וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, הוואלאביז באזור

שחר מור

22.8.2007 / 10:42

שחר מור ממשיך לסקור את הנבחרות הדומיננטיות לקראת גביע העולם בראגבי, והפעם - נבחרת אוסטרליה, המצליחה ביותר במפעל

נבחרת אוסטרליה, המכונה ה"וואלאביז" היא הנבחרת הבאה בסדרה. אוסטרליה היא הנבחרת הכי מצליחה בגביע העולם, לאחר שהגיעה לגמר בשלושה טורנירים עד כה, והיא היחידה שזכתה בגביע יותר מפעם אחת, כאשר לקחה את הגביע הביתה ב-1991 וב-1999. אוסטרליה מדורגת שניה בדירוג העולמי, אחרי ניו זילנד. למרות שבאוסטרליה יש לראגבי הרבה מתחרים על הקהל והשחקנים בצורת הראגבי ליג (סוג אחר של ראגבי) והפוטבול האוסטרלי, הנבחרת האוסטרלית היא מהחזקות בעולם. אוסטרליה סבלה בשנים האחרונות מתוצאות בינוניות ביותר (לפחות בעיני אוהדיה, היא בכל זאת מדורגת שניה) ובשנים האחרונות הוטחה הרבה ביקורת בהנהלת הנבחרת.

אחרי הנבחרות הגדולות של שנות ה-90 של המאה הקודמת, שזכו בגביע העולם פעמיים והיו מחזיקות גביע ה"טריי ניישנס" בשנים 2000 ו-2001, מונו אדי ג'ונס וג'ורג' גריגן למאמן וקפטן. באותה תקופה התחיל טרנד של מעבר שחקנים תמורת הרבה מאד כסף מהראגבי ליג לכיוון הנבחרת הלאומית. השמות הבולטים הם מאט רוג'רס, ווינדל סיילור ולוטי טאקירי. אחרי שבשנת 2002 אוסטרליה איבדה את תואר ה"טריי ניישנס" ובשנה לאחר מכן איבדה את ה"בלדיסלו קאפ" בגביע העולם ב-2003, הוואלאביז דווקא הגיעו לגמר ורק הרגל של ג'וני ווילקינסון מאנגליה מנעה מהם זכיה נוספת בתואר, מה שמחזק את התדמית של נבחרת שמתעלה בארועים גדולים. מאז הם שיחקו 45 משחקים, שמתוכם ניצחו רק 26 כאשר הרקורד במשחקי חוץ (גביע העולם הוא בצרפת כזכור), עומד על 6 ניצחונות מ-22 משחקים. בסוף שנת 2005 אחרי שהפסידו ב-8 מתוך 9 משחקים התגברו הקריאות להדחתם של ג'ונס וגריגן. בתחילת 2006 ג'ונס הודח סוף סוף ובמקומו מונה ג'ון קונולי, שמאמן את הוואלאביז עד היום. כאשר אוסטרליה התחילה את עונת המשחקים הבין לאומיים של שנת 2006 מונה סטירלינג מורטלוק לקפטן הנבחרת, למרות שגריגן נשאר בקבוצה. אז דברים התחילו להשתפר ובשנה האחרונה הוואלביס כבר נראים יותר טוב עם ניצחונות על דרום אפריקה וניו זילנד (למרות שגם הפסידו לשתיהן).

החלק החזק במשחק של הוואלאביז הוא משחק ההתקפה של ה"באקס", שם נמצא רוב הניסיון של האוסטרלים והדעה הרווחת היא שיש להם את ה"באק ליין" הכי מנוסה וטוב בעולם. הבעיה של האוסטרלים נמצאת ב"טייט פייב"-מספרים אחד עד חמש ובמיוחד בשורה הראשונה של הסקראם. בחלק הזה של המשחק הם לא באמת יכולים להתמודד עם קבוצות כמו האול בלאקס, הספרינגבוקס, אנגליה וצרפת, לכן הם סומכים על הימנעות מסקראמים ועל הניסיון של גריגן בלתחמן את השופטים כך שהם יצטרכו להתמודד כמה שפחות בסקראם.

אוסטרליה קיבלה התחלה קלה יחסית לגביע העולם, היא נמצאת בבית עם ווילס, פיג'י, קנדה ויפן. את ווילס ופיג'י היא כבר ניצחה השנה, למרות שאלה לא היו בדיוק אותן נבחרות שישחקו בגביע העולם כי המאמנים ניסו הרכבים שונים, התוצאה כן מייצגת וכל תוצאה חוץ מעליה לרבע הגמר מראשות הבית תחשב כישלון חרוץ. ברבע הגמר הוואלאביז יפגשו את הספרינגבוקס או את אנגליה, רמה אחרת לחלוטין, וכמו האול בלאקס גם אצל האוסטרלים גביע העולם מתחיל באמת רק בשלב רבע הגמר. נשאר רק לקוות שהם יגיעו מוכנים, כי אם יש קבוצה שתמיד יכולה לזכות בגביע זאת אוסטרליה.

שחקנים מרכזיים

סטירלינג מורטלוק - מספר 13 ("סנטר") הקפטן והאיש החזק במרכז המגרש. בן 30, 1.91 מטר, 100 קילוגרם, 41 משחקי טסט.

מורטלוק הוא מנהיג שהולך בראש הכוחות, מגן מצויין ושחקן התקפה מפחיד שמנצל את הגודל והכוח שלו במרכז המגרש כדי לפרוץ הגנות. רבים יגידו שהוא ה"סנטר" מספר אחד בעולם וקשה להתווכח איתם. מורטלוק הוא גם הבועט של הוואלאביז.


ג'ורג' גריגן - מספר 9 ("סקראם הלף") האיש הקטן והמעצבן של הוואלאביז. בן 34, 1.73 מטר, 76 קילוגרם, 132 (!) משחקי טסט.

גריגן הוא גם סגן הקפטן של אוסטרליה, אבל אין ספק שהעובדה שהוא כבר לא הקפטן מאפשרת לו להציק לשופטים אפילו יותר ממה שהוא היה רגיל לעשות בתור קפטן, וגם כנראה עוזרת לו להתמקד בתפקידו כ"סקראם הלף", כי הוא משחק הרבה יותר טוב בשנה האחרונה. הוא מחזיק בשיא ההופעות במשחקי טסט עם 132 משחקים שזה נתון מדהים ברמה האישית ומפחיד ברמה הלאומית, כי זה אומר שאין לאוסטרלים אף אחד שבאמת יכול להחליף אותו. גריגן הוא הוכחה ניצחת שלא צריך להיות ענק כדי לשחק ראגבי, מספיק לב גדול ונחישות שלא יודעת גבולות, הוא עומד לפרוש מהנבחרת אחרי גביע העולם וירצה לעזוב כאלוף עולם.


סטיבן לארקהם - מספר 10 ("פליי הלף") עוד אגדה אוסטרלית. בן 33, 1.89 מטר, 88 קילוגרם, 100 משחקי טסט.

לארקהאם הוא השותף של גריגן כבר יותר מעשר שנים, השניים משחקים יחד גם ב"בראמביס" במסגרת ה"סופר 14" וגם ב"וואלאביז" ושניהם ישחקו בגביע העולם השלישי שלהם יחד. גם לארקהם עוזב את אוסטרליה אחרי גביע העולם וה"בראמביס" הקדישו לגריגן ולו יציע באיצטדיון שלהם בקאנברה. לארקהם יזכר לנצח בזכות שער השדה שלו מ-45 מטר בהארכה בחצי הגמר של גביע העולם בשנת 1999 נגד דרום אפריקה. השער הבטיח את הניצחון של אוסטרליה במשחק והיה הראשון שלו במשחק בינלאומי (יש לו רק עוד אחד עד היום). הוא נחשב לאחד ממספרי עשר הטובים בעולם וללא ספק ה"פליי הלף" האוסטרלי הטוב ביותר.


ג'ורג' סמית - מספר 7 ("אופן סייד פלאנקר") האיש שנמצא בכל מקום. בן 27, 1.80 מטר, 104 קילוגרם, 78 משחקי טסט.

סמית הוא השחקן הבולט בין הפורוורדס האוסטרלים. הוא מפצה על זה שהוא לא שחקן גדול ע"י זריזות ונחישות ומהווה מתחרה רציני של ריצ'י מקאו מניו זילנד על תואר מספר ה 7 הטוב בעולם. סמית ידוע בראסטות שלו, שרק לאחרונה הסכים לוותר עליהן אחרי שנים של משיכות בלתי פוסקות תוך כדי משחק (רק שיהיה ברור, אסור למשוך בשיער בראגבי). הדרום אפריקאים אפילו התערבו פעם על מי יצליח לתלוש לו ראסטה תוך כדי משחק (התשובה - דה ווט ברי והוא הרוויח על זה 100 דולר אבל זו רק שמועה...).

הקבוצה

פורוורדס:

אל באקסטר
מארק צ'יסהולם
מאט דאנינג
רוקי אלסום
אדם פרייר
שון הרדמן
סטיבן הוילס
גרג הולמס
דייויד ליונס
יו מקמנימן
סטיבן מור
וויקליף פאלו
ניית'ן שארפ
גאי שפרדסון
ג'ורג' סמית
דן ויקרמן
סטיב וואו


באקס:

אדם אשלי-קופר
בריק ברנס
סם קורדינגלי
מארק ג'רארד
מאט גיטאו
ג'ורג' גריגן
ג'וליאן האקסלי
סטיבן לארקהם
כריס ליית'ם
דרו מיטצ'ל
סטירלינג מורטלוק (קפטן)
סקוט סטניפורת
לוטי טאקירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully