וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער הפך לגבר

12.8.2007 / 23:30

נובאק דיוקוביץ', ההבטחה של עולם הטניס, עשה את הבלתי יאמן וגבר על רוג'ר פדרר בגמר במונטריאול. איבנוביץ' זכתה בלוס אנג'לס

נובאק דיוקוביץ' הוא השם החם בעולם טניס הגברים כבר לא מעט זמן. הסרבי בן ה-20 זינק בשנה שעברה מהמאייה השניה בדירוג ישירות לטופ העולמי, אבל עדיין הוזכר בעיקר כמי שמסוגל יום אחד לרשת את רוג'ר פדרר הבלתי מנוצח בצמרת הדירוג. הזמן המשוער לכך היה בעוד שלוש או ארבע שנים, כשהשוויצרי יירגע במעט מאיסוף התארים האינסופי שלו. אבל הערב (ראשון) הוכיח דיוקוביץ' כי הוא לא מתכוון לחכות לאף אחד.

דיוקוביץ' התייצב מול פדרר בגמר טורניר המאסטרס במונטריאול (סך פרסים של 2.2 מיליון דולר) ללא כל רגשי נחיתות, מתח את העילוי השווצרי לשלוש מערכות דרמטיות, ויצא בסיום עם הניצחון 6:7, 2:6, 6:7 והתואר היוקרתי ביד. אחרי שניפנף בשתי מערכות את רפאל נדאל בחצי הגמר, השלים המדורג שלישי בעולם ניצחון כפול על שני המדורגים מעליו, המרמז שאולי המצב הזה ישתנה בעתיד הלא רחוק.

"זה חלום שמתגשם", אמר דיוקוביץ' לאחר הניצחון. "שיחקתי טניס מרשים מאוד כל השבוע, ולא יכולתי לבקש יותר מזה הערב. אני מקווה שרוג'ר לא כועס, אבל אני רוצה להגיד לו שהוא לא יכול לזכות בכל התארים, לפעמים מישהו אחר זוכה". פדרר החמיא ליריבו בלקוניות האופיינית לו: "הוא בלי ספק אחד השחקנים הטובים בעולם, והגיע לו לנצח היום".

דיוקוביץ' פתח מצוין וניצל שבירה מוקדמת כדי לזנק ליתרון של 0:3. אבל פדרר לא נרתע, השיב בשבירה משלו בדרך לשווין 3:3. השניים שמרו על הגשותיהם בארבעת המשחקונים הבאים, עד שהשוויצרי לחץ על הגז ושבר בדרך ליתרון 5:6. אבל הסרבי הצעיר הראה נחישות מעולם אחר, ובמשחקון נפלא בו הושגו 7 מצבי שוויון שבר בחזרה וכפה שובר שוויון. בשובר השוויון רכב דיוקוביץ' על גלי המומנטום וניצח 2:7 כדי לזכות במערכה כולה.

המערכה השניה נפתחה בצורה מאוזנת, אך במצב של 2:2 הצליח הפנומן השוויצרי להשיג שבירה, לאחריה לא עצר כל הדרך לניצחון 2:6 במערכה. אבל דווקא אז דיוקוביץ' התעורר מחדש, שבר את ההגשה של יריבו כבר במשחקון הראשון של המערכה השלישית, ושמר על הגשותיו גם במשחקונים הבאים עד ליתרון של 3:4. אבל כאן כבר לא עמד לו כוחו, פדרר שבר והשווה ל-4:4, ושני הניצים הלכו לשובר שוויון נוסף. גם הפעם דיוקוביץ' השתלט על העניינים מהר מאוד, ולא נגרר לדרמות נוספות עם ניצחון 2:7 בשובר השוויון שהעניק לו את הניצחון, את הזכייה בטורניר והרבה מאוד ציפיות לעתיד.

איבנוביץ' כבשה גם את לוס אנג'לס

מי שהשלימה דאבל סרבי ביבשת אמריקה הצפונית היא אנה איבנוביץ', שחבטה 31 ווינרים בדרך ל-5:7, 4:6 על נדיה פטרובה בגמר טורניר לוס אנג'לס (על סך פרסים של 600 אלף דולר). רק לפני שנה דורגה בת ה-19 המקסימה במקום ה-19 בעולם, אך בדירוג שהתפרסם היום טיפסה כבר למקום הרביעי והעונה החלומית שלה קיבלה משנה תוקף נוסף.

אחרי שבילתה כמעט חודש מחוץ למגרשים בגלל פציעה ברגלה, חזרה איבנוביץ' לכושר שיא כבר בטורניר הראשון שלה מאז ווימבלדון, ולאחר שכבר רשמה לעצמה העפלה לגמר גראנד סלאם ראשון ברולאן גארוס האחרון, היא נראית כמועמדת לגיטימית לזכייה באליפות ארצות הברית שתיפתח בסוף החודש.

"זו התקופה הטובה בקריירה שלי", סיפרה איבנוביץ' המאושרת בסיום, והתפנתה גם להחמיא לדיוקוביץ' על ניצחונו הגדול: "ראיתי קצת מהמשחק שלו נגד פדרר, הוא שיחק נהדר. זה היה יום מדהים עבורינו. זה דבר כמעט בלתי נתפס בשביל מדינה קטנה כמו סרביה, בלי מסורת טניס יותר מדי גדולה". למען הסר ספק איבנוביץ' גם הבהירה את טיב מערכת היחסים שלה עם דיוקוביץ': "אנחנו חברים טובים מאוד עוד מילדות, אבל אין שום דבר מעבר לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully