וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו האוהדים שנעצרו בבוסניה

לי בוץ

17.8.2007 / 12:35

צמד האדומים שנעצרו על ידי המשטרה המקומית בעקבות אירועי אתמול יצאו לחופשי, אך הגעתם של האוהדים בזמן לטיסה לארץ מוטלת בספק

וידאו: ערוץ 10

הפועל תל אביב לא התקשתה להביס הערב (רביעי) 0:3 את שירוקי בבוסניה, דבר שבימים כתיקונם היה מקנה לה עלייה כמעט ודאית לשלב הבא. אלא שאחרי השער הראשון של אבדי בדקה ה-14 הדליקו אוהדי הקבוצה אבוקות ביציעים, מספר כיסאות החלו לעלות באש ובמקום התפתחה מהומה בה נטלו חלק אוהדים ושוטרים מקומיים חמושים באלות. שני אוהדים של הפועל תל אביב, אחד מהם קטין, נעצרו, והנהלת הקבוצה פנתה לשגרירות הישראלית בבוסניה על מנת לסייע לשניהם.

עד שעות הצהריים, חיכו חלק מהאוהדים לשניים מחבריהם שנעצרו במשחק אמש עד לשיחרורם. חברת הנסיעות, שאחראית גם על ההעברות מבית המלון לשדה התעופה, ברחה לאוהדים כבר בשעות הבוקר וכמה מהם הוציאו עשרות יורו כדי להגיע, בעזרת מוניות, לשדה התעופה בזמן. בשדה החליפו האוהדים, ההנהלה והשחקנים האשמות בנוגע לאירועים האלימים מהמשחק.

לאוהדים האדומים היו טענות קשות על שימוש בכח מופרז מצידם של השוטרים הבוסנים ואוהדת של הקבוצה נפצעה ופונתה לקבלת טיפול בבית חולים מקומי. אחד מהאוהדים סיפר לוואלה! ספורט: "היה שם פשוט פחד אלוהים, השוטרים הבוסנים ניסו לטבוח בנו. נתנו שם מכות רצח לנשים, לילדים, לכל מי שעמד להם בדרך. לא משנה מה עשינו, משטרה לא צריכה להתנהג ככה".

לטענת אוהדי הפועל, אוהדים של היריבה המתינו להם בחוץ והשליכו אבנים על האוטובוס ועוד לפני כן זרקו עליהם חפצים ומטבעות בתוך האצטדיון. לאוהדים היו טענות גם כלפי הסדרנים. לטענתם, האבוקה הראשונה נזרקה למגרש ומשם הסדרנים השליכו אותה בחזרה ליציע.

בהנהלת הקבוצה הייתה אכזבה גדולה מהתנהגות האוהדים וגורם בהנהלה אמר: "חבל שזה קרה, פשוט חבל...". עם זאת ראשי הקבוצה מקווים שמאחר ולא היו נפגעים ולא היו אירועים גזעניים במשחק, אופ"א תסתפק בעונש הרחקה על תנאי, קנס כספי גבוה ואולי מספר משחקי רדיוס.

חלק מאוהדי הפועל ת"א שנסעו ללוות את הקבוצה בבוסניה וגם מספר אוהדים שנשארו בישראל, ביקרו בעצמם את חבריהם ליציע. "חבל שכמה שיכורים הורסים לכולנו", אמר אחד מהם.

אסולין: "אנחנו עומדים מאחורי הקהל שלנו"

יגאל אנטבי התייחס לתקריות במשחק: "לא נתקלתי במשהו זוועתי שכזה עם ההכאה של האוהדים שלנו. זה לא היה צריך להיות ככה, הם היו יכולים למות. מעבר לזה האוהדים שלנו היו צריכים רק לעודד. ברור שלא כולם התפרעו, אלא רק איזה עשרה אוהדים שבאו כנראה שתויים ועשו בלאגן. במהלך המחצית פנינו לאוהדים וביקשנו שיירגעו אבל הם כנראה שתו יותר מידי, אני לא יודע מה הלך שם, אני מאמין שנדבר איתם גם מחר בשדה התעופה"

רפי כהן, שהדריך היום את הקבוצה בגלל הרחקתו של גיא לוזון אמר: "עצוב מאוד מה שקרה היום, בייחוד שמדובר במשחק באירופה. האוהדים צריכים להבין שהם פגעו היום בקבוצה, ושישנה סבירות גבוהה שנקבל על כך עונש חמור מאופ"א".

ליאור אסולין נמנע מלהעביר ביקורת על הקהל: "למרות כל מה שקרה, אנחנו עומדים מאחורי האוהדים שלנו. אי אפשר לחנך אוהדים בשום קבוצה. ברור שאסור שמקרים כאלו יקרו ואני מקווה שלא נראה מראות כאלו יותר"

ארגון השחקנים רוצה להקפיא את הליגה

ארגון השחקנים הודיע שהוא מגנה בכל תוקף את הארועים החמורים וטען: "המקרה החמור שקרה הערב בבוסניה מדליק שוב את הנורה האדומה לפני האסון הבא וכמו באירועים הקודמים שוב יופנו חיצי האשם אל עבר הקבוצות על לא עוול בכפן בזמן שחבורות פרחחים מסכנות את קיומו של הכדורגל הישראלי בארץ ובאירופה. לטעמנו, אסור להתחיל את הליגה במצב שכזה וכל העושה כן יעשה זאת על אחריותו וידע לתת את הדין ביום האסון הקרב ובא".

ההתאחדות לכדורגל הישראלית הגיבה גם היא לחדשות מבוסניה: "אנו מוקיעים את ההתנהגות הזו, חבל שקומץ האוהדים פוגע בהופעה של קבוצה ישראלית באירופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully