וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גראנדה פינאלה

31.8.2007 / 23:10

נבחרת ישראל התעלתה ברגע האמת עם ניצחון 87:92 על מקדוניה, שהעניק לה את הכרטיס המיוחל לאליפות אירופה בשבוע הבא בגראנדה

קיץ עמוס וגדוש עבר על נבחרת ישראל, ובסופו של דבר התנקז הכל אל משחק אחד. לאחר שעברה בהצלחה את כל טורניר ההזדמנות האחרונה, צלחו הערב (שישי) הבחורים בכחול לבן גם את המשוכה האחרונה בדרך לאליפות אירופה וגברו 87:92 על נבחרת מקדוניה, במשחק שהבטיח להם את הכרטיס ליורובאסקט שייפתח ביום שני הקרוב בגראנדה.

גם הפעם זה לא הלך קל, ויתרון של 15 נקודות בפתיחת הרבע האחרון הפך בדקת הסיום ליתרון של נקודה בלבד, אבל תודות למשחק ענק של מאיר טפירו (20 נקודות, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים), ערב קליעה גדול של יותר הלפרין (26 נקודות), דקות איכות מהספסל של ליאור אליהו והמלחמה האופיינית של עידו קוז'יקרו, יכול היה צביקה שרף לסיים את הקמפיין המתיש עם חיוך. יריבותיה הבאות של ישראל, באליפות אירופה עצמה, כבר יהיה מסקאלה שונה לחלוטין - אלופת אירופה יוון, סרביה האימתנית ורוסיה של דייויד בלאט.

מחצית ראשונה

רבע ראשון

ישראל עלתה עם החמישייה הקבועה שלה, שכוללת את מאיר טפירו, יותם הלפרין, ג'רון רוברטס, יניב גרין ועידו קוז'יקרו. הלפרין פתח את המשחק בביטחון עם שלשה, ודקה לאחר מכן הראה גם יכולת קליעה בפוסט והעלה את הנבחרת ליתרון 4:7. דקות טובות של הלפרין הקפיצו את התוצאה ל- 7:15, אבל ריצת 0:6 מהירה של המקדונים צימקה את התוצאה ל- 13:15. הלפרין פשוט סירב להוריד את הרגל מהדוושה, המשיך לצלוף, סיים את הרבע הראשון עם 15 נקודות (!) ועזר לנבחרת לסגור את הרבע בתוצאה 18:25.

רבע שני

אם מישהו חשב שמהנקודה הזו תלך הנבחרת ותפתח פער, הבהירו המקדונים שהם לא הולכים לשום מקום. עוד ריצה של 0:6 בתחילת הרבע השני, בניצוחו של ורביצה סטפאנוב, השוותה את התוצאה ל-27:27. ישראל נכנסה לסוג של הלם, טפירו איבד שני כדורים ברציפות, והריצה נמתחה עד 0:12, שהעניקה למקדוניה יתרון שיא של שש נקודות - 27:33. ירידתו של סטפאנוב לספסל האיטה את המקדונים במעט, אבל ישראל לא השכילה לנצל זאת כדי לנגוס בהפרש, שעמד על 32:39 למקדוניה, שתי דקות לסיום המחצית. מי שנזעק להציל את המולדת היה ליאור אליהו, שעלה מהספסל ותרם תשע נקודות חשובות, שעזרו לנבחרת לחזור לעניינים, ושלשה של הלפרין בשניות הסיום של הרבע החזירו לבחורים בלבן את היתרון - 41:42 לישראל במחצית.

מחצית שניה

רבע שלישי

טפירו פתח את המחצית עם הרבה אחריות ושלשה גדולה כבונוס, ועם דקות טובות של קוז'יקרו וגרין בצבע עלתה ישראל ליתרון השיא שלה במשחק - 53:66. ירידתו של הקפטן לספסל פגמה במומנטום של הנבחרת, אבל טפירו חזר בדיוק בזמן, כדי לקלוע זריקת המשך עם הבאזר של הרבע, ולהציב את ישראל ביתרון מבטיח של 60:71, עשר דקות לסיום.

רבע רביעי

ישראל יצאה בסערה לרבע האחרון, בנסיון לסגור את הסיפור כמה שיותר מהר על מנת למנוע מהעם היושב בציון עוד ערב מורט עצבים. היתרון הישראלי כבר טיפס עד ל-60:75, אבל מבול של שלוש שלשות מקדוניות החזירו את האדומים למשחק, וההפרש צנח לו בחזרה עד 71:80. בדקות הבאות בא הלחץ יותר ויותר לידי ביטוי, והכדורים התחילו לברוח מהידיים של הלבנים. שלשה של אילייבסקי שתי דקות לסיום כבר הפכה את העסק לרציני, והקטינה את היתרון הישראלי ל- 81:84 בלבד. 42 שניות לסיום, עם יתרון של נקודה בודדת, יצאה ישראל להתקפה החשובה במשחק, בסיומה הצליח הלפרין למצוא את אליהו פנוי מתחת לסל, ולתת לישראל יתרון 85:88. שתי קליעות עונשין החזירו את היתרון לנקודה, אבל אסיסט ענק של טפירו לגרין, שקבר שתי נקודות בהתקפת מעבר שלחו את הישראלים לחגוג את ההעפלה לאליפות אירופה, עם ניצחון 87:92.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: הלפרין 26 נקודות (6 מ-6 מהשלוש), טפירו 20 (7 אסיסטים, 6 ריבאונדים), ליאור אליהו 15, דרור חג'ג' 10, ג'רון רוברטס 9, עידו קוז'יקרו (10 ריבאונדים) ויניב גרין (7 ריבאונדים) 6 כל אחד, גיא פניני, עמית תמיר ומתן נאור שיחקו ולא קלעו.

קלעו למקדוניה: ולאדו אילייסבסקי 24, ובריצה סטפאנוב 23, טודור גצ'בסקי 11, ריסטה סטפאנוב 9, פרו אנטיץ' 8, אלכסנדר דימיטרובסקי 6, מייקל ווילקינסון ופרדראג סמארדיזינסקי 3 כל אחד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully