט.

ברגמסקו הוא שחקן מוכשר שבא ממשפחה שהראגבי זורם בעורקיה. אביו ארתורו שיחק ארבע משחקים בנבחרת איטליה ואחיו מירקו משחק לצידו בגביע העולם הקרוב. ברגמסקו יכול לשחק גם כ"ווינג" מה שמעיד על המהירות שלו, אבל בנבחרת הוא בדרך כלל משחק כ"פלאנקר" ומהווה חלק חשוב מאד בשורה האחורית של ה"סקראם" האיטלקי.

הקבוצה

פורוורדס:

מטיאס אגוארו
רוברט ברביארי
מאורו ברגמסקו
ואלריו ברנבו
מארקו בורטולאמי (קפטן)
מרטין קסטרוג'יוואני
קרלו אנטוניו דל פבה
סנטיאגו דלאפה
לאונרדו ג'ילארדיני
אנדראה לו סיסרו
פאביו אונגארו
סרג'יו פאריסה
סלבטורה פרוג'יני
ג'וש סול
מנואה ווסאווי
אלסנדרו זאני

באקס:

מירקו ברגמסקו
דוד בורטולוסי
גונזלו קנאלה
פאבלו קאנבוסיו
רולנד דה מריגני
אזיו גלון
פול גריפין
אנדראה מאסי
ראמירו פז
מטאו פרטיצ'טי
קיין רוברטסון
מארקו סטנוג'ויץ'
אלסנדרו טרונקון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully