וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפטיש והשמש העולה

23.8.2007 / 11:19

קוג'י מורופושי הפך לאתלט מספר 1 ביפן למרות שהוא לא לגמרי מלוכסן. יותר מזה, הוא גם האלוף האולימפי ה"קטן" ביותר ביידוי פטיש

השדר היפני שכמעט וחטף התקף לב בגלל יידוי פטיש – זה אחד הזכרונות היותר חזקים מאליפות העולם שהתקיימה ב-2001 באדמונטון. קוג'י מורופושי, מיידה פטיש יפני, אבל לא לגמרי מלוכסן – חטוב, אבל רחוק מלהיות "גורילה" – רזה, אבל עם טכניקה מושלמת, מדהים כמעט את כל מתחריו המזרח אירופאים בגמר יידוי הפטיש. מעט מאוד אנשים הכירו אותו לפני כן, אבל השדרים היפנים דאגו שכולם יזכרו אותו. עשרות במאי טלוויזיה מרחבי העולם נטשו את השידור מהאיצטדיון ועברו ליציע התקשורת, רק כדי לזרום עם ההתלהבות הצווחנית של אותו שדר יפני מאושר, שהצליח בסופו של דבר להירגע.

שש שנים עברו מאז. מורופושי הספיק להוסיף לעצמו עוד מדלית ארד באליפות העולם ב-2003 והכי חשוב, מדלית זהב אולימפית באתונה 2004 במקצוע שכל כך מזוהה עם אירופה וכל כך רחוק מאסיה. תוצאה מדהימה של 84.86 מ' הציבה אותו במקום החמישי ברשימת מיידי הפטיש בכל הזמנים, כאשר שניים מהמיידים שמקדימים אותו ברשימה קבעו את הישגיהם במדי ברית המועצות של שנות השמונים, מה שמריח – קצת מסריח.

הקטן מכולם, המושלם מכולם

אז מיהו בכלל מיידה הפטיש בעל הטכניקה המרשימה ביותר כיום, ולמה זה? קוג'י אלכסנדר מורופושי "נוצר" משילוב גנטי של אלוף יפן לשעבר ביידוי פטיש עם מטילת כידון מרומניה. זו בדיוק הסיבה לעיניו העגלגלות יחסית ולתווי הפנים האירופאים, שלא ממש משתלבים עם השמש האדומה שמוטבעת על מדיו. כשתצפו בו בהצגת המשתתפים לפני גמר יידוי הפטיש באוסאקה, תוכלו לראות עד כמה הוא קטן ממתחריו. מורופושי מתנשא אמנם לגובה של 1.88 מ' ושוקל 99 ק"ג, הרבה יותר מהיפני הממוצע, אבל בכלל לא מתקרב למידותיו של מיידה הפטיש הממוצע בצמרת העולמית.

המגבלות הפיזיות שלו והעובדה שהיה צופה נלהב של אביו באימונים עוד מגיל הטף, גרמו לו לפתח טכניקה ייחודית ומרהיבה, שהפכה אותו לאחד ממיידי הפטיש הטובים בעולם. מורופושי נשען עוד ועוד אחורה בכל סיבוב ובכך מרחיב את הרדיוס בין ציר הסיבוב לראש הפטיש, השוקל 7.25 ק"ג. הודות לכוח הצנטריפוגלי, הוא זוכה בתנופה נוספת לסיבוב הפטיש, המפצה על מסת הגוף הנמוכה שלו.

ועכשיו, לעבודה

אין ספק שבמקרה של מורופושי, זכיה במדלית הזהב באוסאקה תהיה פסגת השיא בקריירה. הוא זכה אמנם במדלית זהב אולימפית, אבל לא יכל לחגוג אותה בזמן אמת אלא רק לאחר פסילתו של אנוש ההונגרי בגלל סמים ממריצים. תוסיפו לזה את העובדה שאליפות העולם מתקיימת במגרש הפרטי שלו ותקבלו את מה שיכול להיות אחד הרגעים הגדולים של הספורט היפני אי פעם.

המתחרה העיקרי של מורופושי על התואר הוא איבן טיחון הבלארוסי, שהשיא האישי שלו (86.73 מ') רחוק בסנטימטר אחד בלבד משיא העולם המיתולוגי של יורי סדיך. טיחון, אלוף העולם הנוכחי, נחשב כיום למיידה הפטיש הטוב מכולם – מעניין מה יחשבו על זה עשרות אלפי הצופים המקומיים, חובבי תחרויות מדידות הדציבלים, באיצטדיון באוסאקה. יש באוויר ריח של מדלית זהב יפנית ודאבל היסטורי למורופושי יחד עם התואר האולימפי. כבר נכנסתם למתח? ניפגש בגמר יידוי הפטיש (יום שני, 13:30 שעון ישראל).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully