וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולה השיג כל דבר לו כדורגלן יכול לקוות"

28.8.2007 / 10:21

אחרי 11 שנים במדי מנצ'סטר יונייטד, שער ניצחון בגמר הצ'מפיונס והפיכה לאגדה באולד טראפורד, אולה גונאר סולשיאר פרש

חלוץ מנצ'סטר יונייטד ונבחרת נורבגיה, אולה גונאר סולשיאר, פורש מכדורגל. השחקן בן ה-34 מיעט לשחק בשנים האחרונות בגלל פציעות חוזרות ונשנות בברכו ואלו גרמו לו להגיע להחלטה.

סולשיאר הצטרף ליונייטד ב-1996 תמורת 1.5 מיליון ליש"ט שעשו דרכם לקבוצתו הקודמת, מולדה. ב-366 הופעות במדי השדים האדומים כבש 126 שערים ובמהלך השנים הפך לאחד מאהובי הקהל באולד טראפורד וזכה לכינוי ולשלטים 20legend, שכמובן בנויים ממספרו (20), שמו (ole) והמילה legend (אגדה). הוא גם מכונה "הרוצח בעל פני התינוק".

השער החשוב ביותר בקריירה של החלוץ הנורבגי הגיע בגמר ליגת האלופות ב-1999 מול באיירן מינכן, אז כבש את שער הניצחון של קבוצתו בדקה ה-90 בדרך לטרבל מופלא. בעונה שעברה עשה מיני קאמבק עם כמה חודשים ללא פציעה ו-11 שערים, שחלקם הגדול סייע לקבוצה לזכות באליפות אנגליה אחרי השנתיים בהן שלטה צ'לסי.

משחקו האחרון היה מול אותה צ'לסי, בגמר הגביע בעונה שעברה, אז נכנס כמחליף. סולשיאר כבר העביר שעות אימון במחלקות הנוער והילדים של המועדון, מונה לשגריר מטעמה של הקבוצה ולא מן הנמנע שיישאר במסגרת המועדון או שיפתח בקריירת אימון.

"יוכל להסתכל אחורה על 11 שנים פנטסטיות"

"אני רוצה להודות למאמן אלכס פרגוסון, לצוות המקצועי ולצוות הרפואי ויותר מהכל לאוהדים", אמר היום סולשיאר לאתר הרשמי של הקבוצה.

אביו של השחקן, אויבינד הוסיף: "הוא היה רוצה להמשיך לשחק וקיווה לחזור לכשירות מלאה, אבל משהו קרה לו בברך, משהו שגרם לכך שהוא לא יוכל להמשיך לשחק".

מאמן הקבוצה, אלכס פרגוסון אמר: "סיום הקריירה הוא יום עצוב עבור כל אחד. במקרה של אולה, הוא יוכל להסתכל אחורה על 11 שנים פנטסטיות. הוא השיג כל דבר ששחקן יכול לקוות להשיג. היא שירת נאמנה את המועדון ותמיד היווה מודל למקצוענות ולאחריות. אני מקווה שהוא ימשיך ויהיה מאמן כדורגל טוב".

יושב ראש המועדון, דייויד גיל: "אולה העניק לנו כמה רגעים בלתי נשכחים. אף אחד לא ישכח את שער הניצחון שלו מול באיירן מינכן, אבל יותר מכך נזכור לו את המסירות ואת ההתנהגות המקצוענית שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully