וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה השביתה האיטלקית

מיקי יואכים

25.8.2007 / 10:00

למרות שרוב השמות הנוצצים עברו לאנגליה וספרד, הליגה האיטלקית נראית מבטיחה מתמיד. חשוב מכך, מדובר בעונת מפתח לגבי העתיד. למה? כנסו

מה משותף להנרי, טבס, טורס, קלוסה, ריברי, נאני, מאלודה, רובן ועוד רבים אחרים? נכון – כולם שחקנים מובילים שעברו בקיץ ואף אחד מהם לא הגיע לאיטליה. על רקע מסע הרכישות האדיר באנגליה ובספרד, האיטלקים הביאו לנו קיץ שקט, והאמת – די משעמם בשוק ההעברות. לא רק זה. לוקה טוני, כריסטיאנו לוקארלי, רולאנדו ביאנקי וג'וזפה רוסי עזבו ולקחו איתם מטען של 68 שערים לליגות האירופיות האחרות. ועדיין הסרייה A מתכוננת לפתוח עוד עונה סוערת ומעניינת.

שלוש קבוצות משמעותיות חזרו העונה לליגה: יובנטוס, נאפולי וגנואה. הן מביאות איתן קהל ענק ומבטיחות שהעונה יהיו שלל יריבויות היסטוריות ואזוריות, וגם, לראשונה זה 12 שנים, ארבעה משחקי דרבי: סמפדוריה-גנואה, אינטר-מילאן, יובנטוס-טורינו ולאציו-רומא. ההתרחשויות של השנים האחרונות מלמדות אותנו שזו עשויה להיות עונת מפתח, שתקבע את פני העתיד.

ההתעוררות של יובה

הרבה השתנה ביובנטוס מאז הקלצ'יופולי. יובה מנסה להתנער מכל מה שקשור לשלטון הקודם, וזרקה מקומת ההנהלה אפילו את רוברטו בטגה החביב. דשאן, שהוביל את הקבוצה במדבריות ליגת המשנה, עזב במפתיע ומקומו מונה הטפלון קלאודיו ראניירי, שגבר במירוץ של ג'יאנלואיג'י ויאלי, בעיקר בגלל חוסר הקשר שלו ליובה הישנה.

ריאלית, יובנטוס אינה יכולה לראות עצמה מועמדת לאליפות כבר העונה. האיכות של הסגל אינה מספיקה להתמודדות רצינית, וגם ההפסדים במשחקי ההכנה לא מעודדים יותר מדי. ראניירי השקיע כמעט 80 מיליון דולר מפיאט בשביל רכש, אבל השחקנים בסגל או חסרי ניסיון או בעלי עודף ניסיון. בקיצור, מה שהיה הוא מה שיהיה – כמו שאמר מרצ'לו ליפי המיתולוגי: "הרכש החשוב ביותר של יובנטוס הוא נדבד, דל-פיירו, טרזגה, בופון וקמורנזי. אם הם יהיו טובים, גם השחקנים החדשים ישתלבו היטב".

חוליית ההגנה של יובה חדשה לחלוטין והשחקנים יצטרכו לסדר את התיאום. במרכז הקישור טיאגו ואלמירון יצטרכו ללמוד לא לדרוך האחד על השני ובהתקפה יצטרך יאקינטה, הרכש הנוצץ ביותר בקיץ, לספק את הסחורה יחד עם הוותיקים. הפתעה נעימה עשוי להיות הקשר אנטוניו נוצ'רינו בן ה-21, שאותו כינה ראניירי "נדבד האיטלקי". יובנטוס תהיה למעלה, אבל קשה לראות אותה מעבר למקום ה-4. וגם בופון מודע לזה: "אם נהיה ריאליים, מקום בליגת האלופות הוא המטרה בשבילנו".

הקוף של אינטר

שתי האליפויות האחרונות של אינטר הוכתמו בכוכביות לא נעימות. הראשונה הושגה אחרי השלילה מיובה, אחרי שאינטר בכלל סיימה שלישית, ובעונה שעברה היא לא נתקלה בהתנגדות ממשית בשל העונשים שהוטלו על יובה ומילאן. "אינטר התחילה את העונה שעברה כמו רץ שקיבל יתרון של 15 מ' בריצת 100 מ'", מסכם פרשן הטלוויזיה האיטלקית הטרי, פאביו קאפלו. העונה מצפה לאינטר תחרות יותר רצינית על התואר. נטל ההוכחה כולו על הנראזורי. אליפות מול יריבות בתנאים שווים והצלחה אירופית הם הקופים על הגב של הקבוצה, ובאינטר רוצים מאוד להוריד אותם.

אינטר התחזקה בחלוץ המהיר דוויד סואזו מקליארי ובכלבויניק ההגנתי של רומא, כריסטיאן קיבו. רוב הסגל מאשתקד נשאר, אבל אינטר חרקה בתחילת העונה, כאשר השיא הגיע בהפסד לרומא בסופר-קאפ. נוסף על כך, פטריק ויירה הודיע השבוע שהוא לא מוכן יותר לשבת לארוחה ליד מרקו מטראצי, ומטראצי עצמו הספיק להיפצע וייעדר כארבעה חודשים. אם זוכרים את האלכוהוליזם של אדריאנו ושאר הירקות, מבינים שלרוברטו מאנצ'יני יש לא מעט עבודה מנטאלית.

ועדיין, אינטר מחזיקה בסגל הטוב והאיכותי באיטליה, במיוחד אחרי שויירה החלים מהפציעות ופיגו החליט להישאר עוד עונה. "אינטר היא קבוצה עם סגל מאוזן שמודע לכוחו. תהיה זו הגזמה לומר שהיא תזכה שוב באליפות בפער של 22 נקודות, אבל עדיין היא המועמדת הבכירה לזכות", מסכם קאפלו.

העומק של רומא

אם אינטר תיפול לתוך מלכודת הלוזריות שלה או למקומות אחרים, רבים רואים ברומא מועמדת רצינית לקחת את התואר. רומא הייתה הקבוצה האיטלקית עם הרכש האיכותי של הקיץ. היא החליפה את קיבו בבלם נבחרת ברזיל, ז'ואן, שהובא מלברקוזן, ולודוביק ג'יולי נפלט אליה מפרויקט ארבעת המופלאים של ברצלונה. היא גם הצליחה לשמור על דניאלה דה-רוסי, על פיליפ מקסס ועל המאמן המבוקש לוצ'יאנו ספאלטי. נוסף עליהם הובאו הקיצוני המהיר של קליארי, מאורו אספוזיטו, והמגן סיסיניו מריאל מדריד, כך שלרומא של העונה יש לראשונה זה שנים עומק אמיתי בספסל.

אבל הפקטור החשוב בכל הסיפור הוא מלך העיר, פרנצ'סקו טוטי, שזכה בנעל הזהב האירופית אשתקד עם 26 כיבושים, ופרש לפני כחודש מנבחרת איטליה. "אני רוצה להקדיש את עצמי לרומא", הצהיר טוטי, "רומא והבריאות שלי הם הנושאים בראש סדר העדיפויות שלי". אם טוטי יצליח לשחזר את הישגו מאשתקד, מצבה של רומא יהיה טוב.

בצד השני, ההגנה דווקא מתקשה. רומא ספגה 13 שערים במשחקי ההכנה ושיפור קל נצפה בסופר-קאפ מול אינטר. ז'ואן בינתיים פצוע ונראה ששמו של קיבו עוד יעלה רבות על שפתם של תושבי רומא. "איבדנו שחקן וחבר נפלא", אומר הבלם פיליפ מקסס, "אבל ז'ואן הוא שחקן איכותי והוא עוד יראה את זה. אני בטוח שנטל ההגנה לא ייפול רק עלי".

העומק של רומא הופך אותה למועמדת רצינית לאליפות, ועם זה מסכים גם ליפי: "אשתקד היו לרומא 11-12 שחקנים איכותיים, אבל היא נקלעה למשבר כשבאו הפציעות והמאמן נאלץ להשתמש בסגל הרחב. כיום יש לספאלטי אלטרנטיבות וזה נראה טוב".

השקט של מילאן

ולמרות הכל, היריבה העיקרית של אינטר לאליפות היא היריבה העירונית, מילאן. מילאן עברה קיץ שקט בצורה מחשידה. רק בימים האחרונים נרכש אמרסון מרומא והוא הרכש המשמעותי היחידי עד כה. לפני הגיעו דיגאו, אחיו הצעיר של קאקה, שהגיע מרימיני בליגת המשנה, ואיבראהים בה, עליו הצהיר סם אלרדייס שהוא "לא מספיק טוב לבולטון" ושוחרר מוארזה בליגה הרביעית. מילאן גם החתימה את הכשרון הברזילאי אלכסנדרה פאטו בן ה-17, אבל הוא יגיע רק בינואר וגם כך אי אפשר לבנות עליו בטווח המיידי.

לגבי שאר הסגל, מילאן נראית די רזה בהתקפה (גם עם רונאלדו). הקישור מבריק אבל מזדקן, דידה ימשיך לעשות טעויות בשער ופאולו מאלדיני עדיין איתנו בהגנה. רונאלדיניו ואטו, שהוזכרו כמטרות אפשריות, עדיין נמצאים בברצלונה. מצד שני זוהי אלופת אירופה, מי יכול להמר נגדם? "אנחנו לא צריכים שום רכש משמעותי", מצהיר המאמן קרלו אנצ'לוטי, "הזכיה בליגת האלופות נתנה לנו רוח גבית ואנו מתחילים איתה את העונה החדשה".

האחרות

ההצהרות של פיורנטינה על רצונה להילחם על מקום בליגת האלופות ספגו מכה קשה עם עזיבתו של לוקה טוני והחלפתו בכריסטיאן ויירי המזדקן. לעומת זאת, לא מעט קבוצות אחרות בנו דווקא מערך התקפי מעניין. בפאלרמו, אמאורי החוזר מהפציעה ישתף פעולה עם פבריציו מיקולי שהגיע מבנפיקה. ליבורנו החליפו את לוקארלי בפראנצ'סקו טאבאנו ובכשרון הספרדי המזדקן דייגו טריסטאן. אודינזה הביאה מסמפדוריה את הרקדן פאביו קאגליארלה למשבצת של יאקינטה.

ואם בסמפדוריה עסקינן, הרי שהיא בהחלט עשויה להיות הפתעת העונה. לסמפ יש את אחת מחוליות ההתקפה המוכשרות באירופה, עם ויצ'נצו מונטלה ואנטוניו קאסאנו. מוכשרים, אבל עם המון שאלות מסביב: מונטלה נוטה להיפצע, אבל כשהוא בריא הוא אחד המסיימים הטובים באירופה. קאסאנו כבר הכריז על עצמו כעל "מאראדונה החדש", לפני שהרס לעצמו את הקריירה בוויכוחים על חוזים ובפיאסקו קולוסאלי בריאל מדריד. עזבו את הבדיחות על הסופגניות בספרד ועל הגזרה שלו, קשה לשכוח את הרושם שהותיר קסאנו בימי נעוריו העליזים בבארי ובתחילת הדרך ברומא. רבים רואים בו את הכישרון הטבעי הגדול בדורו באיטליה. אם בסמפ יצליחו להשיב לו עטרה ליושנה (הוא רק בן 25), הם יכולים לחשוב רחוק.

ולא נשכח גם את נאפולי, שחוזרת לליגה אחרי גלות ארוכה, הפעם כדי להישאר. 80 אלף משוגעים ב"סאן-פאולו" מבטיחים אווירה ביתית חמה וגועשת לנפוליטנים. הקבוצה הזו חשובה לליגה ולו רק בגלל המשמעויות החברתיות של בירת הדרום. בהיבט המקצועי יהיה לא קל, כיאה לעולה חדשה, אבל חובבי האווירה והמאבקים הסוערים יסכימו – הליגה צריכה את נאפולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully