וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכללות: פראיירים לא מתים

תומר ספירשטיין ורן לטוביץ'

30.8.2007 / 19:04

אחרי שיובל גפן ברח כמו כלב, חשבנו שנותרנו בלי סנג'רים שיסקרו לנו את ליגת המכללות. ואז באו תומר ספירשטיין ורן לטוביץ' ופתחו עונה

עם כל הכבוד לכל ליגות הכדורגל שנפתחות בימים אלו, אנחנו מכירים רק סוג אחד של פוטבול – פוטבול אמריקאי. ברור לנו שדסק וואלה! ספורט מצליח לתחזק את הפן המקצועני של הספורט באופן מעורר כבוד, אך עם זאת יש אנשים שיש להם סטייה עמוקה יותר. יש להם חשק למשהו קצת שונה. קצת יותר גס, חסר מניירות של כוכבים, יותר טהור, יותר מהמשחק עצמו. אין ענפי ספורט אחרים שבהם כל משחק ליגה הוא עניין של חיים או מוות, של להיות או לחדול, כמו פוטבול מכללות.

החלטנו להרים את הכפפה ולתרום מן הידע ואהבת המשחק שלנו לקהל הקוראים שכבר התחיל לגלות את הקסם, או זה שכבר נשבה בקסמו. ננסה בעונה הקרובה, לפחות, להוסיף הרבה כתבות צבע אינפורמטיביות על הליגה, בנוסף לכיסוי השבועי של המחזורים השונים. הליגה מתחילה ב-30 לאוגוסט, ותסתיים ב-7 לינואר, במשחק על אליפות המכללות. הסיקור השבועי יכלול סקירה של המדורגות בטופ 25, בנוסף לכמה משחקים מעניינים אחרים. שתהיה עונה פורייה ומרובת שידורים לכולנו.

המשחק המרכזי: טנסי (15) – קליפורניה (12)

השאלה הגדולה: האם ה-SEC הרבה יותר טוב מהפאק-10?

בשנים האחרונות עלתה ההנחה כי בית ה-SEC הינו הבית החזק בליגה. אז נכון, עם קבוצות כמו LSU, טנסי, אובורן, ארקנסו, אלאבמה, ואפילו קבוצות קטנות יותר כמו פלורידה, קשה להתווכח עם טענה שכזו. מנגד, באים אנשי הפאק-10, המציג השנה את המועמדת הבכירה לזכות באליפות (USC) עם קונפרנס שהולך ומתחזק בשנים האחרונות. קבוצות כמו UCLA ואפילו קליפורניה עולות בדירוגים השנתיים, ומשחקים מולן עלולים להיות מה שמפריד בין השואפות לכתר לבין המאבק על הכתר או הסתפקות ב"מיד-בולים". הגעתם של ה-VOLS לשחק במאורת הדובים היא אולי לא המשחק הגדול ביותר שיכול היה להיות בין שני הבתים, אבל זו בהחלט התחלה, וזו גם תהיה חתיכת הצהרת כוונות אם טנסי יצאו מקליפורניה עם "וי" על הקסדה ולא רק בשם, וישלחו את הדובים לשנת חורף כבר במחזור הראשון.

רן: למרות העובדה, שבמפגש ביניהן בשנה שעברה בנאשוויל ניצחה טנסי בצורה חד צדדית (18:35), ניית'ן לונגשור, צמד הרסיברים הותיקים שלו – דשון ג'קסון ורוברט ג'ורדן והטייט-אנד קרייג סטיבנס אמורים ליהנות מהעובדה שקו ההגנה של טנסי ספג הרבה אבדות בשנה האחרונה. קליפורניה +10.

תומר: קשה לי להמר נגד קבוצתו לשעבר של פייטון מאנינג, בטח כשהימור שכזה אומר שאני נאלץ להסכים אתך, ואנחנו הרי לא מסכימים כמעט על כלום (חוץ מאולי האם להזמין צ'ייסר נוסף בבאר), אך להתחיל את העונה במשחק חוץ כל כך קשה זה אף פעם לא סימן טוב. לאריק איינג', הק"ב של טנסי, אין רסיברים חזקים כמו ללונגשור, ורק השבוע הוא הודיע כי יהיה מוכן לפתיחת העונה (למרות שאת זה הוא צריך עוד להוכיח), טנסי באופן עקבי משחקת פחות טוב בחוץ, ואם התקפת הריצה שלהם בשנה שעברה דורגה במקום העשירי ב-SEC, הרי שהגנת הדובים אמורה להסתדר מולם, ולשלוח את אוהדי טנסי לחפש את אלביס, בטח כשבעוד שבועיים הם בפלורידה. קליפורניה +7.

USC מביטה מלמעלה

איידהו – דרום קליפורניה (1). הטרויאנים נראים פשוט מפחידים, ואיידהו הולכת להיות הראשונה שתבין למה כל, אבל כל, המדרגים באמריקה חוזים שב-7 בינואר האליפות תלך לקליפורניה. זה יהיה חימום טוב ליד של בוטי וחבורת הרצים המטורפת שלו (כמה מקום יש כבר לרוץ בקליפורניה?), שישתדלו להישאר בריאים לקראת המשחק הגדול בנברסקה שבועיים לאחר מכן.

לואיזיאנה סטייט (2) – מיסיסיפי סטייט. מאט פלין, הק"ב שבא אחרי הבחירה הראשונה בדראפט, ייכנס די בקלות להתקפה המשומנת של הנמרים. פנצ'ר במגרש הזה יהיה קטסטרופה גדולה יותר מקתרינה. ההגנה השלישית בטיבה בשנה שעברה חוזרת כמעט במלואה לעשות שמות בהתקפות, ומיסיסיפי סטייט היא, אם להיות עדינים, לא התקפה. הטרף הראשון של הנמרים לקראת המשחק הגדול בשבוע הבא מול "הקבוצה של אמריקה" – וירג'יניה טק. את חימום המנועים הזה תוכלו לראות ב-ESPN.

ווסטרן מישיגן – ווסט וירג'יניה (3). שאלה אחת – מי אתם רוצים שידרוס אותכם? סלייטון או ווייט?

ארקנסו סטייט – טקסס (4). קולט מק'קוי, אחרי עונת פרשמן מדהימה, וג'מאל צ'ארלס, הרץ האחורי, אמורים להמשיך איפה שהפסיקו בעונה שעברה, ז"א בדרך להיות הפלורידה של השנה, וארקנסו סטייט תרגיש מאוד בודדה באוסטין.

אפליצ'יאן סטייט – מישיגן (5). האם אינדיאנים יכולים לשחק פוטבול? הרד-סקינס מוכיחים לנו כבר שנים שלא. פתיחה רכה באן-ארבור.

ווסטרן קנטאקי – פלורידה (6). טים טיבו מקבל סופסוף את המפתחות לנהל את התקפת האלופה, ובמשחק הראשון שלו הוא אמור להזמין לעדר התנינים שלו באקט של כנפיים מטוגנות באדיבות הקולונל.

וושינגטון סטייט – ויסקונסין (7). התקפת ויסקונסין תשען כנראה העונה, לפחות בהתחלה, על הרץ האחורי פי.ג'יי. היל הסופמור, וזאת משום שייקח קצת זמן לק"ב החדש, טיילר דונובן, להיכנס לעניינים. למזלו, אחת מההגנות הטובות באמריקה תעזור לחפות על חוסר ניסיונו ולתת לו ניצחון חלק בפתיחה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הגברים בוכים בלילה

צפון טקסס – אוקלהומה (8). תורידו את הצפון וזו חתיכת יריבות. הבעיה היא שהמשחק הזה יקרה רק באוקטובר, מה שמשאיר לנו את אוקלהומה עם ניצחון.

איסט קרוליינה – וירג'יניה טק (9). הקבוצה של אמריקה פותחת עונה בבית. יהיה מעניין לראות שחקני פוטבול ענקיים בוכים עוד לפני שריקת הפתיחה.

מורי סטייט – לואיוויל (10). בריאן ברום, שנחשב לאחד הק"ב הטובים בליגה, יצטרך להתחיל להביא קבלות. מ-ע-כ-ש-י-ו.

יאנגסטון סטייט – אוהיו סטייט (11). מי? מה? טוב, אנחנו לא מתכוונים לשחק אותה פלצנים ולהגיד לכם שאנחנו יודעים איפה זה יאנגסטון סטייט, אבל בחיאת אל תשימו עליהם כסף. תומר כבר בודק איפה זה כדי לאתגר אותי בשאלות מפגרות על הבאר.

אוקלהומה סטייט – ג'ורג'יה (13). הבולדוגס באים להוכיח שמקומם עם יתר האריות והנמרים (והתנינים) של ה-SEC, לא משחק קל, כשמולם תעמוד התקפת אוויר של אוקלהומה סטייט והרסיבר אדריוס באומן (לא, אין קשר משפחתי לאנה ואורלי).

יו. סי. אל. איי (14) – סטנפורד. הברויינס מנסים להמשיך את העלייה המטאורית שהחלה עם הנצחון על יריבתם לבית USC בשנה שעברה (מה שעלה ל-USC במשחק האליפות), והעובדה שניצחו 0:31 את סטנפורד בשנה שעברה לא מבטיחה משחק נקי מתקלות, אבל עדיין.

בפאלו – ראטגרס (16). ריי רייס, אחד הרצים הטובים במדינה, יצליח להוסיף כמה ט"ד לעשרים שעשה בשנה שעברה, ויראה לכולם למה ראטגרס היא הקבוצה שצריך לנצח השנה.

פלורידה INTL – פן סטייט (17). אם לא התקבלתם לאחת ממאות המכללות הטובות בפלורידה, נדפקתם – אתם כנראה אוהדים של הבינלאומיים. בינינו, עדיף לשים כסף בבנק הבינלאומי מאשר לשים כסף על פלורידה בינלאומי.

קנזס סטייט – אובורן (18). עוד מפלצת מה-SEC (לרן לא יימאס להלל את הקונפרנס הזה), שתנסה לא למעוד מול קנזס סטייט והק"ב המבטיח שלה, ג'וש פרימן, בבית.

פלורידה סטייט (19) – קלמסון. ברוכים הבאים לבאודן-בול. המשחק המאוחר של המחזור, שישוחק ביום שני, מפגיש שני דורות למשפחת באודן המפוארת. האבא – בובי (פלורידה סטייט) יתארח אצל בנו – טומי (קלמסון), למשחק התשיעי ביניהם, כשהסיניור מוביל בסדרה 3:5. אנחנו מריחים פה הפתעה, או שזה פשוט משהו שאכלנו.

נבאדה – נברסקה (20). לקבוצה שרוצה לחזור לימי הזוהר של סוף העשור הקודם לא צריכות להיות בעיות מול 82 אלף צופים בבית במשחק הזה. מצד שני, קבוצה שרוצה ימי זוהר חייבת למצוא שם פחות מגוחך מקורנהאסקרס.

טרוי – ארקנסו (21). שתי מילים – דארן מק'פאדן, שאמור להאכיל את כולם אבק בדרך לזכייה בתואר. אנחנו מתכוונים להייסמן, כן?

ביילור – טי.סי.יו (22). הצפרדעים המקורננות (נשבעים לכם, לא המצאה שלנו), ידלגו ויקפצו מעל ביילור. הצפרדעים אמורים להיות הבויזי סטייט של העונה, אחרי סיום מוחץ בפוינסטיה בול על נורת'רן אילינוי בשנה שעברה, בניצוחו של המאמן גארי פאטרסון.

צפון קולורדו – הוואי (23). כמה שיאים עוד ישבור קולט ברנן, הק"ב של הוואי? התשובה לכך, כמו גם המרוץ הפרטי שלו להייסמן, יתחילו להתבהר במשחק הביתי הראשון של הלוחמים.

וובר סטייט – בויזי סטייט (24). עוד מועמד להייסמן, איאן ג'ונסון, ינסה לשחזר 25 ט"ד מעונה שעברה, שהסתיימה במאזן מושלם, וניצחון הירואי על אוקלהומה בפיאסטה-בול.

מונטנה סטייט – טקסס איי & אם. הגנת מונטנה סטייט יודעת שהתקפת ההאגיס השיגה 32 ט"ד בעונה שעברה דרך הקרקע. הם רק יכולים לקוות שזה לא יחזור על עצמו במשחק אחד. טקסס אולי לא כזאת מעניינת, אבל לבלות ערב בחיפוש אחרי חתימה של קולט מק'קוי עדיף על כל ערב נתון במונטנה.

מרשל – מיאמי (פלורידה). למיאמי יש היסטוריה, מצד שני על מרשל עשו סרט. יהיה חם.

ווייק פורסט – בוסטון קולג'. שתי יריבות מה-ACC שרוצות להיכנס לטופ 25.

ג'ורג'יה טק – נוטר דאם. מי תיפול חזק יותר, ג'ורג'יה טק בעידן פוסט קלווין ג'ונסון, או האירים בעידן פוסט בריידי קווין, ג'ף סמארג'יה ודאריוס ווקר? מאבק בין אחד ממאמני ההתקפה הגדולים של הליגה, שעוד לא הודיע מי הק"ב הפותח, לבין אחד ממאמני ההגנה הגדולים.

בעיות מין, מישהו?

עד כאן הסיקור השבועי למחזור הראשון. אנו מתנצלים מראש אם יש מביניכם שחושבים שהסיקור לא היה מקיף דיו, או לחילופין התעלם מקבוצות שאתם רואים בהן כקבוצות מפתח, פשוט השבוע הזה היה קצת חפוז, ותומר ממש היה חייב בירה. אם יש לכם שאלות, מענות, ת"ש, מין כלכלה (בעיקר מין) אנו נשמח לשמוע ונשתדל לענות גם כאן בתגובות וגם באופן אישי. בכלל נשמח לשמוע על עוד אנשים השותפים לשריטה (מי יודע, אולי נקים ביחד בית מחסה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully