וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו הבנתם מה זה משטרה

מייק קרנון

19.8.2007 / 10:54

מייק קרנון על הלקח שלמדו אוהדי הפועל תל אביב, על המוקש האוקראיני שמצפה לנו ועל תופעת ההברזה הגלובלית בנבחרות הכדורסל

לבי על גיא לוזון ושחקניו. לחזור ממשחק חוץ בגביע אירופה עם ניצחון מרשים של 0:3, בידיעה כי התוצאה היא בשלב זה בעירבון מוגבל זה משהו די מעיק.

איני יודע מה העונש שיושת על הפועל תל אביב ע"י וועדת המשמעת של אופ"א. אפשר רק לקוות שלא יפסלו את התוצאה ולא ישעו את הקבוצה. העונש הראוי, בנוסף לקנס הכספי הגבוה שעליו אין ויכוח, הוא משחקי בית ללא קהל. די ברור שמרבית האוהדים, גם אלה שהיו בבוסניה ביום חמישי, באו לראות כדורגל וליהנות. אבל ל"קומץ" שאחראי לכל הדברים הרעים של החודשים האחרונים, לא מגיע משהו אחר. אין לי ספק שאחרי פרסום העונש יהיו כמה חכמולוגים שידרשו מהנהלת הפועל לערער ואולי אף יציעו את שירותיהם הטובים, אבל מי שמכיר את אופ"א יודע שחבל על הזמן.

ומשהו על המשטרה. בכל פעם שיש אצלנו תקרית במגרשי הספורט, מתנפלים על המשטרה בטענה שהיא נוקטת באלימות כלפי האוהדים. עכשיו הם למדו על בשרם איך מתנהגת משטרה בוסניה, והיא לא לבד. ראינו בטלוויזיה כיצד טיפלה משטרת גרמניה בחוליגנים במונדיאל וכך נוהגות המשטרות גם באנגליה, צרפת, ספרד, איטליה ויוון, שלא לדבר כבר על דרום אמריקה. גם הרעיון לפנות את כל האוהדים של הקבוצה שגרמה למהומה נראה מעניין מאוד. לתשומת לבך, אבי לוזון.

להישמר מהמוקש האוקראיני

למרות התצוגות המרשימות במשחקי הבית נגד בלגיה ודנמרק, נבחרת ישראל עדיין לא הבטיחה את עלייתה לשלב השני של משחקי סיבוב המוקדמות הנוסף לאליפות אירופה בכדורסל. המוקש הוא המשחק ביום רביעי באוקראינה, נבחרת שלא הרשימה בהיכל נוקיה אבל הערימה קשיים רבים על הבחורים של צביקה שרף. למרות שאיבדו את סיכוייהם להעפיל לשלב ב', האוקראינים בוודאי שאינם מתכוונים לחלק לנו מתנות, וכדי לנצח שם תצטרך הנבחרת להתעלות לרמה שהציגה נגד הבלגים.

הפסד ולו על חודה של נקודה, יביא לכך שבלגיה לא תזדקק לניצחון בהפרש של 20 נקודות במשחק במוצאי שבת בשרלרואה. גם הפסד ישראלי בהפרש של נקודה ישאיר את מאיר טפירו וחבריו בבית. נגד הבלגים הוכיחה ישראל שגם בהרכב חסר היא מסוגלת להציג כדורסל מצוין ויש לקוות שכל זה לא היה לשווא. אני מאמין שהנבחרת מסוגלת לנצח בשני משחקי החוץ השבוע ולצאת לספרד למשחקים המכריעים נגד אסטוניה ובוסניה, ככל הנראה.

כאשר שחקני המפתח שלנו – טפירו, הלפרין, אליהו וגרין - מציגים את מלוא יכולתם, ישראל יכולה וצריכה לנצח את הנבחרות בדרג זה. והיה והנבחרת תעלה לאליפות, זה כבר יהיה סיפור אחר, בבית עם יוון, סרביה ורוסיה.

תעלומה אחת עדיין לא נפתרה - מה עושה ג'רון רוברטס בנבחרת הזו? בשום מקום לא נקבע שהנבחרות חייבות לשתף שחקן מתאזרח. בכושרו הנוכחי רוברטס לא תורם דבר ולא מזכיר כלל מתאזרחים קודמים כמו מרסר, ליף, שארפ וארנולד. משה מזרחי או רביב לימונד יתנו לנבחרת הרבה יותר.

ההפתעה הגדולה של השבוע – מספר הצופים הגדול שהגיע להיכל נוקיה ועודד בהתלהבות את השחקנים. בעיצומה של חופשת הקיץ ועוד פעמיים במוצאי שבת צפו במשחקים יותר מ-20אלף צופים. כל הכבוד.

השתמטות כלל עולמית

רבות דובר אצלנו לאחרונה על "המשתמטים" מהופעה בנבחרת הלאומית בכדורסל. היו שדרשו להעמיד אותם לוועדת משמעת, להשעות אותם מפעילות לתקופה מסוימת או להטיל עליהם עונשים כספיים. מסתבר שתופעה זו אינה מאפיינת דווקא את הנבחרת של צביקה שרף.

כך למשל נעדרו שחקני ה-NBA ויטאלי פוטאפנקו (סקרמנטו קינגס) וסלאבה מדוודנקו (אטלנטה) מההרכב של אוקראינה ששיחקה בשבוע שעבר נגד ישראל. בלגיה חסרה את השחקן מספר אחד שלה, תומאס ואן דן שפיגל (פרוקום סופוט, בעבר צסק"א) וגם דנמרק הופיעה ללא שני שחקניה הבכירים, כריסטיאן דרייר (רומא) ומייקל דאהל אנדרסן (פרוקום).

וזה עדיין כאין וכאפס לעומת ההיעדרויות הצפויות מהנבחרות שיטלו חלק באליפות אירופה בחודש הבא. אם תעפיל ישראל לאליפות היא תשובץ בבית אחד עם נבחרות יוון, סרביה ורוסיה. מהסגל הסרבי נעדרים לא פחות מ-11 שחקנים (!). בין השאר לא יופיעו שחקני NBA: סטויאקוביץ' (ניו אורלינס), רדמאנוביץ' (לייקרס), קרסטיץ' ואיליץ' (ניו ג'רזי) ופאבלוביץ' (קליוולנד). כמו כן לא יגיעו וויאניץ' (פאנתינאיקוס), ראקוצ'ביץ' (טאו), פרוביץ' וטריפקוביץ' (פרטיזן).

בנבחרת סלובניה ייעדרו שחקני NBA אחרים - בנו אודריך (סן אנטוניו), פרימוז ברזץ' (שארלוט) וכן מרקו מיליץ' (לובליאנה) וסאני בצ'ירוביץ' (פאנאתינאיקוס). שארונאס יאסיקביצ'יוס חוזר אמנם להרכב של ליטא, אבל מאידך יייעדרו זידרונאס אילגאוסקאס (קליוולנד) ומרטינאס אנדיריוסיקביצ'יוס (שיקאגו) . ובסגל של קרואטיה לא תמצאו את שמותיהם של ניקולה וויצ'יץ' (מכבי), גורדאן גיריצ'ק (יוטה), אנדריה זיזיץ' (אולימפיאקוס) ודאליבור באגאריץ' (ג'ירונה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully