וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבודים - העונה הרביעית

25.8.2007 / 12:46

אם אף אמריקאי לא יעלה לגמר הפלאשינג מדו, זו תהיה אחת העונות הגרועות של הטניס בארה"ב. מה בדיוק קורה שם והאם יש יורשים?

קשה להאמין שהעובדה שג'יימס בלייק ומארדי פיש נפגשו לדרבי אמריקאי בגמר טורניר ניו הייבן השבוע מנחמת מישהו בארצות הברית. אחרי ארבע שנים ללא תואר גראנד סלאם בסבב ה-ATP ועם שני טניסאים בלבד שמדורגים בין 45 הראשונים בעולם, אין ספק שטניס הגברים אמריקאי בצרות. הלוואי עלינו שני טניסאים בעשיריה הראשונה בעולם, אבל על האמריקאים זה לא עושה רושם. הם צמאים לספורסטארים, פיט סמפראס ואנדרה אגאסי כבר לא פה. אף אחד מהדור הנוכחי לא יכול להתחקות על עקבותיהם, אולי יש מישהו מהדור החדש?

אנדי רודיק וג'יימס בלייק טוענים כי העובדה ששניהם מדורגים בעשיריה הראשונה בעולם, לא הופכת את טניס הגברים האמריקאי לכל כך אומלל. האמנם? בואו נסתכל על כמה מהנתונים ונזכור שמדובר במדינה של 300 מיליון תושבים: א. מאזן 9:0 לטניסאים האמריקאים ברולאן גארוס השנה (כולם עפו בסיבוב הראשון). ב. 11 מתוך 14 אמריקאים הפסידו השנה בסיבוב הראשון בווימבלדון. ג. במידה ואף אמריקאי לא יגיע לגמר הפלאשינג מדו, זו תהיה השנה הראשונה מאז 1988, שבה לא יהיה נציג מארצות הברית באחד מארבעת הגמרים בטורניר הגראנד סלאם. בכל המקרים, אגב, מדובר בטורנירי היחידים ולא בזוגות.

עד שיוכתר המלך החדש של הטניס האמריקאי, הכנו עבורכם סקירה של המועמדים לתואר, חלקם חדשים וחלקם ותיקים. לא בטוח שמישהו מהם יענוד את הכתר אי פעם, אבל אפשר לפחות לקוות.

אנדי רודיק

בן 25, מדורג 5 בעולם (בשיאו מקום 1 ב-2003). זכה השנה בטורניר קווינס (על דשא) ו-וושינגטון. הטניסאי האמריקאי האחרון שזכה בטורניר גראנד סלאם (בסבב הגברים) באליפות ארצות הברית הפתוחה ב-2003. לקראת הטורניר הנוכחי הוא דאג להנמיך ציפיות: "כמו שאתם יודעים, פדרר ונדאל השתלטו על 10 טורנירי הגראנד סלאם האחרונים וקשה מאוד להתקרב אליהם".

למה הוא יגיע רחוק? כי הוא בכל זאת האלוף מ-2003, הקהל המקומי חולה עליו והחשוב מכל – הוא איש משטחים קשים, גדל עליהם, אוהב אותם כמו כל הטניסאים האמריקאים ואפילו מוביל את אחוזי ההצלחה עליהם השנה בסבב.

למה הוא לא יגיע ממש רחוק? עם כל הכבוד, ההגרלה האכזרית תזמן לו את רוג'ר פדרר כבר ברבע הגמר. פדרר כבר רשם העונה כמה הפסדים מוזרים בארצות הברית, אבל אם מישהו ידאג להזכיר לו שהוא יכול להיות הטניסאי הראשון מאז שנות ה-20 עם ארבע זכיות רצופות בניו יורק (ויזכירו לו), הוא יחזור לעצמו וידרוס את רודיק. כמה סיבות כבר יכולות להיות לפדרר לבכות?

ג'יימס בלייק

בן 29, מדורג 6 בעולם (בשיאו מקום 4 ב-2006). זכה השנה בטורניר סידני וניו הייבן. בשנתיים האחרונות הגיע פעמיים לרבע גמר הטורניר. השנה מדברים על זה שיש לו סיכוי להגיע רחוק יותר, אבל אם יטפס עד לחצי הגמר, יתמודד שם מול המנצח בין רוג'ר פדרר לאנדי רודיק.

למה הוא יגיע רחוק? בניגוד לרודיק שבכלל נולד בנברסקה, בלייק הוא ניו יורקר אמיתי ובאמת מדובר במגרש הביתי שלו. המשחק המהיר שלו והפור-הנדים הקטלניים הופכים אותו בעיני רבים לפייבוריט של האמריקאים בטורניר הזה, אפילו שאנדי רודיק בשטח. בכל זאת, הטניסאי השקט והסימפטי שרשם רווחים יפים גם מהספר שכתב על הקאמבק שלו בעונת 2004, הפך לשם דבר בתרבות הספורט האמריקאית.

למה הוא לא יגיע ממש רחוק? פשוט מאוד. בלייק התמודד מול רוג'ר פדרר שבע פעמים, והפסיד בכל המשחקים. כזכור, השניים מיועדים להיפגש השנה בחצי הגמר.

סם קוורי

בן 19, מדורג 47 בעולם. הגיע השנה לחצי הגמר בטורניר אינדיאנפוליס ולרבע גמר המאסטרס בסינסנטי. מדובר אולי בטניסאי המעניין ביותר כיום בארצות הברית, אלא אם כן לא השלמתם עם העובדה שרודיק כבר לא יחזור למקום הראשון בעולם.

למה הוא יגיע רחוק? מדובר בטניסאי סופר מוכשר ובמגיש מצויין, שזינק השנה כבר ביותר מ-40 מקומות בדירוג העולמי, וזה אחרי שכבר נכנס למאיה הראשונה. הוא רשם ניצחונות על טניסאים כמו ג'יימס בלייק, מיכאיל יוז'ני וחואן מונאקו והכי חשוב – עתידו עוד לפניו.

למה הוא לא יגיע ממש רחוק? כי עוד לפני גיל 20 כולם מצפים ממנו להיות הדבר הבא בטניס האמריקאי ולא קל לספוג כזה לחץ. כי הוא עדיין לא הוכיח את עצמו בטורניר באמת גדול. כי עדיין יש טניסאים הרבה יותר טובים בשטח ואחד מהם, בן ארצו ג'יימס בלייק, יחכה לו ככל הנראה בסיבוב השלישי.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

ג'ון אייזנר

הוא אמנם מדורג רק במקום ה-199 בעולם, אבל אי אפשר שלא להתייחס לאחד הטניסאים האלמוניים, שהדהימו את הסבב בחודש האחרון. ג'ון אייזנר בן ה-22 ניצח בחמישה שוברי שיוויון בדרך לגמר טורניר וושינגטון היוקרתי, שם הפסיד לאנדי רודיק.

למה הוא יגיע רחוק? הגיל מטעה. בגיל 22 טניסאי מוכשר כבר אמור לסחוב איתו רזומה בסבב, אבל אייזנר העדיף לנצל מלגה באוניברסיטת ג'ורג'יה וללמוד לתואר ראשון. רק בחודשים האחרונים הוא נכנס לסבב ברצינות ופרשני הטניס מנבאים לו ול-2.05 מ' שלו (כן, יש לו הגשות אדירות) להפוך לאחד משחקני הטניס הגדולים בארצות הברית.

למה הוא לא יגיע ממש רחוק? כי שחקנים ענקים מתקשים לשמור על יציבות בסבב העולמי, במיוחד כשהם מגיעים לעונת החימר. באליפות הקרובה יכול להיות שאייזנר ידהים בסיבוב הראשון את ירקו ניימינן הפיני ובשני יעבור טניסאי מהמוקדמות, רק שרוג'ר פדרר הוא זה שמחכה בסיבוב השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully