וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמה שלכם

ארבע שנים וחצי אחרי רומניה, חוזרת נבחרת ישראל ליד אליהו למשחק מול אוקראינה (21:00, ערוץ 1). מחכים לקהל, אבל גם לשיפור

ב-26 בינואר 2003 עמדה נבחרת ישראל בפני כישלון בעליה לאליפות אירופה. החבורה של מולי קצורין נזקקה לניצחון ביתי על רומניה ביד אליהו, אך אם היתה משיגה אחד כזה בפער נמוך מ-23 נקודות, היא היתה נשארת בבית. הצגה גדולה של ליאור ליובין והקהל הביתי עשו את העבודה, בדרך לניצחון 63:91 ונסיעה לשבדיה.

במוצאי שבת (21:00, ערוץ 1), במשחק הבית מול אוקראינה, חוזרים הבחורים בכחול לבן ליד אליהו. ארבע שנים וחצי אחרי ההתעלות ההיא, תזדקק הנבחרת של צביקה שרף ליותר מעוד ניצחון מרשים אחד. ומעבר לדרך הארוכה שמצפה לה בטורניר ההזדמנות האחרונה למדריד 2007, יצטרכו החברים על הפרקט לעשות כמה צעדים גם מבחינת הרמה, ודאי אחרי 30 הדקות הראשונות ביום רביעי מול דנמרק (60:72).

"בטורניר כזה אסור לשמוט משחקים בבית", יודע מאמן הנבחרת צביקה שרף, שלמרות היכולת הירודה צפוי להשאיר גם הפעם את רביב לימונד מחוץ ל-12. "אני לא חושב שיהיה שינוי כלשהו בסגל, אבל גם אם כן, על זה נחליט רק אחרי האימון הבוקר בשבת".

נבחרת אוקראינה, שנתפסה תחילה כמי שעשויה לעשות צרות לישראל, קרסה כבר במשחק הפתיחה עם תבוסה ביתית 70:45 לבלגיה, שתשאיר אותה בבית גם הקיץ, והביאה לזעזוע מיידי בדמות התפטרותו של המאמן ויטאלי לבדינצב, שהוחלף על ידי ולנטין ברסטנב. הצהובים יגיעו להיכל במוראל שפוף במיוחד, וישראל תצטרך להיזהר מזה – ולא רק בגלל הקלישאה על החיה הפצועה.

"ההכנות לאוקראינה הן בינתיים יותר במישור ההסברתי, בגלל שמקצועית האוקראינים באים להציל את הכבוד שלהם אחרי שהושפלו מול בלגיה", אומר שרף. "תמיד אחרי שמחליפים מאמן יש התעוררות. אין להם מה להפסיד כאן מלבד להילחם על הכבוד שלהם".

סטניסלאב מדבדנקו, אולכסיי פצ'רוב, ויטאלי פוטפנקו – כולם שחקני NBA, אף אחד מהם לא טרח ללבוש את המדים הלאומיים האוקראינים בקיץ הזה. אז מה הפלא שעוד לפני הפתיחה האסונית מול בלגיה, המאמן המתפטר כבר קיטר: "עם כל הכבוד לשני הכוכבים שלי (דרוזדוב ולישצ'וק, ש.נ.), שניהם לא מספיקים בשביל לייצר נבחרת חזקה. פודרובאני סובל מבעיות בריאות, קובאל הגיע עם משקל עודף, גורטובוי בכלל בחוץ ובוטסקי הגיע רק ברגע האחרון". מסתבר שהוא ידע מה שיש לו ביד.

באיגוד הכדורסל מעריכים כי למשחק יגיעו לבסוף כ-5000 צופים. קופות הכרטיסים בהיכל ייפתחו במוצ"ש בשעה 19:30, בעוד שחיילים אשר יציגו תעודת חוגר יזכו לכרטיס חינם. המאמן הלאומי התייחס לסוגיית הקהל, ואמר: "כרגע אני רק מבקש מהם לבוא. בסוף הקמפיין אולי נערוך מחקר מעמיק יותר על איך ולמה הגענו למצב הזה, אבל היום הכי חשוב לעודד את כולם להגיע כי היכל מלא מעניק לנו דחיפה בלתי רגילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully