וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל שזו רק אוקראינה

11.8.2007 / 22:45

במשך שלושה רבעים הציגה ישראל כדורסל פושר מול האוקראינים, אבל סיומת טובה הניבה ניצחון 73:81 בטורניר ההזדמנות האחרונה

היא לא ממש הרשימה, לא הפגינה כישרון עילאי וגם נהנתה מיריבה שבאה די חבולה, אבל נבחרת ישראל עשתה הערב (שבת) את המוטל עליה וניצחה את נבחרתה של אוקראינה 73:81, במסגרת המחזור השני של טורניר ההזדמנות האחרונה.

שחקניו של המאמן צביקה שרף, פתחו את המשחק חזק אך התקשו לייצר מומנטום מול האורחים, ובמשך 30 דקות חזו 4,500 הצופים ביד אליהו במשחק בו הובילה הנבחרת ביתרון זעום, בעיקר הודות ליכולתם הטובה של יותם הלפרין (18 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) ויניב גרין. דקה לתום הרבע השלישי עלתה אוקראינה ליתרון ראשון, שרף הזעיק פסק זמן, ניער את שחקניו, ומאז נבחרת ישראל הציגה כדורסל מהיר, חד ולוחמני יותר, ועשר הדקות האחרונות הניבו ריצת 1:12 שהספיקה לניצחון.

האוקראינים, שהגיעו להיכל אחרי התבוסה המהדהדת 70:45 בבית לבלגיה במשחק הקודם, ועם המאמן המחליף ולנטין ברסטנב, לא הצליחו להתאושש מול בחורינו המצוינים. האורחים זרקו בעיקר מבחוץ, ונסמכו על יכולתו הטובה של אלכסנדר קולצ'נקו (30 נקודות), אך זה היה מעט מדי כדי להקשות גם על נבחרת בינונית ומוגבלת כמו ישראל.

ביום רביעי תפגוש ישראל את נבחרתה של בלגיה, שניצחה במשחק המקביל בבית את דנמרק 66:80, לקרב הבלתי מנוצחות. כדי לגבור את אקסל הרוול וחבריו, ישראל תצטרך לייצר יכולת טובה יותר, אחרת הדרך לאליפות אירופה בספרד תהפוך פתלתלה וקשה יותר.

מהלך המשחק

החמישייה הישראלית כללה את יותם הלפרין, ג'רון רוברטס, מאיר טפירו, עידו קוז'יקרו ויניב גרין. אוקראינה פתחה עם ארטם שבטס, ארתור דרוזדוב, סרגיי לישצ'וק, ויצ'סלב קראבצ'וב וארטם בוטסקי.

גרין פתח חזק בהגנה ובהתקפה, הנבחרת רצה ל-0:6, ואוקראינה הזעיקה פסק זמן כבר אחרי 2 דקות. האורחים נכנסו למשחק עם שלשה של אלכסנדר קולצ'נקו, אבל ישראל טיפסה ל-4:12 אחרי שיתוף פעולה בין הלפרין לקוז'יקרו. משחק מפוזר של ליאור אליהו לא מנע מהנבחרת לסיים את הרבע ביתרון 13:17.

4 נקודות רצופות של ליאור אליהו עוררו מעט את הקהל בתחילת הרבע השני, והאוקראינים לקחו פסק זמן כדי לעצור את המומנטום הישראלי. אסיסט גדול של הלפרין להטבעה של אליהו העלתה את הנבחרת ליתרון 10, 3:45 להפסקה, בדרך ליתרון 32:42 בסיום המחצית הראשונה.

אלכסנדר קולצ'נקו פתח את המחצית השנייה עם 6 נקודות רצופות, ואוקראינה צימקה למינוס 4. גרין והלפרין המשיכו ביכולתם הטובה והנבחרת טיפסה לפלוס 9. דאנק של וצ'ילסלב קראבצ'וב ומשחק חלש של רוברטס, איפשרו לאוקראינים להישאר במשחק ולצבור ביטחון. שרף הוציא את קוז'יקרו ועבר להרכב נמוך עם גרין כגבוה יחיד, אבל משחק ההתקפה הישראלי נותר תקוע. קולצ'נקו העלה את האורחים לפלוס 2, שרף הזעיק את אליהו מהספסל, ונקודות של חג'ג' מהעונשין הותירו יתרון ישראלי, 57:58, בתום הרבע.

בתחילת הרבע הרביעי ליאור אליהו ייצר נקודות מהצבע, הלפרין צלף שלשה והנבחרת עלתה ליתרון 10. מתן נאור שיתק את קולצ'נקו, גרין סחט סל ועבירה מאולכסיי אונפרייב, והקהל, שראה ריצת 1:12 ישראלית, כבר ידע שהנבחרת לא תמעד במפגש הזה. בסיום ניצחה ישראל 73:81.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: ליאור אליהו 20 נקודות ו-7 ריבאונדים, יותם הלפרין 18 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), יניב גרין 16 (7 ריבאונדים), דרור חג'ג' (4 אסיסטים), עמית תמיר ועידו קוז'יקרו 7 כל אחד, מאיר טפירו 3, ג'רון רוברטס 2, מתן נאור 1, כן שותפו גיא פניני ומורן רוט.

קלעו לאוקראינה: אלכסנדר קולצ'נקו 30 נקודות, סרגיי לישצ'וק 16, ואצ'יסלב קראבצ'וב 8, ארתור דרוזדוב (8 ריבאונדים) וארטם בוטסקי 7 כל אחד, אלכסיי אונופרייב ואולכסיי פולטוראטסקי 2 כל אחד, ולדימיר קובאל 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully