וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי קצפת, ובטח שבלי דובדבן

15.8.2007 / 23:11

משחק הגמר של ליגת הבייסבול בישראל לא ישודר בגלל חובות לערוץ הספורט. ירון טלפז: "חבל שזו התמורה שקיבלנו אחרי שנתנו את הנשמה"

ליגת הבייסבול הישראלית לא הייתה אמורה להיות להיט גדול מלכתחילה, אבל ההתחלה הייתה מבטיחה. 3,100 צופים בכפר הבפטיסטים בפתח תקוה, שידור ישיר בערוץ הספורט והרבה המולה מסביב, בארץ ובתקשורת בארה"ב.

כמעט חודשיים חלפו, וביום ראשון תינעל הליגה במשחק הגמר בכפר הבפטיסטים בפתח תקוה. קהל? אולי יגיע, אבל המצלמות של ערוץ הספורט בוודאי לא תקלוטנה את המשחק החשוב ביותר של העונה בעדשתן. מתוך תשעת המשחקים שיועדו על פי ההסכם שודרו שישה, ולאחר האולסטאר הופסקו השידורים. כפי שזה נראה כרגע, העונה הראשונה של הליגה תינעל בלי שיתוף הפעולה שנראה כל כך מבטיח לחובבי הבייסבול בישראל רק לפני שבועות ספורים.

אופטימיות? תלוי את מי שואלים

ראשית, ועם לא מעט נימה אישית, נוכל בהחלט לומר של-IBL בלי שידורי ערוץ הספורט אין זכות קיום. הרבה ביקורות וקמפיינים היו לנו בוואלה! ספורט כלפי הערוצים החדשים שמפעיל הערוץ, אולם כפי שיודעים להצליף, מותר גם להחמיא: ההפקה הייתה מקצועית, נאותה ועם הרבה רצון טוב, השידור והפרשנות היו וירטואוזיים ביחס לתנאים בכפר הבפטיסטים. גם בליגה יודעים שאי שידור משחק הגמר יצביע על כישלון טוטאלי: "אין ספק שזה לא ייראה טוב, לאף אחד", אמר שחקן פעיל.

עמי ברן, מאמן קבוצת נתניה טייגרס, משוכנע שהמשחק ישודר לבסוף: "אני מאמין שהצדדים יגיעו להסדר", הוא אומר. גורם אחר מטעם הליגה ציין כי "היו סדרי עדיפויות שונים לליגה והרבה הוצאות שהמארגנים לא חשבו עליהן. עכשיו הם מבינים שהעניין הגיע רחוק מדי ושיש חשש כבד שלא יהיה שידור, ואולי סדרי העדיפויות ישתנו".

בערוץ הספורט קיבלו בביטול את ההערות האופטימיות. "כשרק חושבים על ההוצאות שיש להם בהטסת יותר מ-150 שחקנים ומאמנים בחזרה לארצם בתוך ימים ספורים, מבינים שאין שום סיכוי שהם ישלמו לנו על המשחקים". לוואלה! ספורט נודע כי על הקדימונים וההכנות למשחקים שילמו אנשי הליגה לערוץ, אולם לא השתתפו בכל ששת משחקי הליגה ששודרו עד כה. בערוץ החליטו למזער נזקים ופשוט להפסיק לשדר.

"לא ציפינו להתנהלות כזו ממי שהיה שגריר ארה"ב בישראל"

ירון טלפז, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של ערוץ הספורט, הוא האיש המרכזי בהפקת השידורים. טלפז מסביר: "היה מדובר פה בהפקת ענק ובשידור ברמות של שידורי ESPN, למרות שהתנאים אינם תנאים. כל דבר דרש השקעה כספית ומנטלית רבה. מבחינתנו, נתנו את הנשמה בהרמת השידורים הללו. שלחנו במאי למשחקים באימוני האביב בארה"ב, כדי שיערוך השתלמות בצילום משחק בייסבול. את הצלמים, שלא הכירו את המשחק, תדרכנו שעות רבות ובאמת שעשינו את הכל מבלי מטרה ממשית להיות רווחיים בסיפור הזה. היה ברור שבייסבול לא יהיה כאן להיט, אבל קיווינו ועודנו מקווים שהוא יהפוך לענף נישה. בסך הכל הרמה בליגה סבירה והרעיון הוא שהיא תצמיח שחקנים".

אכזבתו הגדולה של טלפז היא מהמארגנים, שהגיעו באריזה מרשימה נטולת כל תוכן. "לא ציפינו להתנהלות כזו מליגה שהקומישינר שלה הוא שגריר ארה"ב לשעבר בישראל", הוא מוסיף. "אנחנו מקווים שהליגה תצליח ומייחלים לשיתוף פעולה שימשיך מעבר לעונה הנוכחית, אבל כמו שהדברים נראים כרגע, כנראה שזה לא יקרה. את השידורים נאלצנו להפסיק כי ההפסדים הפכו לגבוהים מדי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ואיפה לארי?

יוזם הליגה, לארי באראס, שהיה מאוד גאה וקולני בתחילת הדרך, די נעלם. כשחייגנו אליו נתקלנו בדממת אלחוט, וגם בערוץ לא הצליחו לאחרונה ליצור עמו קשר. בהודעה באתר ליגת הבייסבול שלח באראס מסר מרגיע, בדיוק מאותם המסרים שנשלחים כדי לומר "הכל בסדר" כששום דבר לא עובד. "העונה מתקרבת לסיומה ואנחנו נושאים הרבה זכרונות יפים. בעוד אנו מתכוננים לסדרות הגמר, נתחיל להתארגן לעונה הבאה. יש לנו חזון בייסבול בישראל, והוא מתגשם".

גם ברן סבור שסוף הדרך עדיין לא כאן: "אין ספק שהיו לא מעט קשיים, אבל יש המון עניין בארה"ב, והמארגנים לא מפסיקים לגייס משקיעים. הליגה תימשך לפחות עוד עונה אחת".

יכול להיות. השאלה היא רק מי יעקוב אחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully