וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני העצורים משירוקי יורחקו ממשחקי הפועל ת"א

לי בוץ

18.8.2007 / 21:45

הנהלת הקבוצה נלחמת במתפרעים, העבירה את השמות למשטרה ושוקלת לתבוע אוהדים באופן אישי. אופ"א: "הכל תלוי בדו"ח של השופט"

הפועל תל אביב שבה היום (שבת) לאימונים בוולפסון, לאחר החזרה לישראל מבוסניה, ופתחה בהכנות למשחק הליגה מול מכבי נתניה ביום שני.

סגל השחקנים המלא עמד לרשותו של המאמן גיא לוזון באימון, כשכל השחקנים, למעט ביברס נאתכו שימריא מחר עם הנבחרת הצעירה לקייב להשתתף בטורניר לובאנובסקי, יעמדו לרשות המאמן גם במשחק בקופסא.

שיחת היום בקרב השחקנים האדומים היתה עדיין על האירועים הלא נעימים בבוסניה, וניכר כי בקבוצה קיים החשש שהעונש מצד אופ"א יהיה הרחקה מהמפעל. "חבל אם ירחיקו אותנו מגביע אופ"א בגלל מספר מועט של אוהדים שלא מייצגים את כלל האוהדים של הפועל", אמר הערב אחד השחקנים לוואלה! ספורט. "חמישה ילדים לא יכולים להרוס לקבוצה שלמה ולקהל שלם".

בתוך כל הערב הוציאה הקבוצה הודעה רשמית לפיה "הנהלת הפועל תל אביב החליטה כמהלך ראשון למיגור האלימות, להרחיק את שני אוהדיה שנעצרו במהלך התפרעות האוהדים בשירוקי ממשחקי הבית של הקבוצה. כמו כן פנתה הקבוצה להתאחדות לכדורגל בבקשה למנוע את כניסתם גם למשחקי החוץ של הקבוצה. מדובר בצעד ראשון מתוך שורה של פעולות בהן מתכוון המועדון לנקוט עוד השבוע".

במקביל, בקבוצה מתכוננים לדיון בעניינים באופ"א, שצפוי להתקיים בתחילת ספטמבר, ומתכוונים להשתמש בשירותם של עורכי דין מומחים ובעלי נסיון בנושא.

"מתחיל להימאס לשמוע אותם שרים נאצים וחולי סרטן" (יניב קובוביץ', "הארץ")

בהפועל בוחנים אפשרות לתבוע אישית אוהדים הגורמים לנזק כלכלי ותדמיתי למועדון ובנוסף ידרשו יותר אכיפה מול אוהדים מסומנים. גורמים במועדון שדרו בסוף השבוע מסרים מרגיעים לכלל אוהדי הפועל שבכוונת המועדון לטפל רק ב"עשבים השוטים".

הדעות בקרב מחנה האוהדים של הפועל חלוקות. אנשי האולטראס למשל דחו אתמול הצעה לשלוח להנהלת הקבוצה מכתב התנצלות. בינתיים מתחיל להימאס לאוהדים השפויים של הפועל מהתנהלות האוהדים הבעיתיים וכבר בבוסניה החלו ויכוחים בין הצדדים.

"האוטובוס של האוהדים נעצר ולא הגיע לתחילת המשחק", מספר אורי שלף אוהד הקבוצה ומאמן קבוצת הכדורסל של האוהדים, "השוטרים היו בסדר גמור אבל היה חוסר תקשורת בינם לבין האוהדים. ואז הכל התחמם. אני לא נפגעתי אבל אנשים קיבלו אלות בגב. אני חושב שיש עשרה מפגרים בקרב האוהדים שלנו שכולם יודעים מי הם והגיע הזמן לגמור את התופעה הזו".

חבר של שלף, שטס עמו למשחק, היה קצת יותר נחרץ: "אני מוותר על המנוי שלי. הקומץ הזה הוציא לי את כל הכיף מספורט. לא אגיע העונה למשחקים של הפועל. אולי הדרך לטפל באנשים האלה היא הדרך בה נהגה המשטרה בבוסניה. חבל רק שאני צריך גם להיענש בגללם. לא יכול להיות שאנשים ישלמו הרבה כסף ויגיעו עד לפה כדי לקבל מכות. מתחיל להימאס לשמוע אותם שרים נאצים וחולי סרטן לאוהדים יריבים. הם היו שיכורים ושתו בלי סוף. זה היה פשוט מביך".

אוהדים רבים לא היו מוכנים להתראיין בשמם אולם רובם חשים בושה לנוכח האירועים. לאימון הפועל אתמול הגיעו כמה אוהדים בודדים, מחזה לא שכיח לאחר ניצחונות של באירופה. השחקנים והצוות המקצועי קיבלו הוראה מפורשת מהנהלת הקבוצה שלא לדבר על הארועים בבוסניה.

בהפועל יכולים לצפות לעונש כבד (עוזי דן, "הארץ")

וויליאם פוקנר, דובר אופ"א, אמר ל"ספורט הארץ" כי עדיין לא ברור מתי יתקיים הדיון בעניינם של אוהדי הפועל תל אביב שהתפרעו ביום חמישי בשירוקי, בוסניה, וכי הוא עלול להידחות עד לשישה בספטמבר.

"הרבה תלוי בדו"ח השופט ולפיו נחליט כמובן מה לעשות", אמר פוקנר והוסיף כי דו"ח השופט לוואן פניאשוילי מגרוזיה חסוי. מקור אחר באופ"א אמר כי במקרים כאלו ישנה חשיבות גדולה לדו"ח המשקיף, וכי הדו"ח של ויקטור מינקוף ממלטה "חמור מאוד".

הפועל יכולה לספוג עונשים שונים, החל בקנס, דרך עונשים על תנאי, הפסד טכני ועד להשעיה מגביעי אירופה לתקופה של שנה לפחות. על השאלה אם הרקורד הנקי של הפועל באופ"א יהווה גורם, אמר פוקנר: "מתחשבים בכך, אבל בסופו של דבר דו"ח השופט יכריע".

נשיא אופ"א החדש, מישל פלאטיני, דוגל בהחמרת עונשים בגלל מכת האלימות והגזענות בכדורגל האירופאי. בעידן טרום פלאטיני יצאה אוסאסונה רק בקנס כבד ובמשחק רדיוס על תנאי בגלל התפרעות אוהדיה במשחק מול ריינג'רס.

לעומת זאת הורחקה לא מזמן לגיה ורשה לעונה מגביעי אירופה אחרי שאוהדים פולנים התפרעו והשליכו אבנים על שוטרים במהלך משחק בליטא במסגרת האינטרטוטו. לפני כמה שבועות הושעתה גם פרטיזן בלגרד לעונה אחת בגלל התפרעות אוהדיה במשחק בבוסניה מול זרינסקי. לאחר מכן הומתק העונש, אולם פרטיזן ספגה הפסד טכני באותו משחק וסיימה את דרכה באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully