וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקפת המשולש של חיפה

קטן, קולאוטי ורפאלוב הצליחו לגרום לרוני לוי לשנות משהו בגישה. עכשיו המאמן מבין שחופש יצירתי הוא מה שהיה חסר למכבי חיפה

שבת, האיצטדיון העירוני בהרצליה. מכבי חיפה פותחת את עונת 2007/08 במשחק גביע הטוטו וכבר בדקה ה-27 מקפיצה את היציעים. רוברטו קולאוטי מחזיק את הכדור 25 מטר משערה של מכבי הרצליה, משתהה מעט ואז מוצא במסירה את יניב קטן. הקפטן לא מהסס, גורר בתנועה חדה את הכדור כשהוא מותיר את המגן מאחור, מתקדם עוד קצת ומגלגל כדור חד לרשת. עוד בטרם מספיק מספר 20 לרוץ לחגוג עם הקהל הירוק, מגיע ליאור רפאלוב לפרגן על המהלך המבריק ושניות אחר כך גם המתאזרח הארגנטינאי מצטרף לאירוע. בקרב האוהדים זה האות למרתון קולני ממרומי הטריבונות, בשעה שעל הדשא הטריו עושה זאת שוב. אז מה אם כולה מדובר בסנטה קולומה של פרדי דוד.

בקיץ 2007 ניצבת מכבי חיפה בפני צומת דרכים. מצד אחד, הירוקים שואפים לחזור לפסגת הכדורגל הישראלי ולהיות אותה מכונה זוללת תארים שהיו עד לפני שנה. מצד שני, בסגל עדיין חסרים כמה שמות גדולים ונוצצים שיצבעו את האפרוריות, נשיא המועדון יעקב שחר מצהיר בפומבי שאין בכוונתו להיגרר למלחמה בארנק של ארקדי גאידמק, והאוהדים לא ממהרים להתנפל על קופות המנויים. אבל דווקא כשנראה שהכל הולך הפוך, ורגע לפני המחזור הראשון בליגת העל, קטן, קולאוטי ורפאלוב מאותתים שהעונה הם רוצים ללכת עד הסוף ומספקים את מנת האופטימיות הנחוצה היום בכפר גלים. לפחות הם.

גרוע מזה לא יכול להיות

מעבר להיותה עונת שפל למכבי חיפה כולה, השנה שעברה לא היתה פשוטה כלל מבחינת קטן, קולאוטי ורפאלוב, שחוו משברים שהקשו עליהם להפגין את יכולתם.

בראש ובראשונה היה זה קטן, ששב הביתה אחרי חצי עונה שאת עיקרה עשה ביציעי אפטון פארק. לחיצת הידיים עם שחר קבעה שיא משכורות חדש בחיפה והפריחה תקוות בקרב האוהדים שהקפטן החדש יוביל את הקבוצה לעוד אליפות מתוקה, אבל בפועל קרה ההפך הגמור. קטן הראה יכולת ירודה, התכסח עם האוהדים וספג ביקורות מכל כיוון אפשרי, כולל מהצוות המקצועי.

העונה של חברו להתקפה קולאוטי לא היתה מוצלחת יותר. לאחר שמכבי חיפה דחתה את ההצעה המפתה שקיבל מפומאס המקסיקנית, משהו קרה למספר 9. עקב המכשולים שהציבה חיפה בפני המהלך שהיה אמור לשלוח אותו למרכז אמריקה, לקח קולאוטי צעד לאחור ונראה כבוי באימונים ומסוגר בתוך עצמו. תוסיפו לכך בצורת מול השער ותקבלו שחקן ממורמר שיכולתו לא הזכירה במאום את עונותיו הקודמות בקבוצה.

הצלע השלישית בסיפור היא הקשר הצעיר רפאלוב. אחרי שלוש שנים בקבוצה הבוגרת פתח רפאלוב את העונה שעברה עם ציפיות - משותפות לו, לקהל ולצוות המקצועי - להפוך לבורג מרכזי במכונה של רוני לוי. אלא שגם כאן הדברים לא הסתדרו. לא אחת ספג רפאלוב ביקורות על מקצוענות לקויה ויכולתו במגרש התאפיינה בחוסר יציבות, עד כדי כך שבסיום העונה שקל לוי לשלוח אותו להתאוורר במקום אחר.

רעבים כמו ילדים שעלו מהנוער

במקרה של קטן, נקודת המפנה הגיעה בדקה ה-120 של 1 במאי. שריקת הסיום במכתש שלחה את מכבי חיפה לתפוס את הראש אחרי ההדחה ברבע גמר על ידי הפועל רמת גן המיניאטורית, וחצי הביקורת של הצוות המקצועי כוונו בעיקר לקפטן, שהיחסים בינו לבין לוי הידרדרו לשפל. לאחר שבועיים של התנגחויות בתקשורת גזר על עצמו קטן שתיקה. הפציעה בשרירי הבטן הורידה אותו גם מהמגרשים והוא נשאר לעשות חושבים עם עצמו.

גורמים במועדון יודעים לספר ששלושת החודשים שחלפו מאז עשו לקטן רק טוב ובעיקר עוררו בו רעב להוכיח שהוא עדיין אותו שחקן שהיה בחודשים שקדמו לטיסה לחתימה בווסטהאם ושהוא שווה כל סנט שהושקע בו. לפתיחת האימונים הוא התייצב חד, טעון באנרגיות חדשות ועם מוטיבציית שיא.

לעומת הקיץ השקט של קטן, קולאוטי שוב היה בכותרות. החלוץ קיבל עוד הצעה מפתה, הפעם מנירנברג הגרמנית, אך שוב נתקל בחומות הסירוב של שחר, שחשש לאבד עוד תותח. בחיפה ציפו שהארגנטינאי יגיע מתוסכל, אך להפתעתם הניח קולאוטי את המשקעים בצד ועל אף האכזבה העמוקה מהוויתור הכפוי על הבונדסליגה פתח את האימונים כמו ילד שעלה מהנוער.

"רוברטו הבין את הטעויות שעשה בעונה שעברה", מנתח גורם בצוות המקצועי, "העונה הוא נראה שונה ורעב להצלחה, והוא מודע לכך שיש לו הרבה מה להפסיד אם לא יהיה טוב השנה". מקורב למועדון טוען כי קולאוטי מודע לכך שעליו להציג עונת שיא אם הוא רוצה להיות בעונה הבאה באירופה, ושאם ישחזר את יכולתו הירודה מאשתקד לא תמהר חיפה להציע לו חוזה גבוה יותר עם פקיעת חוזהו בקיץ 2008.

לעומת השניים הללו, לרפאלוב לא היה יותר מדי זמן למחשבות בקיץ הקצר שעבר עליו. בתחילת יוני, כשרוב הליגה יצאה לפגרה, המריא קשר הנבחרת האולימפית לאליפות אירופה בהולנד. אף שלא נרשמו לזכותו יותר מכמה דקות משחק מול פורטוגל, הוא בקושי הספיק לנוח וכעבור פחות משבועיים כבר שב לאימוני הקבוצה. בין אליפות אירופה לדשא של כפר גלים גיבש רפאלוב את ההחלטה שזו עומדת להיות שנת הפריצה שלו. לחבריו בקבוצה אמר בשבועות האחרונים שאין עוד מקום למשחקים; מדובר במאני טיים האמיתי שלו, ועליו לתת את כל כולו כדי להפוך לשחקן שמצפים שיהיה.

השלכות ההחלטה ניכרו כבר באימונים הראשונים של טרום העונה. בצוות המקצועי הופתעו מהרצינות שגילה מספר 26, אפילו יותר מהיכולת שהציג במשחקי האינטרטוטו, ובמועדון משוכנעים שאם רפאלוב ימשיך באותו קו הוא יהפוך כבר העונה לאחד השחקנים המובילים בכדורגל הישראלי. "ליאור הגיע אדם שונה לאימונים בתחילת הקיץ", מספר גורם בצוות המקצועי, "הבחור התבגר, התחזק, ועושה רושם שהעונה הוא יעשה את קפיצת המדרגה שהוא זקוק לה. זה מזכיר מאוד את מה שקרה לפני שנתיים עם מיכאל זנדברג. אם הוא ימשיך ככה, מכבי תרוויח שחקן מצוין".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תחשבו התקפה, רק התקפה

עם הנחיתה במחנה האימונים באוסטריה, לכולם במכבי היה ברור שמשהו טוב קורה לשלישיית החוד. מבחינה פיזית, קטן, רפאלוב וקולאוטי נמצאים בכושר הטוב ביותר בקבוצה. בצוות המקצועי סבורים שהמנוחה בפגרה מורגשת היטב אצל שני חלוצי הנבחרת, שיחסית לטרום עונה הגיעו בכושר אידיאלי והציבו נתוני פתיחה מרשימים. בנוגע לרפאלוב, אומרים בקבוצה, הילד התחזק באופן משמעותי והשילוב של הכושר והנחישות עושה לו ולירוקים סביבו רק טוב. החשש היחיד בשלב זה של האימונים הוא שהמנוחה הקצרה מדי עלולה לגרום לו בהמשך העונה לפציעות בגלל העומס המצטבר על השרירים.

כושרם המצוין של השלושה לא נעלם גם מעיניו של לוי, שכדי להפיק מהם את המרב אפילו מגלה סימני נכונות לשינוי השיטה שבה דבק רוב הזמן שבו הוא מאחורי הקווים בקרית אליעזר. אפשר להתווכח אם מדובר ב-3-3-4 או ב-1-5-4, אבל העיקר שזה עובד.

את השפיץ תופס קולאוטי כשמשני הצדדים מלווים אותו קטן ורפאלוב, הזוכים בחופש יצירתי בחלק הקדמי. מלבד זאת הקטין המאמן את דרישותיו משלושתם ככל שהדברים אמורים בעבודה האפורה ובגיבוי ההגנה, והציב שני קשרים אחוריים בדמותם של חאבייר דירסאו ולוקאש סורמה. אל הברזילאי ואל הפולני מצטרף גוסטבו בוקולי על תקן התחליף לעידן טל ובתפקיד של 50:50.

השינוי במערך הקבוצתי בא לידי ביטוי כבר במשחקי האימון, שבהם פרח הטריו בחלק הקדמי והיה חתום על רוב השערים שכבשה הקבוצה. במכבי חיפה אפילו טוענים שגם ההבנה העיוורת בין קטן לקולאוטי, שכל כך בלטה עד ינואר 2006, חזרה לככב באימונים ובמשחקים. השניים מחפשים זה את זה ולא שוכחים לפרגן גם לרפאלוב, שמשתלב מצוין.

יש מכבי, ולשם שינוי יש חברים

היחסים בין קולאוטי, קטן ורפאלוב ידעו עליות ומורדות בשנים האחרונות. בעונה וחצי הראשונות של החלוץ הארגנטינאי במכבי נרשמה גם חברות קרובה בינו לבין קטן גם מחוץ למגרש, וקולאוטי נהג להתייעץ עם מספר 20 כמעט בכל נושא. הם היו מדברים שעות ומבלים יחד אחרי אימונים.

בינואר אשתקד המריא קטן לאנגליה. בימיו הראשונים בלונדון הם עוד שוחחו בטלפון ועידכנו איש את רעהו על המתרחש בווסטהאם ובמכבי, אבל בהדרגה נותק הקשר. כשחזר קטן לישראל, לא שבו היחסים ביניהם לקדמותם, וקולאוטי בחר לשמור על דיסטאנס מהקולגות והתמקד ביורש שבדרך. השניים כמעט לא החליפו מילה חוץ מקריאות ביניים על הדשא.

בשבועות האחרונים שוב חל שינוי בקשר שבין החלוצים. קולאוטי חזר לשוחח עם קטן ולהתייעץ איתו, גם בנושאים שרחוקים מכדורגל - משפחה, ילדים, חיתולים וכל מה ששני אבות צעירים צריכים לדעת עליהם. הדבר בא לידי ביטוי גם על המגרש, כשהשניים מפגינים עבודת צוות כמעט בכל התקפה.

ובאשר לרפאלוב, היחסים בין הילד מאור עקיבא לקטן תמיד היו טובים, וטרם המעבר לווסטהאם הכריז קטן שהוא מותיר את מכבי בידיים טובות: "רפאלוב יהיה היורש שלי במכבי", אמר. בסביבתו של הקשר מספרים שכאשר עלה לבוגרים לקח אותו קטן תחת חסותו והשתדל להעמיק את ביטחונו העצמי.

הסיפור עם הארגנטינאי שונה. בעונה שעברה הורגשה מתיחות בין קולאוטי לרפאלוב, בייחוד על המגרש. לא אחת טען הקשר הצעיר שהחלוץ לא מפרגן לו ומעדיף את הצלחתו האישית על פני זו של הקבוצה. אך גם כאן לובנו הדברים, בעיקר בזכות תיווכו של קטן. "בכלל, יש העונה יחסים טובים בין השחקנים בקבוצה", מגלה שחקן בכיר במכבי חיפה, "בניגוד לשנים קודמות, מורגשים סימנים חיוביים בתחום החברתי, דבר שרק יתרום ליכולת של הקבוצה על המגרש".

בעוד שבוע נראה מה אתם שווים

בשבת הבאה תפתח מכבי חיפה את משחקיה בליגת העל לעונת 2007/08 כפי שזה נראה כעת, קטן, קולאוטי ורפאלוב הם שלושת המפתחות העיקריים שאמורים להניע את מכבי בדרך לכיבוש המחודש של הפסגה. בחיפה בונים על הטריו, אבל אחרי הכישלון הקולוסאלי בעונה שעברה עדיין חוששים לצאת בהצהרות. "יש תחושה של שינוי באוויר", אומר גורם בצוות המקצועי, "האווירה בקבוצה מצוינת, היחסים בין השחקנים טובים וכולם מאוד נחושים בדעתם להחזיר את האליפות למועדון. מעל כולם מתבלטים קטן, קולאוטי ורפאלוב וכולנו מקווים שהם ייתנו העונה את מה שכל כך היה חסר לנו בשנה שעברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully