וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היום הכי עצוב בתולדות סביליה"

29.8.2007 / 10:42

סביליה עדיין המומה וכואבת על מותו של אנטוניו פוארטה, שהתמוטט במהלך משחק אחרי דום לב. נשיא היריבה בטיס: ”היום כולנו סביליה”

סביליה אבלה והמומה. מותו של קשר הקבוצה, אנטוניו פוארטה, שמת אמש (שלישי) לאחר ששכב מחוסר הכרה בבית החולים מאז יום שבת, השאיר את העיר בהלם. אלפים הגיעו לאיצטדיון ראמון סאנצ'ז פיחואן, כדי לחלוק כבוד אחרון לגיבורם, ופינת הזיכרון שהוצבה לכבודו התמלאה חיש מהר בצעיפים, זרי פרחים ונרות זיכרון. אוהדי היריבה העירונית המושבעת ריאל בטיס, הפגינו סולידריות עם כאבה של סביליה, והצטרפו לאוהדי הקבוצה במסע הלוויה.

"היהלום שלנו עזב אותנו"

הטרגדיה, כמובן, היא מעבר לאובדן הספורטיבי. פוארטה, שהותיר מאחוריו חברה שהייתה בחודש השמיני להריונה, היה גם אחד השחקנים האהובים בקבוצה. חברו לקבוצה, מונצ'י, ייבב בבכי והתקשה להאמין. "זה היום הכי קשה בהיסטוריה של הקבוצה", סיפר, "היהלום שלנו עזב אותנו".

"זהו עצב גדול לכולנו", אמר המנהל המקצועי של ריאל בטיס, היריבה המושבעת של סביליה, "קשה להאמין שילד בן 22 - ספורטאי, בריא, חזק, שעבר את כל הבדיקות הרפואיות - נעלם בדקה אחת. אנחנו יריבים ספורטיביים, אבל ביום כזה כולנו סביליה".

כזכור, הקשר הספרדי הבינלאומי, התמוטט ביום שבת במשחק קבוצתו נגד חטאפה באיצטדיון ראמון סאנצ'ז פיחואן בסביליה, לאחר שסבל משני אירועי דום לב. פוארטה התמוטט בפעם הראשונה בדקה ה-35. לאחר שיוצב מצבו, הוא קם על רגליו והובל לחדרי ההלבשה, שם עבר אירוע שני. כשהוא מונשם ומחוסר הכרה נלקח לבית החולים, שם שכב שלושה ימים במצב קריטי. הרופאים טענו כי יש מקום לתקווה, לאחר שמצבו התייצב, אולם במהלך היום חלה הרעו במצבו וגופו בגד בו.

"זה רגע מאוד קשה בשביל כולנו. אני מקווה שאוכל לדבר יותר מאוחר, אבל כעת אני פשוט לא מסוגל", אמר נשיא סביליה חוסה מריה דל נידו כשהוא מזיל דמעות.

"הוא היה כדורגלן נהדר והיה נכון לו עתיד מזהיר", הצהיר חואקין קאפרוס, מאמן אתלטיק בילבאו, שאימן בעבר את פוארטה בסביליה.

בעקבות מותו בטרם עת של הקשר הספרדי, משחק הגומלין של סביליה במוקדמות ליגת האלופות, שהיה אמור להיערך ביוון נגד א.א.ק אתונה נדחה לשלושה בספטמבר. לעומת זאת, משחק הסופרקאפ האירופאי של הקבוצה מול מילאן, ייערך ביום שישי כמתוכנן.

אנטוניו פוארטה, 2007-1984

פוארטה בן ה-22 נולד ב-23 לנובמבר 1984. הוא גדל במחלקות הנוער של המועדון האנדלוסי וקודם לקבוצה הבוגרת של בשנת 2004. מנצ'סטר יונייטד, ארסנל וריאל מדריד הביעו התעניינות בשחקן שהרשים בסביליה, עימה זכה בשני גביעי אופ"א ברציפות, בגביע המלך הספרדי וכן בסופרקאפ האירופי. הוא גם רשם הופעה אחת במדי נבחרת ספרד.

פוארטה הפך לגיבור ויקיר המועדון לאחר שכבש שער יוצא דופן במשחק הקבוצה נגד שאלקה הגרמנית, שהבטיח את מקומה בגמר גביע אופ"א בעונת 2005/6. בגמר כזכור, ניצחה הקבוצה מאנדלוסיה 0:4 את מידלסברו האנגלית וזכתה לראשונה בגביע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

באמצע המגרש, באמצע החיים (עוזי דן, "הארץ")

* סמואל אוואראג'י, שחקן נבחרת ניגריה, התמוטט על המגרש בדקה ה-80 במשחק מוקדמות גביע העולם נגד אנגולה באוגוסט 1989, ומת. הסיבה: דום לב

* דייויד לונגהרסט, שחקן יורק סיטי, התמוטט על המגרש בעת משחק ליגה בספטמבר 1990, ככל הנראה בגלל מום בלב

* וואהיב ג'בארה, שחקן הפועל טייבה, התמוטט על המגרש בגלל התקף לב במשחק הליגה הלאומית נגד בני יהודה באפריל 1997 והלך לעולמו

*מרסיו דוס סנטוס, שחקן ברזילאי מדפורטיבו וואנקה הפרואנית, חש ברע כשירד ממשחק ליגה באוקטובר 2002 בו הבקיע שער ניצחון. תוך כמה דקות התברר שעבר אירוע לב וכמה שעות אחר כך הוא מת

* מארק ויויאן פו התמוטט במהלך משחק של נבחרת קמרון נגד קולומביה בליון במסגרת גביע הקונפדרציות ביוני 2003, ומת כמה שעות אחר כך. בניתוח שלאחר המוות התברר כי החדר הימני בלבו היה מוגדל

* מיקלוש פהר, שחקן נבחרת הונגריה ובנפיקה ליסבון, התמוטט בינואר 2004 על המגרש בגימראייש מול ויטוריה, אחרי שעבר דום לב. כעבור כמה שעות הוכרז מותו

* סרג'יניו, בלם סאו קייטאנו הברזילאית, התמוטט על המגרש בגלל דום לב באמצע משחק ליגה נגד סאו פאולו באוקטובר 2004, ומת בדרך לבית החולים

* הוגו קוניה הפורטוגלי, שחקן יוניאאו לייריה, התמוטט בגלל דום לב במהלך משחק אימון של קבוצתו ביוני 2005 ומת על המגרש

עדכון ראשון: 28.8, 17:42
עדכון אחרון: 29.8, 10:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully