וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה מסתפקת במקום השלישי

27.8.2007 / 7:51

לפי מקורביו, יעקב שחר הבין כי לא יוכל להתחרות על האליפות, לא מתכוון לפגוע במעמדו של המאמן, שמעוניין בחלוץ במקום קולאוטי

שעות ספורות לאחר ההפסד השני ברציפות של מכבי חיפה בליגה, נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, הבהיר למקורביו כי הוא לא מתכוון לערוך שינוי משמעותי בקבוצה. בסביבתו של שחר טוענים כי הוא אמר בימים האחרונים: "אני מבין שלא נוכל לזכות באליפות. אהיה מרוצה אם נצליח להתמודד בכבוד על התואר". למרות השמועות על מתיחות בין השניים, שלשום, לאחר ההפסד, שוחח שחר עם המאמן רוני לוי, שמעמדו בקבוצה איתן. לשחר אין כוונה לפטר את המאמן והוא הבהיר זאת ללוי. שחר אמר עוד כי הוא עומד מאחורי המאמן בכל צעד שלא יעשה. בקבוצה הסבירו כי אין מדובר במתיחות, אלא במחלוקת בנוגע להחתמת חלוץ זר. בקבוצה טוענים כי השניים ניהלו פגישת עבודה שגרתית. הפגישה הזאת היא אכן לא הפגישה הראשונה בין השניים בשבועות האחרונים, וכנראה גם לא האחרונה בתקופה הקרובה.

בסביבתו של המאמן הזכירו הבוקר כי לוי ניצח בעבר 11 משחקים ברציפות והביא שלוש אליפויות. "כששחר שיחרר את אלון מזרחי, הוא החתים את רונן חרזי וויקטור פאצ'ה, כשאיגביני יעקובו שוחרר, עידן טל ואליניב ברדה החליפו אותו. העונה, אף אחד לא הביא חלוץ מחליף ראוי לקולאוטי", הסביר גורם במועדון. על פניו, דומה שהעונה חיפה לא תוכל להיאבק על כל התארים. כפי שהובהר קודם לכן, שחר בהחלט עשוי להסתפק במאבק על האליפות, ולא באליפות עצמה. "כנראה ששחר מאמין שחלוץ לא יפצח את התקציב הגדול של בית"ר ירושלים. אז הוא מעדיף לסיים במקום השלישי עם תקציב מאוזן, מאשר במקום השני עם מיליון וחצי דולר פחות", אמרו במועדון.

מה יהיה עם הצעירים?

בשבועות האחרונים נרמז בכלי התקשורת כי שחר "הנחית" על לוי את שחקני הרכש, מבלי לשאול אותו. מתברר כי שחר הציע ללוי שני שחקנים, לוקאש סורמה ופאוליניו, שלגבי הראשון סוכם מראש שיוכל להשתחרר בכל עת מבלי לקבל את שכרו השנתי.
לגבי הקשר הפולני, הוא הוצע לקבוצה באמצעות סוכן השחקנים ושחקן העבר של הקבוצה, רדוסלאב מיכאלסקי, שהבהיר לשחר שעליו להחליט במהירות האם לקלוט אותו. הנשיא התרשם מהרזומה של השחקן, ששימש כקפטן לגיה וארשה, החליט להחתימו, אבל הבהיר למאמן שאין לו מה לדאוג. "במידה ותרצו לחתוך אותו, נסתדר", הבהיר מיכאלסקי לשחר. מיכאלסקי, כצפוי, קיבל אתמול הודעה שהשחקן משוחרר.

התעלומה הגדולה ביותר היא הקשר הברזילאי פאוליניו. הקשר הוצע לקבוצה על ידי סוכן שחקנים מחו"ל, ומאוחר יותר הגיע לקבוצה באמצעות הסוכן פיני זהבי. שחר כבר הבהיר ללוי בעבר שהוא מודע לעובדה שלפאוליניו ייקח זמן להתאקלם בקבוצה. כך או כך, השניים מאמינים שחאבייר דירסאו ששוחרר אולי טוב לטווח הקצר, אבל לא לטווח הארוך. "בסיום העונה", אמרו בקבוצה, "כולם יראו מיהו פאוליניו האמיתי".

האכזבה של לוי העונה היא בעיקר מחלק מהשחקנים הצעירים. אחרי המשחק אתמול, התברר כי ליאור רפאלוב, מאור מליקסון ושלומי ארבייטמן כבר אינם מועמדים לפתוח בהרכב הראשון. עד המשחק הבא, מול מכבי פתח תקוה, יוחלט מי מהם יישב על הספסל. אבל זאת לא הנקודה. לפני ימים ספורים לוי ביקש משחר לצרף חלוץ, אך הנשיא ענה לו: "יש לך את תומר חמד ואושרי גיטא, הם חלוצים טובים. תסתדר איתם". לוי ניסה להסביר כי השניים לא יוכלו לסחוב את הקבוצה לבד למירוץ על האליפות, ויש למצוא חלוץ ברמה גבוהה. שחר סירב, ומאז השניים לא שבו לדון בנוגע לחלוץ. "שחר הבין שחלוץ זה לא מה שיעשה את הקבוצה טובה יותר, והוא טיפוס עקשן", אמר אחד ממקורביו.

הכל תלוי בשחר, ובקטן

אז מה צפוי עד חודש ינואר? פיטר מסיללה, שנחת בארץ אתמול יחתום על חוזה ארוך טווח, ככל הנראה לשלוש שנים, והוא צפוי לשחק בעמדת הקשר השמאלי, ובמידת הצורך כמגן. מה הסיכוי שמסיללה יושאל וחלוץ זר יחתום בקבוצה? "הכל תלוי בשחר", אומרים בקבוצה. "אבל כל עוד זה תלוי בו, נראה שיניב קטן יהיה השחקן המשמעותי ביותר העונה בשפיץ של מכבי חיפה".

היום (שני) זכו השחקנים ליום חופש. מחר לא תקיים הקבוצה אימון בוקר, אלא אימון אחד בערב. במועדון טוענים כי הבלם אלון חרזי עשוי להשתלב במהלך העונה הצוות המקצועי של מכבי חיפה. הדבר תלוי ברצונו של השחקן וכפוף לשיקולים מקצועיים של המאמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully