וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבים על אי בודד

שגיא ניר

1.9.2007 / 9:31

שחקני ה-NBA של ליטא, טורקיה וסגנית אלופת אירופה גרמניה יובילו את בית ג' באי פלמה דה מאיורקה. צ'כיה תנסה לתפוס גם היא גרגר

האי פלמה דה מאיורקה יארח את בית ג' של אליפות אירופה, ובשבוע הראשון יטיילו בו כוכבי NBA כמו דירק נוביצקי, שאראס והיידט טורקוגלו. עכשיו לכו תנסו לשכנע אותם לשחק כדורסל במקום להשקיף על הנוף בחוף עם איזה קוקטייל צונן.

ועכשיו ברצינות: בית ג' כולל שלוש נבחרות שלא נופתע אם יגיעו עד הסוף, גרמניה, ליטא וטורקיה, ועוד אחת שתגיד תודה אם תסיים עם ניצחון – צ'כיה. המשחק בין גרמניה וליטא, ביום השלישי של האליפות, כבר צפוי להיות מעדן כדורסל של ממש.

פיב"א שינתה השנה את שיטת המשחקים באליפות. השלב הראשון יכלול ארבעה בתים של ארבע קבוצות כל אחד, כאשר שלוש הראשונות מבתים א' וב' ובתים ג' וד' תשחקנה בשלב הבא בשני בתים בני שש קבוצות כל אחד, כשהן גוררות את התוצאות ביניהן מהבית המוקדם. שתי הראשונות בכל אחד משני הבתים החדשים תעלנה לחצי הגמר. הגמר ייערך ב-16 בספטמבר במדריד.

גרמניה – נוביצקי ועוד ארבעה

המטרה:

כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף הגרמנים מנצחים, אמר פעם גארי ליניקר, והמשפט הזה תקף לאחרונה גם בכדורסל. ארבע האחרונות.

המפתחות:

אם בדאלאס מאבריקס לא מתביישים לחיות או למות בהתאם למצב הרוח של דירק נוביצקי, אז גם גרמניה יכולה. הסופרסטאר, שמקפיד לפקוד כל אליפות בה משתתפת נבחרתו, לקח אותה בסרביה 2005 עד הגמר. עם קצת עזרה מידידים, ובריאות תקינה, זה יכול לקרות שוב.

נעדרים בולטים: אין

ההבטחה: זה המקום להגיד שגרמניה היא נבחרת ולא הצגה של איש אחד.

המאמן: דירק באוארמן, 50.

מאמן את הנבחרת מאז 2003, והעונה ידריך את באמברג אחרי שעבר כבר באוסטנד הבלגית ופטראס ודפני מיוון. באליפות הזו, גם ההצלחה שלו תלויה בנוביצקי.

היסטוריה: זוהי האליפות ה-19 בה משתתפת גרמניה, שזכתה באליפות ב-1993. את האליפות הקודמת סיימה גרמניה רק בגמר, בו הפסידה ליוון.

ליטא – שובו של הקאמבק

המטרה:

אחרי הזכיה המרשימה ב-2003, איכזבה ליטא באליפות הקודמת, וסיימה רק במקום החמישי. הפעם, עם הסגל הכי חזק שהיא יכולה להביא לספרד, הנבחרת בצהוב-ירוק שוב חולמת על הטופ.

המפתחות:

שאראס חזר מפרישה זמנית מהנבחרת כשהוא רעב לכדור, דריוש סונגאילה ישמח להותיר סוף סוף חותם משמעותי באליפות אירופה, ויחד עם "האירופיים" רמונאס שישקאוסקאס, רוברטאס יאבטוקאס וארווידאס מצ'יאוסקאס יש לליטא חומר שביום טוב שווה אליפות אירופה.

נעדרים בולטים: שאוליוס שטומברגאס (פרש מכדורסל), זידרונאס אילגאוסקאס (לא מופיע בנבחרת)

ההבטחה: לינאס קלייזה. הפורוורד של דנבר נאגטס, צריך להיות הדבר הבא בנבחרת הקצת מזדקנת של ליטא. זה הזמן להתחיל.

המאמן: רמונאס בוטאוטאס, 43.

היסטוריה: ליטא השתתפה עד כה בשבע אליפויות אירופה, זו תהיה השמינית. אלופת 1937 ו-1939 עשתה את זה גם בעידן החדש, ב-2003.

טורקיה – האימפריה עוד תחזור

המטרה:

בורסות ההימורים תשים את הז'יטונים על יוון, ספרד, ליטא, גרמניה ואולי אפילו סרביה. אולי זוהי ההזדמנות של הנבחרת הטורקית, שקיבלה בחזרה את שני כוכבי ה-NBA שלה, להתגנב אל הפודיום.

המפתחות:

מחמט אוקור והיידט טורקוגלו לא שיחקו באליפות העולם ביפן, אבל יחברו לטורקי השלישי שמשחק ב-NBA, ארסן איליאסובה, כדי להוביל את החבורה הוותיקה, שכוללת את סרקאן ארדוגאן, איברהים קוטלואי וקאיה פקר. האימפריה (העות'מנית) עוד תחזור?

נעדרים בולטים: מירסאד טורצ'אן, חוסיין בשוק וקרם טונצ'רי (לא זומנו)

ההבטחה: סנק אקיול. הגארד הצעיר סומן ככוכב הבא של טורקיה כבר מגיל 15, אלא שההתאקלמות שלו בגילאי הבוגרים קשה בינתיים. לא משהו שהופעה מרשימה אחת באליפות אירופה לא תוכל לתקן.

המאמן: בוגדאן טאנייביץ', 60.

המאמן הותיק, שקיבל הקיץ את האלופה פנרבחצ'ה-אולקר, ינסה לרקוח נוסחה מנצחת מהסגל המגוון שלו.

היסטוריה: ההופעה במדריד תהיה ה-19 של טורקיה באליפויות אירופה. ב-2001 היא סיימה במקום השני, שיאה עד היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

צ'כיה – תרנגולת מחפשת גרגר

המטרה:

צ'כיה מגיעה לאליפות אירופה אחרי 8 שנים, וגם היא יודעת שעליה לשלב הבא תהווה הפתעה גדולה. אבל יש מי שאומר שבלי אמונה צסק"א לא היתה אוכלת אותה.

המפתחות:

ז'ירי וולש ממלאגה ולובוש בארטון מבדאלונה נחשבים כבר שנים לשחקנים בדרג הגבוה של אירופה, אלא שפרט למשכורות שלהם היכולת לא ממש מושכת למעלה, ודאי לא ברמת הנבחרות. ועדיין, הסגל האלמוני שסביבם תלוי בהם על מנת לא לסיים את האליפות לא רק מוקדם, אלא גם בטעם רע.

נעדרים בולטים: אין

ההבטחה: צ'כיה לא תזכה באליפות אירופה. מילה שלנו.

המאמן: זדנק האמל, 60.

היסטוריה: צ'כוסלובקיה המאוחדת היתה אחת מאריות אירופה, אלא שמאז נפילת החומה צ'כיה שיחקה רק באליפות אירופה אחת, ב-1999. הנה ההזדמנות השניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully