וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד הגיי-אווה

30.8.2007 / 16:27

טייסון גיי השלים דאבל בריצות הספרינט באליפות העולם, אחרי שניצח ב-200 בזמן של 19:76 שנ'. אברבוך בגמר המוט, סיום דרמטי ברוחק

קופץ המוט אלכס אברבוך הוא הישראלי הראשון והיחיד שעלה לגמר באליפות העולם באתלטיקה קלה באוסאקה. אברבוך עבר היום (חמישי) גובה של 5.65 מטרים, חמישה ס"מ פחות משיאו העונתי, בניסיון הראשון. הקפיצה הבטיחה לו את העלייה לגמר.

אלוף אירופה ומדליסט הכסף מאליפות העולם ב-2001 ישתתף ביום שבת בגמר השלישי (באליפות העולם) בקריירה בקפיצה במוט. בכל מקרה, את הקריטריון האולימפי לבייג'ינג הבטיח אברבוך מוקדם יותר במהלך הקיץ, כשקפץ פעמיים לגובה של 5.70 מטר. הישגו של אברבוך מצוין, וגם בגיל 33 מוכיח הקופץ הישראלי שהוא משתייך לצמרת העולמית.

המשתתפים בגמר הקפיצה במוט שיתקיים בשבת: אלכס אברבוך, דני אקר, טים לובינגר וביורן אוטו (גרמניה), סטיבן הוקר (אוסטרליה), איגור פבלוב וייבגני לוקיאננקו (רוסיה), בראד ווקר (ארצות הברית), רומיין מניל (צרפת), מקסים מזוריק ודניס יורצ'נקו (אוקראינה), פאביו גומש דה סילבה (ברזיל).

טייסון גיי לא עוצר

הגיבור של האליפות עד עכשיו הוא ללא ספק האצן האמריקאי, טייסון גיי, שהשלים דאבל בריצות הספרינט, אחרי שזכה גם בגמר ל-200 מטר. גיי לא התרגש מהתחרות מול בן ארצו וואלאס ספירמון ויוסאין בולט הג'מייקני, ונעצר רק על ידי הרוח הנגדית, שמנעה ממנו לקבוע שיא אישי. בסופו של דבר, גיי עצר את השעון בשיא משחקים חדש של 19:76 שניות, כדי לזכות במדלית הזהב השנייה שלו באליפות, כנראה שגם לא האחרונה (ירוץ בשליחים). יוסאין בולט מג'מייקה סיים שני (19:91 שנ') ואילו ספירמון שלישי (20:05 שנ').

הגמר השני על המסלול הערב היה בריצת ה-400 משוכות לנשים. שיאנית העולם, יוליה פצ'נקינה הרוסיה, לא הצליחה לשחזר את שיאה המדהים בשנים האחרונות. הפעם זה איפשר לג'אנה רוולינסון האוסטרלית, שרק חזרה להתחרות לאחרונה מחופשת לידה, לנצח בזמן של 53:31 שנ'. יוליה נוסובה סיימה שניה עם53:50 שנ' ואנה יסיין הפולניה זכתה בארד (53:92 שנ') השני של פולין במקצוע הזה באליפות.

סיום דרמטי בקפיצה לרוחק

תחרויות הקפיצה לרוחק סיפקו מאז ומתמיד את הרגעים הדרמטיים של אליפות העולם, והקהל באוסאקה נהנה מהמשכיות נהדרת, הפעם בכיכובם של שלושה קופצים: אירווינג סלאדינו מפנמה, דוויט פיליפס מארצות הברית ואנדרו האו האיטלקי.

זה התחיל בקפיצה הראשונה של פיליפס, אלוף העולם מהלסינקי, שניתר ל-8.30 מ' ורץ להשוויץ. אירווינג סלאדינו הפנאמי, ששולט במקצוע הזה בשנה האחרונה בזירה הבינלאומית, הישווה את התוצאה של פיליפס ועשה מהפך בסיבוב השלישי עם קפיצה מדהימה ל-8.46 מ'. סלאדינו הוביל עד לסיבוב האחרון, שבו "התפוצץ" אלוף אירופה האיטלקי אנדרו האו, עם שיא לאומי של 8.47 מ'. חשבתם שזה נגמר? ממש לא. לסלאדינו נותרה הקפיצה האחרונה בתחרות, וכמו ווינר אמיתי הוא ניתר למרחק מדהים של 8.57 מ' שהיה שווה לו מדליית זהב ושיא מרכז אמריקאי חדש.

דרמה נוספת התרחשה בזירת יידוי הפטיש, שם התקיים הגמר לנשים. בטי היידלר הגרמניה קבעה תוצאה של 76.74 מ'. באותו הרגע זה נראה מספיק לתואר, אלא שייפסי מורנו הקובנית התעוררה בנסיונה האחרון ויידתה את הפטיש למרחק דומה. למזלה של הגרמנייה, מורנו הייתה רחוקה ממנה בשני שנטימטרים בלבד, והסתפקה במדליית הכסף. ז'אנג וונשיו הסינית סיימה שלישית (74.39 מ').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully