וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתר הרשמי של בית"ר נגד הפועל ת"א

לי בוץ

24.8.2007 / 16:14

באתר של ארקדי נכתב ש"האדומים עם העיגולדים שנואים, בואו נכה בהם", בהמשך הכתבה הורדה. מוני הראל: "יש למגר את התופעה"

"אני מקווה שהמשחק ביום ראשון יעבור ללא אירועים חריגים ושכל האוהדים יגיעו ויחזרו הביתה בשלום", אמר אתמול מגן הפועל ת"א, יגאל אנטבי, לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים בבלומפילד. אך בעוד שבת"א מנסים להרגיע את האווירה, בירושלים עושים בדיוק את התהליך ההפוך. באתר הרשמי של האלופה נכתבו היום (שישי) הדברים הבאים על ידי אחד מכתבי האתר, דוד (דדי) בר: "אין, פשוט אין יותר מרגיזים מהאוהדים של ה'אדומים' מת"א ולא סתם. תראו בת"א בנאדם רזה, לבן ועם משקפי עיגולדים, 90% שהוא אוהד הפועל ו 10% שהוא בכלל לא אוהב כדורגל.

"כל אלו עם שתי רגליים וידיים הפוכות, שבילדות לא היו משתפים אותם במשחק בהפסקה ובוחרים אותם אחרונים בכוחות, כל אלו הפכו לאוהדי הפועל. מלא ארי שמאים כאלה, תמיד צודקים ואף פעם לא חכמים, תמיד משניאים את עצמם על סביבתם ועל מכורי המנורה במיוחד. שחקני הפועל לא ממש שנואים כשהם בקבוצות אחרות אבל איך שהם שמים את הסמל הזה משהו נדבק בהם מהעיגולדיות הדביקה הזו. הם נהיים בכיינים יותר, צדקנים יותר, אנשי הפועל כאלה, שלטון האליטות שהקים את הפועל ת"א ייזכר לרעה לנצח אצל כל מי שרוח המנורה נושבת בחזהו.

"ובעוד לא מעט אוהדי קבוצות אחרות, היריבות בין המועדונים רק מחריפה עם השנים, שער האליפות של העונה שעברה הובקע מולם בדקה ה-94 ואין תענוג וצדק פואטי גדולים מכך. חלק לא קטן מהניגוח התקשורתי שסופג ארקדי גאידמק, בעלי המנורה, מהתקשורת מתבצע על ידי כאלה המזוהים כאוהדי 'האדומים' מת"א ועוד חשבונות רבים שיישארו בזיכרון נשארו פתוחים, כך שאין פלא שאנחנו רוצים להכות בהפועל על המגרש וכמה שיותר משפיל, כך ייטב.

"המתח עצום לקראת ה'אדומים'. כולנו תפילה שיהיה לא פחות טוב מהמפגש האחרון בגביע הטוטו, ניצחון וה'אדומים' ירעדו מאיתנו כל העונה, פחות מזה והם יתחילו לדבר ולהתנפח כמו שרק הם יודעים, כמו דג האבו נפחא, הרבה אוויר ומעט דג וגם המעט לא טעים, אז הקנים יאירו בבלומפילד ומוולפסון כבר מתחילים להזרים חמצן לחבר'ה של אריק איינשטיין והקוף, המנורה בדרך".

"ראינו לאן מובילות כל ההסתות"

יו"ר קבוצת הניהול של הפועל ת"א, מוני הראל, שמע על הכתבה מוואלה! ספורט ואמר: "יש פה טעם לפגם ואני מגנה את זה. ראינו לאן מובילות כל ההסתות שהיו עד עכשיו, ואני חושב שהנהלות של קבוצות, כולל אנחנו, צריכות למגר את התופעות האלה ולא לתת תשתית או בסיס לכל מיני גורמים כאלה ואחרים. אני בטוח שגם בקהל של בית"ר יש קומץ קטן של אוהדים שצריך להיות מוקצה, כפי שיש אצלנו, אבל רוב האוהדים של בית"ר ושל הפועל הם אוהדים נהדרים שאוהבים את הקבוצה".

"אני חושב שאנחנו לא צריכים לתת תשתית לאנשים לבוא ולהוציא דברים כאלה שיכולים ללבן ולגרות יצרים. אני רוצה להאמין שהיתה כאן טעות שלהם, שהם לא ירדו לעומק העניין ואם הם יעשו חשיבה משנית הם יבינו שטעו ויורידו את הכתבה מהאתר. אם הם ישקלו טוב, אני בטוח שהם יגיעו למסקנה שהם טעו כשנתנו פלטפורמה לגורמים קיצוניים, שלא פעם גרמו להם רק נזק בהרחקות, בתדמית, במשחקי רדיוס ובקנסות. אני חושב שאנחנו צריכים להיות מורי דרך, שאנו צריכים ללמד את הקומץ המזערי הזה ואת האוהדים בכלל איך להתנהל ולא לשכוח שבסך הכל זה רק ספורט".

על השאלה האם הוא חושב שראוי שהאלופה תוציא הודעת התנצלות רשמית, השיב הראל: "אני לא יכול להגיד להם מה לעשות, ולא מחכה לשום התנצלות מהנהלת בית"ר. אני רק יכול להגיד את דעתי - שהם פשוט היו צריכים לקחת את זה ולא לעלות את זה לאתר הרשמי שלהם. אני באמת רוצה להאמין שאם היתה יותר חשיבה והדבר לא היה נעשה בהיסח הדעת, זה לא היה עולה".

אוהדי הפועל ת"א רתחו על העניין, ואחד מהם, שסרב להזדהות בשמו, אמר לוואלה! ספורט: "מדובר בהסתה חד משמעית לאלימות. זו בושה שארקדי גאידמק משלם מכיסו לאנשים הקטנים הללו, שהם למעשה עובדים שלו בבית"ר ירושלים. כדאי מאוד שבית"ר תוציא התנצלות ותוריד את דברי הבושה הללו מהאתר הרשמי שלה. ולגבי אוהדי בית"ר, גם לנו יש המון דברים להגיד עליהם, שיבואו ביום ראשון לשמוע את זה פנים מול פנים ולא על גבי מסכי האינטרנט".

על שחקני הפועל ת"א חל איסור ראיונות עד למשחק, אולם אחד משחקני הקבוצה אמר שלא לייחוס: "אסור לבית"ר להתנער מאחריות על העניין הזה. מדובר באתר רשמי של מועדון, לא באתר האוהדים, שמסית כנגד האוהדים שלנו ומתריס את אוהדיו לפני המשחק. הדברים האלה יכולים לחמם את האוהדים ולהוביל לדברים רעים מאוד ביום ראשון".

דובר בית"ר ירושלים, עודד זרגרי, מסר בתגובה: "המאמר לא עבר את הסינון שהיה אמור לעבור, והוא הורד באופן מיידי מהאתר. בכל מקרה, הקבוצה מתנצלת אם מישהו נפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully