וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם מתרוממת לגובה

29.8.2007 / 15:54

אלוף עולם חדש על מזרן הקפיצות, שלושה גמרים צמודים על המסלול ושוב טייסון גיי, העירו את אליפות העולם באתלטיקה מתרדמת

יומה החמישי של אליפות העולם באתלטיקה קלה פיצה על הימים המשעממים יחסית, שחווינו מאז גמר ה-100 מטרים בין טייסון גיי לאסאפה פאוול ביום ראשון.

אחת התחרויות האטרקטיביות באוסאקה עד עכשיו התקיימה על מזרן הקפיצות, עם גמר הגובה לגברים. אלוף העולם, סטפן הולם השבדי, פתח את התחרות עם אחוזי הצלחה מושלמים בנסיונות הראשונים, כולל בקפיצה ל-2.33 מ'. קופצים נוספים שעברו את הגובה הזה היו ירוסלב ריבאקוב הרוסי והקפריסאי המפתיע יואנו קיריאקוס. דונאלד תומאס מהבהאמאס, שהחזיק בתוצאת השנה בעולם, אבל מעולם לא זכה בהישג משמעותי, היה האחרון לעבור את הגובה הזה בנסיון השלישי. בגובה של 2.35 מ', תומאס הפך לראשון לעבור את הגובה ועוד בנסיון הראשון. ריבאקוב ויואנו עברו בנסיונות הבאים והשאירו את הולם, שכשל שלוש פעמים, מחוץ לפודיום. תומאס, קופץ מוכשר ביותר בעל טכניקה ייחודית, חגג מדליה היסטורית לבהאמאס, שבדרך כלל שולחים לתחרויות הגדולות ספרינטרים מצטיינים. ריבאקוב הביא לרוסיה כסף וקפריסין חגגה כאמור את מדלית הארד.

על המסלול היה צמוד לא פחות. כמו במקרה של הגובה בגברים, גם גמר ה-100 משוכות לנשים היה אחד היותר איכותיים בשנים האחרונות. אמנם האלופה הצליחה לשמור על התואר שלה כשמישל פרי עצרה ראשונה את השעון ב-12:46 שנ', אבל זה היה כל כך צמוד. אלופת העולם לשעבר, פרדיטה פליסיאן הקנדית, סיימה שניה בזמן של 12:49 שנ' ודלורין אניס-לונדון הג'מייקנית שלישית (12:50 שנ').

גמר צמוד נוסף היה ה-400 מטר לנשים. בהיעדרה של סאניה ריצ'ארדס האמריקאית, הקרב היה פתוח לגמרי ובסופו של דבר לא פחות משלוש רצות ירדן מגבול 50 השניות. נובלין וויליאמס הג'מייקנית זינקה מצויין והובילה את הריצה עד ליישורת האחרונה, אלא שבפיניש היו אלה הבריטיות כריסטין אורוגו (49:61 שנ') וניקולה סאנדרס (49:65 שנ'), שקבעו שיאים אישים מדהימים והשאירו את וויליאמס (49:66 שנ') עם מדלית הארד.

מי שסיפק את הקינוח ליום זהה היה לא אחר מאשר טייסון גיי. האלוף החדש ב-100 מטר, נראה מצויין במקצה חצי הגמר שלו למרחק הכפול, והשאיר אותנו עם ציפיות גדולות לגמר ביום חמישי, אחרי שניצח בקלילות בזמן של 20:00 שנ'.

גם ב-1,500 הזהב הלך לאמריקאים

הריצה שסגרה את הגמרים של היום הייתה גמר ה-1,500 מטר לגברים. בשני העשורים האחרונים, הגמרים האלה הם על טהרת היבשת השחורה, אלא שתהליכי ההתאזרחות הקלים להם זכו חלק מהרצים האפריקאיים במדינות המערב, הפכו את הגמר הזה לאוניברסלי יותר. גם הזוכה, ברנרד לאגאט, רץ כיום תחת דגלה של ארצות הברית. לגאט הצליח לשמור את הכוחות שלו בצורה הטובה ביותר מבין מובילי הדבוקה ביישורת האחרונה, והקדים בסופו של דבר את חבריו הקנייתים, כשעצר את השעון בזמן של 3:34:77 דק'. אלוף העולם היוצא, ראשיד ראמזי מבחריין, סיים שני (3:35:00 דק') ואילו שדראק קוריר מקניה זכה במדלית הארד (3:35:04 דק').

יממה אחרי הקרב המסקרן בגמר זריקת הדיסקוס לגברים, הגיע תורן של הנשים. במקרה הזה לא היו נציגות למדינות הבאלטיות, ומי ששלטה באופן מוחלט הייתה הגרמניה הוותיקה פרנקה דיטש. הזורקת בת ה-39 שמרה על תוארה מהלסינקי עם תוצאה של 66.61 מ' והקדימה את דאריה פישצ'לניקובה הרוסיה (65.78 מ') ואת ירליס באריוס הקובנית (63.90 מ').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully