וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוזון: "האוהדים לא יקבעו לי איך לנהל את הכדורגל"

לי בוץ

27.8.2007 / 23:11

אבי לוזון פתח את סבב הפגישות שלו עם אוהדי קבוצות וניהל דיון עירני עם אוהדי מכבי ת"א. עוד מהיו"ר: "העונש שספגה מכבי - מוגזם"

הפגישה הראשונה של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, עם נציגי אוהדים התקיימה הערב מול כ-50 מאוהדי מכבי ת"א, שניהלו דיון סוער עם היו"ר בו נטלו חלק גם דובר ההתאחדות גיל לבנוני, סמנכ"ל ההתאחדות רותם קמר, יו"ר מכבי ת"א רוני מאנה והמנכ"לית תמי פרידמן, כשהשניים האחרונים עזבו במהלך הדיון לטובת החתמת הספרדי ג'ונתן. כניסה של כלי התקשורת לדיון עצמו נאסרה.

בתחילת הדיון פירט לוזון על החוק החדש למניעת אלימות אותו מנסה ההתאחדות להעביר בממשלה. מיד כשסיים לדבר, הוא הותקף בשאלות נוקבות על המשחק ללא קהל בו נענשה מכבי ת"א בעקבות כוס השתייה שנזרקה על שוער מ.ס. אשדוד. האוהדים דרשו מלוזון לערוך השוואה לעומת העונש הקל יחסית שספגה הפועל ת"א בעונה שעברה כשאוהדיה השליכו רימון הלם אל כר הדשא והיו"ר ענה: "בתקופה ההיא היה לדיינים שיקול דעת לגבי חומרת הענישה, אך מאז שהחלה הליגה אין להם שיקול דעת וכל עבירה כזו מחייבת עונש רדיוס. גם אני חושב שהעונש שמכבי קיבלה מוגזם, אבל אין לי סמכות לקבוע את החלטות בית הדין".

לוזון הוסיף ועדכן את האוהדים שהחל מהיום הענישה של בית הדין לגבי כל הקבוצות תהיה אחידה, כשעבירה ראשונה של זריקת חפצים, אבוקות, או קריאות גזעניות עבירה ראשונה "תזכה" את הקבוצה בעונש רדיוס, עבירה שנייה תהיה שווה שני רדיוסים ואילו עבירה שלישית תעלה לקבוצה בשלושה משחקי רדיוס, קנס והפחתת נקודות בפועל.

האוהדים טענו כי העונשים הנ"ל יפחיתו את כמות המינויים. "יותר משתלם לא לקנות מנוי ולחכות לראות איזה משחקים יהיו ואז לקנות כרטיסים בודדים", הבהיר אחד האוהדים, "השיטה תהרוג את הכדורגל בארץ". עוד התלננו הצהובים על הפיכתם של אוהדי הכדורגל לאזרחים סוג ב' וטענו כי לדעתם מדובר בעונשים מחמירים שפוגעים בחופש הביטוי ובעקרונות הדמקורטיה.

לוזון נשאל מדוע לא שותפו האוהדים בדיונים על החוקים, וענה: "האוהדים לא יקבעו לי איך לנהל את הכדורגל, הם יתיישרו לפי החוקים שאנחנו נקבע". לוזון הצהיר שבכוונתו לבצע את הפיילוט להוצאת השוטרים מהיציעים בבלומפילד ובקרית אליעזר במטרה למנוע עימותים בין הקהל לשוטרים ואף הזמין נציגי אוהדים לדבר איתו באופן שוטף על בעיותיהם במכבי ת"א.

לפני שעזב, הבהיר מאנה את עמדתו לאוהדים: "מאז שלוזון בתפקיד רואים שיש שינוי משמעותי ביחס למכבי. אני בטוח שהוא יעשה הכל כדי למנוע אפליה של הקבוצה בבית הדין של ההתאחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully