וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למראית הדז'ה וו

שגיא ניר

25.8.2007 / 22:52

בוסניה ומקדוניה, שתי יריבות ישראל בקיץ הקודם, עומדות בדרכה לאליפות אירופה. מה עבר עליהן בשנה האחרונה?. וגם: צפו בתקציר מבלגיה

עריכה: יאיר דניאל

אחרי שעברה את הבית המוקדם, ממתינה לנבחרת ישראל משוכה גבוהה הרבה יותר בדרך לבית ג' של אליפות אירופה, בו תשחקנה גם אלופת אירופה יוון, אלופת אירופה בעבר סרביה ונבחרת רוסיה של דיוויד בלאט.

בשלב המסכם את טורניר ההזדמנות האחרונה 2007 תפגוש נבחרת ישראל שתי יריבות מוכרות, אפילו יותר מדי – בוסניה ומקדוניה. רק בשנה שעברה שיחקו השלוש יחדיו בבית המוקדם לאליפות אירופה, רק כדי להתבזות אחת אחרי השניה בדרך להעפלה היסטורית של פורטוגל הקטנה למדריד על חשבונן. הפעם – אף אחת מהן לא מתכוונת לוותר על הכרטיס, למרות שגם הפעם ישראל היא הפייבוריטית.

בוסניה העפילה לשלב הבא מבית א', למרות שהפסידה 74:70 בבית להונגריה, והשאירה מאחור גם את נבחרת בולגריה שסיימה באותו מאזן נקודות כמוט לשתי הנבחרות האחרות. מקדוניה העפילה מבית ב' אחרי ניצחון 73:78 בשבדיה, שהשאיר בחוץ גם את אסטוניה, אותה הביסו המקדונים 50:95 ביום רביעי האחרון.

הגרלת סדר המשחקים, שייערכו בימים רביעי, חמישי ושישי ב-21:30 במנורקה, ספרד, תיערך ביום שני ב-13:00 במינכן.

בוסניה

פעמיים שיחקה ישראל מול בוסניה בקיץ שעבר. במשחק "הביתי" בסופיה ניצחו הכחולים-לבנים 81:88 בזכות 21 של ג'יימי ארנולד ו-18 של דרור חג'ג', אך בגומלין קרסה הנבחרת של שרף 85:63.

המאמן ננו מרקוביץ', פעם כוכב גדול באולם אוסישקין, ערך לא מעט שינויים בסגל השחקנים. חמישה שחקנים שלא שיחקו בנבחרת בקמפיין הקודם נמצאים בה הפעם, דמיר מרסיץ' הותיק דווקא לא. הבכיר מהמצטרפים החדשים הוא הרכז המתאזרח טרל קאסל (34, 1.86 מ'), שהחליף בסגל את הנרי דומרקאנט. קאסל, שחקן אריס סלוניקי היוונית, עולה מהספסל הבוסני, אך עד כה לא מספק תרומה נדירה.

החמישייה בצהוב-כחול מונה את הגארדים סשה וסילייביץ' (28, 1.83 מ') ממנורקה ופליקס קוידאנוביץ' ממארוסי. הפורוורד יסמין הוקיץ' (28, 2.04 מ'), שחזר השבוע לאולימפיה לובליאנה, מסייע לקו הקדמי שכולל את אלמדין קיקאנוביץ' (19, 2.10 מ') הצעיר, שחתם לארבע שנים בכוכב האדום בלגראד, וקנאן באיראמוביץ' (26, 2.06 מ') שישחק העונה בריטאס וילנה. הספסל הבוסני אמור לספק את הערך המוסף דרך ידיהם של מירזה טלטוביץ' (22, 2.05 מ') הכישרוני מטאו ויטוריה, שבינתיים לא מצליח להתעלות, ודאמיר קרופליה (28, 2.05 מ'), שהחמיץ את המשחק בבולגריה בגלל פציעה.

על פניו, נראה הקו הקדמי של בוסניה עמוק ומוכשר יותר מהקו האחורי, שכולל פרט למתאזרח הקשיש גם את ניהאד דדוביץ', רכז בן 17.5 (1.96 מ'), ששיחק עד כה דקות בודדות. בפעם האחרונה שבוסניה החמיצה העפלה לאליפות אירופה השנה היתה 1995. שני ניצחונות, והיא תימנע מלעשות את זה שוב.

מקדוניה

גם מקדוניה שיחקה מול ישראל פעמים בקיץ שעבר, וגם היא סיימה במאזן 1:1. בסקופיה הפסידה החברה של צביקה שרף 90:87, בסופיה הסיפור נראה אחרת עם 70:83 לישראל במשחק הטוב ביותר שלה בקיץ ההוא.

אלא שכמו שתי יריבותיה במנורקה, גם מקדוניה עברה לא מעט שינויים ומתיחות פנים. המאמן יורדאן דויטקוב הוחלף ביוביצה ארסיץ', מאמן ממוצא סרבי שמאמן את זדראבלה לקובאץ' הסרבית. אחרי מאבק לא פשוט בבית המוקדם שתם בניצחון 50:95 על היריבה בדרך לשלב הבא, אסטוניה, נראית מקדוניה חדה מתמיד, שנתיים אחרי שהיתה בדרג ב' האירופי.

ריאןו סטאק, המתאזרח ששיחק העונה אצל פיני גרשון באולימפיאקוס, עזב את הנבחרת ופינה את מקומו למייק ווילקינסון (26, 2.09 מ'), שחקן חימקי מוסקבה, שתורם בעיקר בהגנה ובחסימות. לצידו בקו הקדמי פותח פרדראג סמרדזינסקי (21, 2.15 מ') מז'לז'ניק בלגראד, שלא היה בסגל בשנה שעברה אבל מקבל קרדיט מוגדל מהמאמן, למרות שטרם השיב במשחק יוצא דופן.

את הקו האחורי של מקדוניה מאיישים שני שמות ותיקים ומוכרים בזירה האירופית. ורביצה סטפאנוב (34, 1.88 מ') הוא עדיין המנהיג של הנבחרת הזו, ולצידו ישחק הפעם ולאדו אילייבסקי (27, 1.90 מ'), חברו למונטפסקי סיינה, שלא לבש את המדים הלאומיים בקיץ שעבר. את המשבצת האחרונה בחמישיה משלים דימיטשה טאסובסקי (27, 2.02 מ').

פרט לשני הגארדים המובילים, הנבחרת המקדונית אלמונית למדי, אך הספסל שלה מספרק עדיין שני שמות שכדאי להיזהר מהם. טודור גצ'בסקי (30, 2.09 מ'), העונה בזאדאר הקרואטית, כבר עשה לא מעט צרות לגבוהים שלנו בקיץ האחרון. ריסטה סטפאנוב (22, 1.98 מ') כבר פגש השנה כמה משחקני הנבחרת במשחקים בין אקדמיק סופיה והפועל ירושלים ביול"ב קאפ.

מקדוניה הופיעה פעם אחת בלבד באליפות אירופה - ב-1999 - אז פגשה בית המוקדם את נבחרת ישראל. הפעם, רק אחת מהן, אם בכלל, תגיע לבמה המרכזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully