וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטרה של לס בלוס: לשמור על הבית

שחר מור

20.8.2007 / 9:38

נבחרת הראגבי של צרפת מעולם לא לקחה את גביע העולם. אולי עכשיו, כשהם מארחים, הכחולים יזכו לעדנה. שחר מור ממשיך לסקור

הגיע הזמן לדבר על הנבחרת המארחת של גביע העולם הזה. הצרפתים מדורגים במקום השלישי בדירוג העולמי והם ללא ספק מהמועמדים הראשיים לזכיה בגביע העולמי. "לס בלוס" השתתפו בכל גביעי העולם ואפילו הגיעו לגמר פעמיים, אבל טרם הצליחו לקחת את הגביע איתם הביתה. לפעמים קשה להחליט אם צרפת היא קבוצה נהדרת שלפעמים משחקת ממש גרוע או קבוצה בינונית שלפעמים משחקת משחק יפה ופתוח, אבל המשחקים שלה תמיד מעניינים ומלאים בארועים.

הראגבי משוחק בצרפת משנת 1872. המועדון הראשון הוקם בשנת 1877 והאיגוד הצרפתי החל לפעול בשנת 1890. הנבחרת הצרפתית הצטרפה לארבע האומות הבריטיות כדי ליצור את "טורניר חמש האומות" (כיום "שש האומות", יחד עם איטליה) בשנת 1910, למרות שצרפת שיחקה למעשה מול כל הנבחרות כבר קודם, החל מ 1905 כשפגשה את אנגליה בפעם הראשונה. בשנת 1959 צרפת זכתה בגביע חמש האומות בפעם הראשונה והיא גם המחזיקה הנוכחית של גביע שש האומות.

עד כמה הצרפתים אוהבים ראגבי ניתן להבין מהעובדה שמספר הצופים הגדול ביותר שהגיע לארוע ספורט צרפתי אי פעם (!) היה 79,741 צופים, אשר באו למשחק בין שני מועדוני הראגבי "סטאד דה פראנס" ו"טולוז" (יותר מלכל משחק כדורגל או כל ענף ספורט אחר).

צרפת נמצאת בבית ד' יחד עם אירלנד, ארגנטינה, גאורגיה ונמיביה. זהו בית לא קל, כאשר גם אירלנד וגם ארגנטינה מסוגלות לנצח את הצרפתים. במשחק בין צרפת לאירלנד בגביע שש האומות השנה הצרפתים ניצחו רק בשניה האחרונה הודות לטריי נהדר שבא ממבצע אישי של וינסנט קלרק. ארגנטינה היא קבוצה שהצרפתים מתקשים מאד נגדה באופן כללי בשנים האחרונות. כדאי לצרפתים מאד להגיע לשלב רבע הגמר מראשות הבית, כי מי שתסיים את בית ד' במקום השני כנראה תפגוש את ניו זילנד ברבע הגמר ונס כמו זה של שנת 1999 (אז ניצחה צרפת את ניו זילנד בחצי הגמר אחרי קאמבק מדהים), קורה רק פעם במאה שנה. הצרפתים יקוו שהקהל הביתי ידחף אותם כל הדרך אל הגמר, אבל זו לא תהיה משימה

שחקנים מרכזיים

רפאל איבנז - מספר 2 ("הוקר") הקפטן הצרפתי. בן 34, 1.85 מטר, 102 קילוגרם, 72 משחקי טסט.

איבנז משחק במדי הנבחרת הצרפתית כבר 11 שנה והיה הקפטן הצרפתי כבר בגביע העולם ב 1999, אז הוביל את הצרפתים עד לגמר. הוא גם היה חלק מהנבחרת הצרפתית שזכתה ב"גראנד סלאם" (ניצחון על כל 4 האומות הבריטיות באותה שנה) פעמיים ברציפות בשנים 1997 ו 1998. אחרי גביע העולם הקודם (בשנת 2003) הוא פרש מהנבחרת ועבר לשחק בליגה האנגלית במדי "סרסנס". לקראת טורניר שש האומות השנה מאמן ה"לס בלוס" ברנארד לפורט שיכנע אותו לחזור מהפרישה הבינלאומית שלו והוא הוביל את הצרפתים לזכיה בתואר.

פביאן פלוז - מספר 45 ("לוק") סגן הקפטן של ה"לס בלוס". בן 34, 1.98 מטר, 114 קילוגרם 112 משחקי טסט.

אין הרבה מה להוסיף מעבר למספר משחקי הטסט ששיחק פלוז המספר הגבוה ביותר שהושג ע"י שחקן צרפתי (הקודם היה 111 של פילפה סלה) פלוז היה הקפטן הצרפתי משנת 2004 והוחלף ע"י איבנז עקב שרשרת של פציעות. הוא חזר סופסוף לשני המשחקים האחרונים של צרפת נגד אנגליה והפגין יכולת טובה מאד. פלוז הוא שחקן עם המון נוכחות גם ב"ליין אאוט" וגם בכל המגרש. הוא שחקן נייד מאד יחסית לגודלו והניסיון שלו חשוב מאד לצרפת.

סבסטיאן שבאל - מספר 8 ("אייט מן") "איש המערות" מצרפת. בן 32, 1.87 מטר, 115 קילוגרם, 28 משחקי טסט.

את סבסטיאן שבאל אי אפשר לפספס. הוא זכה בכינוי "איש המערות" בעקבות השיער הארוך והזקן הפרוע שלו והוא נהנה מהתדמית הקשוחה הזאת. סגנון המשחק שלו אגרסיבי וללא פשרות, מה שהוביל לכך שלמרות ששיחק לראשונה במדי הנבחרת בשנת 2000 , שיחק עד היום רק 28 משחקים בינלאומיים. שבאל לא מפחד ולא מוותר לאף אחד כמו שאלי וויליאמס מניו זילנד גילה השנה כאשר ניסה לתקל את שבאל ויצא מההתנגשות עם לסת שבורה.

סגל השחקנים

חלוצים:

פיטייה דה וילייה
סילביין מארקונה
אוליבייה מילו
ז'אן בפטיסט פו
רפאל איבנייז
סבסטיאן ברונו
דמיטרי שרשבסקי
סבסטיאן שבאל
פביאן פלו
ג'רום תיון
לאונל נאלה
סרג' בטסן
ז'וליין בונייר
אימאנול הארינורדוקואה
תיירי דוסאטואה
יאניק ניאנגה
רמי מרטן


באקס (רצים):

פייר מיניוני
ז'אן באפטיסט אליסאלד
פרדריק מיכאלאק
דויד סקרלה
ליונל בוקסיס
יאניק ג'וזיון
דמיאן טרייל
דויד מארטי
כריסטוף דומיניצ'י
סדריק היימנס
וינסנט קלרק
אורליאן רוג'רי
קלמן פואטרנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully