וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאניקה במכבי חיפה?

מיקי יואכים

14.8.2007 / 14:23

שבוע לפני פתיחת העונה שוחררו סורמה, דירסאו, מסודי, וכמובן - קולאוטי. האוהדים הירוקים מאבדים אמון בקבוצה, ומאבק על האליפות ייחשב להפתעה


לא קל להיות אוהד מכבי חיפה בימים אלו. בתום עונת נכאים באה גם פגרה קשה לעיכול, ואחרי שכולם חשבו שחיפה בדרך למסע הרכש של חייה, קיבלנו את החתימה של עידן טל בבית"ר ירושלים, את השחרור של חאבייר דירסאו רגע לפני פתיחת העונה, ואת המכירה של רוברטו קולאוטי למנשנגלאדבך.

מה קורה בקרית אליעזר? האם יעקב שחר ויתר על חלום השליטה בליגת העל? האם לפנינו עוד עונה של תבוסות ביתיות מבישות למכבי הרצליה? האם את אירופה שוב יראו הירוקים רק בטלוויזיה?

האמת היא שהשחרור של מסודי, דירסאו ובעיקר של סורמה, מעיד על סוג של פאניקה בה שרויה המערכת. מילא מסודי והבעיות ההתנהגותיות שלו - שנוגדות לעיתים את כישרונו הגדול - השחרור של דירסאו כל כך קרוב לתחילת העונה היה כמו רעם ביום בהיר, וזאת למרות הירידה בכושרו אשתקד. אם כבר רציתם לחתוך אותו, למה דווקא עכשיו? האם גיליתם את הברזילאים רק השבוע? זה לא נראה רציני.

הסיפור של סורמה בכלל תמוה: הוא הגיע לארץ בקול תרועה רמה, ורוני לוי הודיע שעקב אחריו תקופה ארוכה ושמדובר בשחקן בהא הידיעה עבור חיפה, כעבור מספר שבועות מתחילים לעלות קולות צוננים מכפר גלים, והשבוע אנחנו מתבשרים שהוא בדרך החוצה. אז מה, במשך שנים הוא היה טוב ותוך חודש הוא התברר כפלופ? שוב - לא רציני.

מעברו הצפוי של קולאוטי לבונדסליגה רק מעצים את התחושה. אפשר להבין את המניעים הכלכליים, לאור העובדה שחוזהו מסתיים, אבל מדובר במכת מוות מוראלית לאוהדים ולקבוצה עצמה. הידיעה שהירוקים מחזיקים בחלוץ החוד הטוב בישראל השרתה בטחון מסוים על האוהדים, ועזיבתו היא כמו אקורד סיום צורם לגלריית השחקנים שנטשה בשנתיים האחרונות: אריק בנאדו, מיכאל זנדברג, טל, מסודי, דירסאו ועכשיו קולאוטי. קשה לראות מהיכן תביא חיפה מחליף ראוי לסקורר הארגנטינאי-ישראלי, ועוד בהתראה כל-כך קצרה.

גם בגזרת הנכנסים אין סיבות מיוחדות להתעודד. מי יודע כמה זמן ייקח עד שישתלבו הברזילאים החדשים בקבוצה, ושהקדנציה שלהם במועדון לא תזכיר שחקני רכש קודמים שהגיעו עם הצהרות של הצוות המקצועי, כמו אותו סורמה, ולפניו דנטה לופס או חורחה בריטס.

בשוק הישראלי הצטיידה חיפה רק ברוני גפני, עליו קשה לומר שהוא מפואר או מלהיב באיזושהי צורה. יניב עזרן העדיף את הכסף של מכבי ת"א, ועומר גולן בחר להישאר במכבי פ"ת ולא להשתדרג לאחת הקבוצות המובילות בישראל, ובכך שלח מסר חד למועדון. אולי בסופו של יום גולן ישחק בקרית אליעזר, אבל הפרשה הזו לימדה אותנו שיעור בפיחות שחל במעמדה של מכבי חיפה, כאשר פעם שחקנים נלחמו בשביל להגיע לכרמל וראו רק בהצעה כבוד גדול, בעוד שהיום הם חושבים פעמיים.

מהפכה כזו שבוע לפני פתיחת העונה היא הימור גדול מאוד. הפחד בלבו של כל אוהד גדול, ומלחמה אמיתית על האליפות תהיה בגדר הפתעה רצינית. אבל, מצד שני, אולי יגיע חלוץ אחר במקומו של קולאוטי, אולי גולן יצפין לקרית אליעזר, אולי הברזילאים יתבררו כיהלומים, אולי יניב קטן יתעורר, ואולי שלומי ארבייטמן, מאור מליקסון וליאור רפאלוב יממשו את ההבטחה. אולי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully