וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יסגור עונה

דניאל ירושלמי

17.8.2007 / 18:35

תחזית המאמנים השנתית ל-2007/8: מי ישמור על הכסא שלו עד סיום העונה ומי ישלים הכנסה בתור פרשן. האם אלי כהן יסגור שנה שנייה ברציפות במכבי תל אביב ומה גאידמק מתכנן לשום?

הכסא מתנדנד

אלי כהן

שאלת מעמדו של אלי כהן תלויה במספר גורמים, חלקם לא ממש בעדו. אם זה תלוי בלוני הרציקוביץ', הוא לא אוהב להיפטר ממאמנים באמצע עונה. אם זה תלוי ברוני מאנה, אלי כהן כבר היה בבית אחרי ההפסד לסנטה קולומה. אלי כהן במלכוד. בעונה שעברה הוא הוכיח שהוא יכול לבנות קבוצה, אבל זה לקח זמן. העונה לאף אחד אין סבלנות עד שמכבי תתייצב. לא לאוהדים, שחלקם כבר הביעו את דעתם במשחק מול הטורקים, וגם לא למאנה. לא בטוח שלוני ייתן לו גב גם הפעם, למרות ההצלחה בעונה שעברה. התשובות בסוגיה הזאת יגיעו במהרה: אם מכבי תל אביב תעוף מאירופה, לא תתמקם בצמרת מתחילת העונה ותגיע למשחק מול מכבי חיפה במחזור הרביעי בעמדת נחיתות ברורה, הסיכוי של אלי כהן לשרוד יהיה קטן מאוד. אם מכבי תל אביב תעבור את כל המוקשים הקרובים האלה בלי נזק ממשי, כהן עשוי לסיים עוד עונה שלמה במועדון הכי משוגע בישראל.

גזר הדין

האיש היחיד שיכול לעזור לאלי כהן העונה במקרה של משבר חמור הוא אבי נמני. הג'נרל מנג'ר של מכבי תל אביב הוכיח בחודשים הראשונים שלו שהוא לא מתפתה להחלטות פופוליסטיות, ואם נמני יחשוב כי מהלך כזה רק יזיק בטווח הארוך ויכניס את המועדון לסחרור לא בריא, אז אלי כהן יישאר. נמני גם יודע כי מהלך כזה עלול להפוך אותו למאמן, ולא בטוח שהוא רוצה את זה. מצד שני, החיכוך בחלוקת הסמכויות בין המאמן למנג'ר שחקן הוליד כבר הקיץ יותר מדי סיפורים לא נעימים, והדבר האחרון שאלי כהן צריך זה עימות עם נמני. בקיצור, כמו תמיד במכבי תל אביב, הכל תלוי בנמני.

סיכויים לאבטלה: 70 אחוז


אלישע לוי

תקדימי העבר במקרה הזה עומדים בבירור לרעתו של אלישע לוי. מאזן גנאים הוכיח כי הוא נוטה להתפתות אחרי דעת הקהל והרחוב הלוהט בסכנין ומפטר מאמנים שבנו לו את הקבוצה, וגם לאלישע לוי יש גיליון הסתבכויות לא קטן בנושא הזה. משבר הכי קטן, לחץ מתון ראשון, וגנאים עלול להגיש לעצמו את ראשו של לוי. לטובתו של המאמן, עדיף שבמחזורים הראשונים לא נגלה שסכנין בזבזה את התחמושת שלה על גביע הטוטו. גם הפועל פתח תקווה התחילה את העונה שעברה עם שני ניצחונות בגביע הטוטו, אלישע.

גזר הדין

גם לוח המשחקים לא מקל על אלישע לוי. מחזור ראשון בקרית אליעזר, מחזור שלישי בקופסא, מחזור רביעי בית"ר באה לביקור. לסכנין יהיה הרבה יותר קשה לשמור על הרמה והתוצאות מגביע הטוטו. האם מאזן גנאים יספוג את זה בשקט? רק אם סכנין תדע להתאושש מזה לקראת תום הסיבוב הראשון.

סיכויים לאבטלה: 60 אחוז


פרדי דוד

הדבר היחיד שמסכן את פרדי דוד, הוא אריאל שיימן. דוד הוכיח בעונה שעברה שהוא מאמן לגיטימי בליגת העל, והתמודד בהצלחה מרשימה עם הקשיים שכרוכים בלהיות מאמן מכבי הרצליה. בלי קהל, בלי תקשורת, בלי מסורת, בלי הרבה סיכויים, דוד העמיד קבוצה נהדרת, שנשארה בסטייל בליגה. המילה סטייל מעולם לא התיישבה עם מכבי הרצליה, ורק על כך מגיע לדוד חוזה עד 2010. עם תקציב מינימלי, הוא בנה קבוצה קומפקטית ויעילה, ופגע בול בזרים. דוד העניק להרצליה שיטת משחק מודרנית, אופי ותקווה שהנה נמצא המתכון המקצועי שיהפוך את הרצליה לחברה קבועה בליגת העל. גם עם קשיי הקיץ האחרון ואובדן קמאנן, דוד מתמודד בשקט ובלי פאניקה. הבעיה: אריאל שיימן לא תמיד פועל מתוך היגיון וקשה לדעת האם תהיה לו סבלנות לחכות עד שהקבוצה תתאפס על עצמה ותתייצב בליגה.

גזר הדין

הסיבוב הראשון יהיה המבחן האמיתי. שיימן, משום מה, מגלה חיבה לדוד, אבל על אדם לא צפוי כל כך קשה לבנות. הרצליה ודוד זקוקים למספר משחקים כדי להתחבר, אבל קשה לומר בוודאות ששיימן ייתן הגב הנדרש כשהלחץ ייתן את אותותיו.

סיכויים לאבטלה: 50 אחוז

לא יצאו מכלל סכנה

ראובן עטר

כמו במקרה של מכבי הרצליה, ראובן עטר פועל בגזרה בה ההיגיון לא תמיד שולט. אצל דניאל יאמר קשה לדעת מה יוליד יום. יום אחד הוא מקפיא את הרכש, למחרת הוא פותח את הכיס. יום אחד הוא החבר הכי טוב של גוטמן, למחרת הוא יכול להפנות לו את הגב. עטר הוא מאמן מושלם למכבי נתניה: הוא מוסיף את הוינריות מקריירה מפוארת, הוא מתאים לסגנון המשחק המסורתי של נתניה, הוא מביא עניין ועל הדרך גם תוצאות. מול דניאל יאמר הקפריזי, כל זה, לצערו, לא מבטיח לו כלום במשבר הראשון.

גזר הדין

אם עטר לא מפשל בגומלין מול הפורטוגלים ושורד בכבוד את תחילת העונה, הוא כנראה יישאר. הבעיה היא שנתניה סיימה את העונה שעברה במקום השני והדרישות של הקהל והתקשורת הולכות להיות הרבה יותר גדולות. עטר צריך קסם חדש כדי לספק אותם.

סיכויים לאבטלה: 30 אחוז


גיא לוזון

מוני הראל לא יכול להרשות לעצמו עוד עימות עם המאמן, שנה אחרי שנה. מאחורי מערכת היחסים בין גיא לוזון להנהלת הפועל תל אביב תרחף תמיד המריבה המכוערת מהעונה שעברה עם שום והמאבק על תודעת הציבור. המאבק הזה והרצון המחודש של ההנהלה למצוא חן ישפיעו על מידת הסבלנות ממנה ייהנה גיא לוזון. וכמה שהוא יהיה צריך את זה. קבוצה חדשה, שיטה חדשה, רוח חדשה, שחקנים מובילים שעזבו, שחקנים בעייתיים שהצטרפו ומנהיג אחד שפרש והותיר חור לא קטן. לוזון עומד גם להתמודד עם תקשורת הרבה יותר נשכנית. הניצחון הנאה על שירוקי, למרות הסימנים החיוביים הראשונים שנגלו בו, עדיין לא מבטיח לו שום דבר.

גזר הדין

למרות הצהרות האליפות, הפועל תל אביב תמיד מסתפקת במקום טוב בצמרת, עדיף מקום שני. האם לוזון מסוגל לכך: עדיין קשה לומר.

סיכויים לאבטלה: 25 אחוז


יצחק שום

אל תתרשמו מהפוזה התומכת של ארקדי גאידמק אחרי ההפסד מול קופנהאגן, עדיין מדובר בשולף הכי מהיר בארץ, שקונה חברות ענק בהחלטה של רגע. שום לא רק יצטרך להביא למיסטר ארקדי אליפות, הוא בעיקר צריך לגרום לו בפעם הראשונה מאז שרכש את בית"ר הנאה מכדורגל. קשה לספק את החיידק לאדם שאף פעם לא היה בעניין של כדורגל ובטח לא של כדורגל ישראלי, ועוד יותר קשה להרגיע טיפוס קפריזי שיכול לממש את הגחמות שלו. לשום מצפה קרקע נוחה להצלחה בליגה, אבל אל לו להשלות את עצמו. המבחן שלו מול גאידמק לא עומד להיות קל יותר מזה של יוסי מזרחי, אוסי ארדילס, לואיס פרננדז, טון קאנן, גיא עזורי ואלי אוחנה.

גזר הדין

עד שמכבי חיפה, מכבי והפועל תל אביב יתחברו ויתפסו תאוצה בליגה, בית"ר אמורה לשלוט ללא עוררין. טביעת האצבע של שום תימדד רק לקראת סיום הליגה, אז הקרבות יהיו הרבה יותר קשים ומיסטר ארקדי עלול כהרגלו לחפש משהו טוב יותר. סוג של הרגל של אנשים עשירים, שלא מתחשבים ממש בנעשה מתחתם.

סיכויים לאבטלה: 25 אחוז

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מאגרא רמא לבירא עמיקתא

יוסי מזרחי

לא קל להגיע לקבוצה שאיבדה את המאמן שלה בשש השנים האחרונות. לא קל לנחות במועדון קטן ואפור אחרי שזכית באליפות עם הקבוצה הכי יקרה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. התגובה של עמוס לוזון בסיום ההפסד לסכנין בגביע הטוטו ("איזה קבוצה בנית לי פה") תחייב את מזרחי לאפס מחדש את מכבי פתח תקווה ולהתוות לה דרך חדשה, אבל בעיקר להתאפס על עצמו ולהתגבר על הירידה במעמד.

גזר הדין

אם גיא לוזון יהיה מאמן חופשי במהלך העונה, זה עשוי להיות מאוד מסוכן. תסריט בדיוני נוסף הוא חזרה של יוסי מזרחי לבית"ר ירושלים. ואתם יודעים, הכדורגל הישראלי אוהב תסריטים בדיוניים.

סיכויים לאבטלה: 25 אחוז

רוני לוי

יש יותר מדי אנשים במכבי חיפה שמעידים על מתח בין רוני לוי ליעקב שחר. יש יותר מדי שמועות על מעורבות או אי מעורבות (תלוי עם מי דיברתם) של הנשיא בבניית הסגל של המאמן. גם אם מדובר בהגזמות של עיתונאים, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שיעקב שחר לא יסבול עוד כישלון בליגה הישראלית. זאת המשימה היחידה של רוני לוי העונה, זאת הדרך היחידה של יעקב שחר למזער נזקים מהכניסה של גאידמק לכדורגל הישראלי ולעלות על דרך חדשה. אם רוני לוי לא יספק לו את זה, הפרידה שנראתה עד כה כמעט בלתי אפשרית תהפוך פתאום ריאלית. סביר להניח שזה יקרה בסוף העונה.

גזר הדין

רק מפלה כואבת במיוחד תגרום ליעקב שחר לעשות מעשה פזיז בגזרת המאמן. רק עונה טובה ומאבק על האליפות ישאירו את רוני לוי שנה נוספת לפחות.

סיכויים לאבטלה: 20 אחוז

מצבם יציב ובטוח

רן בן שמעון

אצל כל בוס אחר, רן בן שמעון היה מדורג הרבה יותר גבוה. אצל כל בוס אחר ששופך סכומי כסף כאלה מכיסו הפרטי, רן בן שמעון היה מרגיש הרבה פחות בטוח. לא אצל איזי שירצקי, שחיכה כל כך הרבה שנים עד שקרית שמונה תעלה לליגת העל ויחכה בסבלנות עד שהקבוצה תשלים פערים של מנטליות ומסורת, ותתקע יתד בליגה הראשונה. שירצקי אמור להבין שהקשיים שמצפים לקרית שמונה בליגה שרוב קבוצותיה באות מהמרכז, לא יהיו קלים יותר עם מאמן אחר.

גזר הדין

התסריט היחיד בו רן בן שמעון לא ייסע בחורף לקרית שמונה, הוא אם הקבוצה תבטיח את ירידתה כבר באמצע העונה ותראה כמו בשר תותחים במשך סיבוב שלם.

סיכויים לאבטלה: 20 אחוז


אלי אוחנה

מבחינה תדמיתית, אוחנה הוא נכס לכפר-סבא. הוא מביא עניין, הוא מושך תקשורת, עבור רבים הוא גם הדבר שבאמת שמעניין בקבוצה הזאת. מבחינה מקצועית, אוחנה בינתיים לא מביא תוצאות גדולות, אבל לפחות מקפיד למתג את כפר-סבא כקבוצה התקפית שכיף לראות אותה. אוחנה, כפי ששמתם לב, הוא המותג של כפר-סבא וצריכה לבוא נפילה מקצועית יוצאת דופן כדי לגרום לאלי טביב לוותר על נכס אלקטוראלי שכזה.

גזר הדין

נכון לעכשיו, המטרה הצנועה של כפר סבא היא עדיין לא להיות שותפה למאבקי התחתית. נכון לעכשיו, לאלי אוחנה יש סגל מספיק חזק כדי לעשות זאת. אם תהיה פרידה בין הצדדים, סביר להיות שהיא תתרחש רק בקיץ, אחרי ששני הצדדים ירגישו רוויה אחד מהשני ורצון להשיג תוצאות טובות יותר בליגה.

סיכויים לאבטלה: 15 אחוז


ניצן שירזי

קשה לראות כיצד ראשי בני יהודה ישכחו מהר את המחווה של ניצן שירזי בקיץ, כשהסכים לאמן את הקבוצה אחרי שמשה סיני נטש אותה לאנחות. למרות הכישלון בעונה שעברה, מעמדו של שירזי רק התחזק. כרגע נראה כי הדבר היחיד שישלח את ניצן לכיסא הפרשן באמצע העונה תהיה הצעה מקבוצה גדולה שתאבד את מאמנה בטרם עת, ותפנה לבני יהודה הקטנה בבקשה ש"תתן לניצן שירזי להתקדם". למכבי תל אביב, למשל, יש היסטוריה בדברים האלה.


גזר הדין

שירזי, אם יצליח בליגה כמו בגביע הטוטו, ימצא את עצמו בסוף העונה בקבוצה גדולה. עד אז, הוא צפוי להישאר בבני יהודה.

סיכוים לאבטלה: 10 אחוזים


אלון חזן

קבוצה שלא זכתה מעולם בתואר, אף מאמן לא יכול לאכזב. בטח לא מאמן מוכשר כמו אלון חזן. בטח כשהוא חלק בלתי נפרד מהאנשים שמנהיגים את המועדון הסימפטי הזה, וחלק מהאידיאולוגיה שביססה את אשדוד כקבוצת ליגת העל לגיטימית והמועדון הבכיר בדרום. באשדוד אוהבים לעבוד עם המאמנים לטווח ארוך, גם אם זה לא מביא הישגים. אולי כישלון צורב במיוחד ישנה את התמונה, אבל בליגה קלה כזאת, קשה לראות את זה קורה.

גזר הדין

כרגע, הסיכוי היחיד שבו אלון חזן יעזוב את הספסל באשדוד, הוא רק אם יימאס לו להגיע מדי יום רביעי לבתי הדין ולהתבוסס במיץ של הזבל שכרוך בלהיות מאמן בכדורגל הישראלי. חזן, אל תשכחו, עדיין שומר לעצמו את האופציה לקום וללכת.

סיכויים לאבטלה: 10 אחוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully