וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו מתאים לאמן את מכבי ת"א?

26.8.2007 / 13:31

כותבי וואלה! ספורט מנסים לאתר את המועמד המתאים לרשת את אלי כהן, מאמן שיכול לעצור את הסחרור ולהביא את השקט המיוחל

גיא לוי? (חמי אוזן)

אם אתם עיתונאים שמחפשים אקשן או סתם שונאי מכבי תל אביב שנהנים מכל טעות של עוז יפרח, גיא לוי הוא אכן המועמד המתאים. אלי כהן הסתכסך והחרים כמעט כל כלי תקשורת אפשרי? גיא לוי עולה עליו והוא הוכיח את זה מעבר לכל ספק באליפות אירופה לנבחרת צעירות, שם הוא הצליח להשניא את עצמו כמעט על כולם. אלי כהן הצטייר בעיניכם כדמות חשדנית, חתרנית, שעוסקת רוב היום בפוליטיקה זולה ופארנויית מקורבים? גיא לוי הוא כבר המאסטר בעניין, פרטים אצל דרור קשטן, ראובן עטר, לואיס פרננדס ומי לא בעצם. אלי כהן הכניס את המערכת לסחרור ומנע ממנה את השקט שהיא כל כך צריכה? גיא לוי עדיין יכול ללמד אותו כמה דברים בעניין, יעידו וודאי הקדנציות המוצלחות וההרמוניות שלו בהפועל חיפה, צפרירים חולון ואפילו בני יהודה.

גיא לוי הוא בדיוק מה שנחוץ לכלי התקשורת: עוד עמדת כוח מול נמני בקבוצה, עוד ראש לגוף התלת ראשי הזה, עוד מקורבים, עוד ספינים, עוד רעש, עוד תככים, עוד טורים של אבא גברי, עוד עימותים ילדותיים עם ניר לוין. או בקיצור: כל מה שמכבי תל אביב לא צריכה עכשיו.

מוטי איווניר? (פז חסדאי)

כבר עתה ברור שהמאמן הבא של מכבי ת"א לא יהיה איש מקצוע בכיר שראוי לתפקיד מחייב שכזה, אלא ברירת מחדל (גיא לוי), הרע במיעוטו (ניר לוין), מאמן מובטל (מוטי איווניר) או סתם אחד שלקבוצתו לא אכפת להיפטר ממנו (פרדי דוד, אלי גוטמן וגיא לוי). בכל מקרה, מדובר יהיה בבחירה מביכה. כנראה שזה מה שמגיע להם.

מה שהקבוצה החולה הזו צריכה עכשיו, זה אופטימיות. דרושה (בדחיפות) אישיות סוחפת שמסוגלת לשקם את ההריסות, להרים את השחקנים מהקרשים ולהעניק להם ביטחון. לצערם של האוהדים, לא נראה שמישהו מהמועמדים הללו, שסובלים מדימוי בעייתי, מסוגל לעשות את זה. גיא לוי הושמץ על ידי התקשורת רק לפני חודשיים, חוסר הכרזימתיות של ניר לוין העיפה אותו מהיריבה האדומה, גביע הטוטו עם הרצליה הוא עדיין לא סיבה מספקת כדי להעסיק את פרדי דוד, ועל גוטמן אין בכלל מה לדבר. נשאר איווניר.

כן, איווניר, אותו מאמן בינוני שהוריד את הפועל נצרת עילית ליגה. למה דווקא הוא? כי בניגוד לשאר המועמדים, הוא עוד לא שרוף. הרזומה שלו עוד לא גדוש בכישלונות, התדמית שלו היא לא פחדנית, היומרות שלו הן רק לווינריות, וחשוב מכך, איווניר הוא המועמד המכביסט היחידי, אחד שחש מחויבות למועדון ולאוהדים, יודע מה המשמעות של התפקיד ואילו סטנדרטים נדרשים ממנו. כאמור, הרע במיעוטו.

ניר לוין? (דוד רוזנטל)

ניר לוין הפך בשנים האחרונות לסוג של נהג מונית. מהמאמנים שיושבים בצד ומחכים לקריאה: "מי פנוי בקרית שלום? לקוח מחכה בוולפסון, מי יכול להגיע?". הקריאה התורנית מגיעה מהקבוצה שנתנה לו את הרשיון למונית, זו שבספטמבר 2000 שתתה אותו מצפרירים חולון במחזור השלישי.

קשה להאשים את לוין על האופורטוניזם שפיתח. הוא יושב בצד, צמא לעבודה ורוצה לעמוד על הקווים. אבל התיוג שלו כשיפוצניק סותם חורים לא טוב לקריירה שלו, בה הוא כבר הופך לשייע פייגנבוים מינוס הדרמות והמימיקה. לוין הוא לא מאמן שבונה, הוא מאמן שמקבל מוצר מוכן ומנסה לייצר ממנו את המיטב. ומילא לוין, הוא ימשיך להסתובב על קרוסלת ליגת העל גם אחרי העונה הנוכחית. אבל למכבי תל אביב, קבוצה שמחפשת מישהו שיתווה תוכנית לטווח ארוך נוסח אברהם גרנט ב-1991, זו תהיה החתמה ממש הרסנית, שכרגיל – לא תוביל אותה לשום מקום.

לוין שרד שנתיים במכבי תל אביב, הקבוצה האחרונה בשורותיה בילה יותר מעונה אחת. המאזן שלו: שני גביעים, השפעה שולית על מאבקי הצמרת וכדורגל משוחרר רק כשזה כבר לא קובע. אם לוין אכן יגיע למכבי תל אביב, ספק גדול אם נראה ממנו את השביעייה שהשחיל לבית"ר או את השלישייה מהדרבי של סוף השנה שעברה. רוב הסיכויים הם שהכדורגל של מכבי תל אביב ימשיך להיות עייף, משעמם, חסר דרך ותכלית, ושבתום העונה הוא שוב יישב לו בעמדת הפרשן, עד שיקבל את הקריאה המוכרת: "מי פנוי ב...?"

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

פרדי דוד? (אביעד סגל)

אמצע חודש מאי. אלפי אוהדי מכבי תל אביב חוגגים בגני יהושע את הדאבל. ראשונים עולים לבמה השחקנים האמיצים, בראשות עוז יפרח, אורי שטרית ושרן ייני, מכוכבי העונה המושלמת. כמעט אחרון, לפני גלריית חברי ההנהלה, נקרא לבמה מאמן הקבוצה, פרדי דוד, שעולה עם דגל צהוב כחול בידו לקריאות קצובות של האלפים. רוני מאנה מחייך לאבי נמני מאחורי הקלעים ולוחש: "הוא בדיוק הבן אדם שהיינו צריכים".

אין ספק, הכריזמה של דוד, שזכורה עוד מהימים בהם הצליח להשתלט על המחנאות בהרצליה והכוכבים הגדולים בקבוצה, היא שעמדה לעזרתו העונה. ראו שהניסיון מול חיים מלכה ואיתן עזריה עזר לו לנהל את מכבי של נמני ביד רמה. דאבל בדמותו ובצלמו של המאמן. מפה הוא ילך רק לנבחרת. כשמתעוררים מהחלום, נזכרים כי דוד הוא מאמן נטול כל סקסיות, ששחה עד כה בביצות הפתח תקוואיות והתעסק עם האריאל שיימנים. במכבי מדובר, למרות הדמיון המסוים בין מאנה לבוס ההרצלייני, בדרישות שונות לגמרי ובלחץ מזן אחר. דוד לא מתאים.

מסקנה:

אין מועמד ראוי באמת. מכבי תל אביב תמשיך לדשדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully