וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיקר שעלינו"

25.8.2007 / 23:00

למרות ההעפלה לשלב הבא בטורניר, צביקה שרף לא אהב את היכולת שהפגינו חניכיו בהפסד 83:74 לבלגיה: "אין סיבה שנעשה כאלה שגיאות"

ולחשוב מה היה קורה אם נבחרת בלגיה הייתה מגיעה קצת יותר מרוכזת להיכל נוקיה, או שלחילופין ליאור אליהו היה פחות מרוכז באותו משחק, שהעניק למעשה לישראל את העלייה לשלב הבא בטורניר ההזדמנות האחרונה.

אותו משחק נתן לנבחרת של צביקה שרף את הפריבילגיה להפסיד הערב (שבת) בשרלרואה לנבחרת הבלגית בהפרש של עד 19 נקודות. בחלקים מסויימים, במיוחד ברבע האחרון, הנורא מכל כבר היה קרוב, אבל בסופו של דבר החבורה בכחול-לבן החזיקה מעמד והפסידה רק 83:74.

איך אומרת הקלישאה? אולי עדיף שההתפרקות והמתח הזה קרו עכשיו ולא ברגעים המכריעים באמת של טורניר ההזדמנות האחרונה, כמו אלה שיהיו בשבוע הבא, כשהנבחרת תשחק בטורניר משולש בספרד מול בוסניה ומקדוניה. רק אחת תצטרף אל 15 הנבחרות שכבר מתכוננות ליורו 2007 בספטמבר בספרד.

מהלך המשחק

נבחרת ישראל פתחה בחמישיה הרגילה עם: יותם הלפרין, מאיר טפירו, ג'רון רוברטס, יניב גרין ועידו קוז'יקרו. הבלגים פתחו את המשחק בקצב מהיר ואקסל הרוול העלה אותם ליתרון 8:13. למזלה של ישראל ובניגוד למשחק האחרון באוקראינה, מאיר טפירו הצליח לייצר נקודות מסלים קשים, יניב גרין פגע מהעונשין - והשניים צימקו ל-16:14 הבלגים לא ויתרו ומורס החזיר אותם ליתרון של 6 נקודות בדקות האלה ליאור אליהו נכנס למגרש, ודאג שהבלגים לא יגדילו את ההפרש. טפירו מחק את הפיגור עם הבאזר של הרבע הראשון, כשקלע שלשה והישווה ל-25:25.

ישראל ביצעה מהפך בתחילת הרבע השני, אלא שהרבל המשיך להפציץ והחזיר את נבחרתו ליתרון 29:31. דקות טובות של יותם הלפרין ועוד שלשה מוצלחת של עמית תמיר באולם שמוכר לו מאוד, החזירו את ישראל ליתרון 33:34. בשלב מסויים גם הרבל נעצר, השלשות של ישראל זרמו והלפרין העלה ל-38:41. בסופו של דבר הבלגים הישוו ל-41:41 וקבעו את תוצאת המחצית.

הבלגים נראו הרבה יותר לחוצים בפתיחת המחצית השניה, ומהצד השני שיתוף פעולה מוצלח של מאיר טפירו ועידו קוז'יקרו הובילו את ישראל ליתרון שיא של 44:51 אחרי 3:30 דק'. ברגעים האלה הבלגים התעוררו והשלימו ריצת 0:12 ולעלות ל-51:56 אחרי נקודות של בוסקו. חג'ג' דאג להשוות, אלא שהבלגים פתחו מחדש את הפער וסיימו את הרבע השלישי ביתרון 56:60.

בתחילת הרבע האחרון הבלגים עברו להרכב של ארבעה גארדים כדי לנסות ולברוח לישראל בפעם האחרונה ואחרי ארבע דקות וחצי עלו ליתרון 60:69 ממתפרצת מוצלחת של מורס. טפירו ונאור לא פגעו מהעונשין, איבדו כדורים, והרוול ניצל את זה כדי להעלות את בלגיה ליתרון דו ספרתי, 63:73. אם זה לא מספיק, יותם הלפרין יצא בחמש עבירות בפתיחת המאני טיים. גיא פניני שנכנס במקומו פיצה על כך כשסחט עבירה בלתי ספורטיווית מהרוול והוריד ל-78:69, 2:15 דק' לסיום. הפער הזה נשמר, אלא שחצי דקה לסיום חזר הלחץ כשיניב גרין החטיא פעמיים מהעונשין, והרבל הגיב בשלשה שהעלתה את בלגיה ל-70:81.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: מאיר טפירו 14 נקודות ו-8 ריבאונדים, עידו קוז'יקרו 12, יניב גרין 10, יותם הלפרין 7, ליאור אליהו 6, דרור חג'ג' 5, ארז מרקוביץ' ג'רון רוברטס ומתן נאור 4 כל אחד, עמית תמיר ומורן רוט 3 כל אחד, גיא פניני 2.

קלעו לבלגיה: מורס 18, הרוול 17 ו-13 ריבאונדים, ואן רוסום 14, ואן דר יונקר בלין ומויה 8 כל אחד, בגין 5.

"אין סיבה שנעשה כאלה שגיאות"

מאמן הנבחרת, צביקה שרף, אמר בסיום המשחק: "עלינו לשלב הבא וזה מה שחשוב. למרות זאת, אני לא עיוור, ראיתי מה שקרה ברבע השלישי וברבע הרביעי ואני לא מאושר מזה. אין סיבה שנעשה את כל השגיאות האלה וכל האיבודים וכל ספיגת הסלים הקלים. בכל מקרה, אין לנו זמן וכבר ביום שלישי אנחנו נוסעים לספרד. נתארגן, נחשוב, ננסה לאושש את השחקנים ולצבור אינפורמציה על היריבות האחרות.

"עכשיו נאלץ לשחק נגד נבחרות טובות יותר מאלה שפגשנו", הוסיף שרף בהתייחס לטורניר המשולש מול מקדוניה ובוסניה, ממנו תעפיל המנצחת לאליפות אירופה. "מי שלקחו את המקומות הראשונים בבתים המוקדמים, הן נבחרות טובות יותר. נצטרך להיות ברמת ריכוז יותר גבוהה. המשחקים יהיו מאוד פיזיים, עם הרבה יותר אנרגיה. מקדוניה ובוסניה הן נבחרות אתלטיות ופיזיות ונצטרך למצוא פתרונות עבורן אם אנחנו רוצים להעפיל ליורובאסקט".

עידו קוז'יקרו: "חבל שלא ניצחנו, אבל אולי, במקום מסוים, ואני לא אומר את זה בגישה לוזרית,זה טוב שהפסדנו, כי עכשיו אנחנו יכולים להסתכל על עצמנו בצורה מציאותית יותר ולהפיק לקחים. צריך לקחת את ההפסד הערב בפרופורציות. באנו לכאן אחרי חמישה משחקים ואחרי נסיעה לא קלה לאוקראינה ואי אפשר לשמור על אותה רמה של פיזיות. בשלב הבא לא הולך להיות קל, אבל זה אפשרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully