וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראגבי: ואמוס, ארחנטינה

שחר מור

25.8.2007 / 23:19

נבחרת ארגנטינה לא נמנית על המועמדות לזכיה בגביע העולם, אבל היא בהחלט יכולה לעשות צרות לגדולות. שחר מור ממשיך להתכונן

הנבחרת הבאה בתור היא ארגנטינה, המכונה "לוס פומאס" (הפומות) ומדורגת חמישית בעולם, הראשונה מבין הקבוצות האמריקאיות והרביעית מתוך 5 הראשונות שמגיעה מחצי הכדור הדרומי. דבר ראשון שצריך לציין כשמדברים על ארגנטינה הוא שהראגבי הוא עדיין ספורט חובבני במדינה, מה שמשפיע על רמת הארגון והאימון של הנבחרת. השחקנים הארגנטינאים ברובם המכריע דווקא מקצוענים ומשחקים בליגות הבכירות באירופה.

מתוך עשר הנבחרות הראשונות בעולם ארגנטינה היא היחידה שלא משחקת בטורניר שנתי כמו ה"טריי ניישנס" או שש האומות, מה שכמובן גורם לכך שהיא משחקת פחות משחקים כנבחרת מהמתחרות העיקריות שלה. כאשר שוקלים את כל הגורמים הללו, הדירוג של ארגנטינה במקום החמישי הוא מפתיע ומכובד מאד.

הכינוי "לוס פומאס" הוענק לארגנטינאים בשנת 1965, כאשר הנבחרת יצאה ל"טור" הראשון שלה מחוץ למדינה בדרום אפריקה. אחד העיתונאים שסיקרו את הנבחרת האורחת חיפש כינוי קליט בדומה ל"אול בלאקס" מניו זילנד, ה"וואלאביס" מאוסטרליה וה"ספרינגבוקס" מדרום אפריקה, וכאשר הוא ראה את החיה שמצוירת במרכז סמל האיגוד הארגנטינאי הוא החליט לקרוא להם ה"פומות". הבעיה היא שהחיה הנ"ל היא יגואר ולא פומה, מה שלא הפריע לכינוי (שהוא כנראה באמת קליט) להשתרש ולהישאר איתנו עד היום.

הראגבי הארגנטינאי הוא ענף גאה במדינה שמרכז תשומת הלב שלה בכל מה שקשור לספורט סובב סביב כדורגל. מאז גביע העולם בשנת 1999, אז הגיעה ארגנטינה לרבע הגמר בפעם הראשונה, הספורט צובר תאוצה ומתפתח במהירות. בשנים האחרונות ארגנטינה ניצחה את כמעט כל הנבחרות הבכירות בעולם הראגבי - צרפת, אנגליה, אירלנד, סקוטלנד ואיטליה בבית ובחוץ. כאשר הארגנטינאים משחקים בבואנוס איירס הם מהווים תחרות קשה מאד, ואפילו האול בלאקס התקשו שם בשנה שעברה. הנבחרת הארגנטינאית תמיד התגאתה בפורוורדס שלה וביכולת המעולה שלה ב"סקראם". ארגנטינה "מייצאת" פורוורדס רבים, אחת הדוגמאות הבולטות ביותר היה פטריציו נורייגה ששיחק באוסטרליה ואף התקבל לנבחרת האוסטרלית בסוף שנות ה 90.

חדשה מצערת לגבי ארגנטינה היא שאחד השחקנים, מרטין גאיטן, שסבל מאירוע לב אחרי ההפסד של ארגנטינה בווילס בסוף השבוע, שעבר לא ישחק בגביע העולם בעקבות האירוע וכנראה שיאלץ לסיים את הקריירה המקצוענית שלו. במקומו זימן המאמן מרסלו לופרדה את הרנן סנילוסה.

ארגנטינה נמצאת בבית ד' יחד עם המארחת צרפת, אירלנד, גאורגיה ונמיביה. היות וסביר להניח שהצרפתים יהיו חזקים מדי בבית, הקרב על העליה יהיה בין ארגנטינה לאירלנד. מצב כזה יהיה שחזור של שני גביעי העולם האחרונים, בשניהם נאבקו שתי הנבחרות האלה על העליה לרבע הגמר. ב-1999 ארגנטינה ניצחה את אירלנד במותחן שנגמר 24:28 והעפילה לרבע הגמר לראשונה בתולדותיה.

ארבע שנים אחר כך ארגנטינה ואירלנד שוב נפגשו בשלב הבתים במשחק שהכריע מי משתיהן תעלה לרבע הגמר, הפעם ניצחה אירלנד במשחק צמוד ומותח 15:16, ושלחה את ארגנטינה המאוכזבת הביתה. לארגנטינה היתה סיבה טובה מאד להיות מאוכזבת - ההגרלה בטורניר ב-2003 גרמה לכך שהפומות שיחקו ארבעה משחקים בתוך שבועיים ולעומת זאת אירלנד שיחקה את אותו מספר משחקים בארבעה שבועות. כמובן שהאירים הגיעו למשחק הקובע הרבה יותר רעננים מהארגנטינאים, מה שאולי היה גורם מכריע באותו משחק.

אירלנד וארגנטינה נפגשו השנה כבר פעמיים במשחקי חימום לקראת גביע העולם, שני המשחקים שוחקו בארגנטינה והיא אף ניצחה בשניהם. לא ברור כמה ניתן ללמוד מהמשחקים האלה כי שתי הקבוצות שיחקו בלי הכוכבים שלהן, ועם סגל מההרכב השני או השלישי אפילו. בכל מקרה הארגנטינאים ינסו לנצח גם את צרפת היות ובשני המפגשים האחרונים שלהן בצרפת, ארגנטינה הצליחה לנצח באופן נדיר ב-2004 והפסידה רק בנקודה ב-2006.

כדאי לארגנטינה לעלות לרבע הגמר מראשות הבית כי אז תפגוש ככל הנראה את איטליה או סקוטלנד, שתי נבחרות שניצחה כמעט בכל המפגשים ביניהן. לעומת זאת מי שתעלה מהמקום השני בבית כנראה תפגוש את האול בלאקס ברבע הגמר, וזה כבר סיפור הרבה פחות נעים.

שחקנים בולטים:

אוגוסטין פישוט - מספר 9 ("סקראם הלף") הקפטן הארגנטינאי. בן 33, 1.75 מטר, 78 קילוגרם, 63 משחקי טסט.

פישוט נחשב לאחד ה"סקראם הלף" הטובים של שנות ה-2000. הוא חלק מהנבחרת הארגנטינאית משנת 1995, אז שיחק את משחקו הראשון נגד אוסטרליה ובו גם היה הארגנטינאי היחיד שחצה את הקו. בשנת 2000 פישוט קיבל את סרט הקפטן לראשונה ומאז גביע העולם הקודם הוא הקפטן הקבוע של ארגנטינה. כמו כל "סקראם הלף" טוב פישוט הוא שחקן זריז וחצוף שאסור להוריד ממנו את העיניים והוא יגרום הרבה בעיות ליריבים גם בגביע העולם הזה.


מרכוס איירזה - מספר 1 ("פרופ"). בן 24, 1.86 מטר, 106 קילוגרם, 13 משחקי טסט.

איירזה הוא אחד השחקנים הצעירים והמבטיחים שארגנטינה מיצאת, הוא משחק במועדון "לסטר טייגרס" באנגליה ושם כמו בנבחרת הוא עומד בשורה הראשונה ומפגין את כוחו. איירזה הוא גם שחקן טוב מאד עם הכדור ביד, וזה לא סיפור פשוט לעצור אותו כשהוא מתפרץ מטווח קצר.


פיליפה קונטפומי - מספר 10 ("פליי הלף") הכוכב הגדול של ארגנטינה. בן 30, 1.80 מטר, 93 קילוגרם, 53 משחקי טסט.

קונטפומי מסוגל לשחק גם במספר 12 ו 13 והוא ללא ספק אחד השחקנים הבולטים בנבחרת הארגנטינאית. בעקבות משחק ההתקפה הנהדר והיפה שלו התפתחה סביבו עדת מעריצים מסורה במועדון שלו, לניסטר. לקונטפומי יש חלק גדול בניצחון של המועדון ב"הייניקן קאפ" על מחזיקי הגביע, טולוז, ב-2006. באותו משחק הוא גם נבחר לשחקן המצטיין לאחר שהבקיע 21 נקודות לזכות קבוצתו. באותה שנה הוא גם היה צובר הנקודות המוביל ב"הייניקן קאפ" ובליגה הקלטית. קונטפומי ישחק במדי ארגנטינה לצד אחיו התאום מנואל, גם הוא פומה עם ניסיון לא מבוטל.

הקבוצה

פורוורדס:

פטריסיו אלבסטה
רימס אלברז קיירליס
צרכוס איבן איירזה
מרטין אלברטו דוראנד
קרלוס איגנסיו פרננדו לואב
חואן מרטיו פרננדו לואב
סנטיאגו גונזלס בונורינו
עומר חסן
מריו איזיקיאל לדסמה ארוסנה
חואן מנואל לגויזמון
גונזלו מתיאס לונגו אליה
אסטבן לוזדה
לוקס אוסטיגליה
רודריגו רונסרו
צרטין סקלזו
מרטין שוסטרמן
אלברטו ורנט בסואלדו

באקס:

אוגוסטין פישוט (קפטן)
פיליפה קונטפומי
מנואל קונטפומי
איגנסיו קורלטו
ניקולס פרננדז מירנדה
חואן מרטין הרננדז
הורסיו אגולה
לוקס בורגס
חוסה מריה נונייז פיוסק
פדיריקו סרה מיראס
גונזאלו פדרו טייסי
פדריקו טודסצ'יני
הרנן סנילוסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully